Dubai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:46

Ik vind dat wat je wel of niet aantrekt qua kleding en hoe je je in het openbaar gedraagt voornamelijk met respect te maken heeft. Je wordt echt niet gearresteerd als je een hemdje aan hebt, maar mensen daar voelen zich er niet prettig bij, dan hou je daar wat mij betreft toch gewoon rekening mee?

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:53

Ik ben 3x in Qatar geweest 2x in oman en 1x in Dubai, en moet zeggen dat als je gaat, de beste periode november tm maart is.

Mijn vader heeft ook een tijdje in Qatar gewerkt en die zegt ook, het is buiten dat seizoen om gewoon van airco naar airco lopen en de locals zijn ook niet op straat te vinden. Het is gewoon heel warm, droog en woestijnklimaat.

Maar terug naar Dubai, Dubai is ontzettend leuk, maar ook ontzettend toeristisch. Als ik een paar dingen nog eens zou willen doen is het wel de Dubai mal, atlantic waterpark en de watershows bij de hoogste toren, en een rondje door de woestijn in een auto met gids waarna je er een nachtje slaapt en op kamelen rijd!
Voor de cultuur moet je toch meer naar oman gaan :D wij hadden onze trip daarom gecombineerd aangezien je Dubai met een mid week wel gezien hebt (wij dan iig).

En mbt kleding is het voornamelijk respect dat je er mee toont voor hun normen en waarde, het liefst tot broeken/rokken/jurken tot je knieën en je schouders bedekt al zijn ze in Dubai ondertussen al meer gewend! Al had ik wel een keer in een supermarkt spageti bandjes en voelde mij rond uit bekijken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 12:39

Ik dacht zelf aan een week, maar ook om een dag aan een strand of bij het zwembad te liggen :')

Tot nu toe wil ik de hummer woestijn tour doen naar dan in de ochtend, dan schijnt het niet zo massa te zijn. De hoogste toren bezoeken en aansluitend de fonteinshow tijdens avond eten in een van de omliggende eetgelegenheden. Mall bezoeken en daarbij een meeting met de pinguins.

Verder ben ik nog niet, ik twijfel tussen de parken qua waterpark of attractiepark. Zelf heb ik meer met attractieparken maar het indoor park lijkt me zo lawaaierig :o

DanielleB

Re: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:11

Ik vond de waterparken heerlijk. Ook met die grote banden met z'n 2en van de glijbanen af.
Een paar waren ook nog wel vrij snel/heftig. Ook de shark attack etc gedaan.
Pretparken heb ik niet gedaan, in juni was het juist wel lekker om de hele dag in het water te dobberen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:14

Zo wij hebben geboekt!

We gaan 14 oktober. Slapen in jumeirah mina a salam. Super veel zin in *\o/*