En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:47

Bellatrix schreef:
Goof schreef:
Middenin de Australische outback met een lege benzinetank komen te staan. Oeps.

Hoe heb je dat opgelost? :=

Gelift naar de eerstvolgende bezinepomp (100km, nog een mazzel) achterin een auto op bagage en tussen 2 Deense doggen.
Daar 2 jerrycans bezine gekocht en terug gelift met een vrachtwagenbestuurder van zo'n roadtrain van 52 meter lang. Lieve mensen daar. Achteraf grappig, toen totaal niet. Auto stond met al onze spullen middenin Aboriginal gebied,
maar hij stond er gelukkig nog.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:51

[***] schreef:
Toen in Noorwegen onze hond in beslag genomen werd, en in Turkije toen er een personeelslid van het hotel handtastelijk was. Dit hebben we ook meteen aan de hoteleigenaar verteld.

Waarom werd de hond in beslag genomen?

Klinkt avontuurlijk, Goof, maar ik snap dat je er niet op zat te wachten :=

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:51

LinSa schreef:
Abercrombie schreef:

:oo

Ik dacht dat je van e-colie alleen wat diarree kreeg :+

Het is E. coli, afkorting van de bacterie Escherichia coli, een darmbacterie. :o

:roll:

Sorry mijn excuses.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:52

Wat een verhalen!!!
Ik heb zelf vooral ervaring met door m'n rug gaan. Een keer op Kreta en een keer in Japan. Vervolgens kon ik vanuit Japan terugvliegen met een ramprug. Schoenen aandoen kon ik niet zelf. En opstaan ging half op m'n knieen. Gelukkig konden we een speciale zitplaats regelen van ellende, helaas geen busines, op een hoek, gestrekte benen, zodat ik continue kon opstaan en lopen (via de knietjes, mensen dachten geloof ik dat ik gek was). Ik heb 11 uur lang ieder kwartier gelopen en wist van ellende niet waar ik het zoeken moest |( Ik was een leuke buurvrouw om naast te zitten denk ik _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:53

Oeh, mijn topic _O-

1) Toen ik terugkwam uit Egypte en een overstap had op Istanbul, bleek het voor het eerst in 120 jaar gesneeuwd te hebben in Turkije. Alle vluchten stonden dus vast en mijn ticket wilde niet inchecken voor de volgende vlucht. Vervolgens luisterde geen enkel personeelslid naar mij en dacht dus dat ik bij zo'n door-de-sneeuw-gestrande vlucht hoorde.
Lang verhaal kort; ik heb zo staan schreeuwen tegen die mensen na 3(!) uur ongehoord in een dode rij te hebben gestaan, dat ze nu 1) Nederlands spreken op Istanbul Airport, denk ik, en 2) de manager ging huilen en iedereen gratis tickets gaf voor waar ze dan ook heen wilden :=

Ik had mijn vlucht dus al gemist en de volgende ging 20 minuten nadat ik eindelijk mijn paspoort+ticket had (terug)gekregen. Toen ik uiteindelijk aankwam op Belgie bleek dat mijn koffers wel op de vorige vlucht waren gegaan, maar ze waren niet gevonden. Bleek dat ze op de achternaam van mijn reisgenoot stonden... := Dat waren 24 lange uren.

2) Mijn moeder heeft eens een galblaasontsteking gehad waar we niet vanaf wisten, dus haar infuus ging aan een kledinghanger aan de rand van het bed. Terwijl de klusjesman tegelijkertijd de airco stond te fixen en de dokter een infuus probeerde te prikken. +:)+ :')

3) Mijn oma had haar heup gebroken op een reisje naar Japan en toen moest mijn moeder dus naar Japan toe... Om mijn oma te helpen. Zij ging het jaar erop weer op vakantie en die metaaldetector bleef maar afgaan. Was ze even vergeten dat ze een kunstheup had :+

4) Op schoolkamp in groep 8, een oud kamp vol met beestjes. Een matras van mijn kamergenoot was aan de onderkant gewoon uitgebeten door de insecten, er kwamen maden uit de muren, kakkerlakken over de grond, echt een succes :')

5) Een enorm smerig, klein, goor hotelletje in Londen wat 3 weken later bij EditieNL (of wat voor programma dan ook) op TV kwam. Nummer 1 in de lijst van 'Smerigste hotels in Europa/UK'... Was ook top.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-17 18:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:53

Na een weekendje Wales met de muziek vereniging op de terugweg zo'n harde wind dat de Stena Line nog nét aan mocht varen, de hele boot zag groen en iedereen zat overal te kotsen.
Ik heb een overgeef fobie en ben zelf totaal absoluut niet zeeziek. Mocht uiteindelijk samen met een vriend die machinist is op een boot even in de machinekamer. Pleuris herrie daar, maar wat was ik blij om even van alle overgeef geluiden en geuren verlost te zijn. Wat een hel was dat zeg %)

Anoniem

Re: En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:03

Weekje mountainbiken in België en dat m'n ex vriend aangevallen werd door een zwerm bijen. Met meer dan 80 steken ( zoveel angels haalden we eruit in de ambulance) opgenomen in het ziekenhuis. Zelfs zonder bijen allergie ben je dan heel heel ziek.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:10

Toen we na een dagje klimmen in Tjechië erachter kwamen dat de achteruit was ingetikt en de tas van mijn vader was gejat (dure buitensport tas, GPS en alles zat er in). Maar voordat we het juiste politie bureau hadden gevonden, er een tolk was en de aangifte was opgenomen, waren we 3 tot 4 uur verder. In de tussen tijd hadden we geen koffie oid gekregen en hadden we zo'n enorme honger gekregen. Kwamen we op de camping (11 uur in de avond), hadden we geen eten in huis (we konden geen boodschappen doen) en stond de frituur uit. Gelukkig werd die nog voor ons aangezet en konden we gelukkig eten.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:28

Ik zie het al voor me, kakkerlakken die de polonaise lopen :+

Zelf gelukkig nog geen gekke dingen meegemaakt. Alleen vroeger toen ik een jaar of 4 was toen we een hotel hadden geboekt in duitsland (onderwrg naar italie) was er geen kamer meer beschikbaar, terwijl we echt hadden geboekt. Toen kregen we een soort bruidssuite (denk ik), een enorme kamer in plaats van de standaard kamer die we hadden geboekt. Dus geluk bij een ongeluk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:42

Destination schreef:
[***] schreef:
Toen in Noorwegen onze hond in beslag genomen werd, en in Turkije toen er een personeelslid van het hotel handtastelijk was. Dit hebben we ook meteen aan de hoteleigenaar verteld.

Waarom werd de hond in beslag genomen?

Klinkt avontuurlijk, Goof, maar ik snap dat je er niet op zat te wachten :=

Ze had een ontwormingspil te laat/vroeg ingenomen, ze zijn daar heel streng.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:46

21 jaar en met een goede vriendin naar Kefelonia Griekenland.

Bij aankomst geen koffer.... savonds geen koffer.... de dag erna geen koffer.
De hele week geen koffer.
Hij was schijnbaar onvindbaar.

Maar ja.. dom als ik was had ik mijn pil daarin laten zitten met als gevolg..
Ongesteld op vakantie, lekkere zwarte trui en lange broek in 40 graden.
Geen badkleding, niets in mijn maat daar te koop en vriendin had maatje 36, ik dus niet.
Echt een verschrikkelijke vakantie, ik heb vanaf dag 1 zitten huilen dat ik naar huis wou.
Eenmaal terug op Schiphol kon ik eindelijk mijn koffer meenemen (hij stond notabene bij de receptie van de vliegmaatschappij 8)7 .
Ik kon hem helemaal intapen want hij was onder een bagagewagen gekomen en helemaal kapot.
Echt leuke vakantie!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:06

Ik ben een ramp met terugvluchten....
1. 9 dagen Lissabon. Voedselvergiftiging met daarna lactose intolerantie. Iedere keer probeerde ik wat broodjes te eten maar ja ze gebruiken daar veel room..... 7 dagen zo ziek als een hond geweest...zo ziek als een hond in het vliegtuig. Bij de stewardessen op het bankje gelegen very charming...
2 lesbos. Laatste avond ijsje op... maar ja die lactose...
3 parga. Zit je daar in een bronwater rivier waar je wordt gestoken door een wesp met een streptok. Griekse huisarts was zeer royaal met medicatie. Dat geven we in Nederland nog niet op de ic aan de monitor.... Ik kon mijn knie niet buigen en ik was behoorlijk beroerd van de medicatie... fijne terugvlucht was dat...

Ik heb toen gezegd nog 1x en ik ga niet meer, gelukkig nu 2x zonder problemen teruggevlogen. Veel leuker.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:08

Oja! Ik heb nog een leuk vakantie drama! In de stromende regen, op Texel, met een vriendin, in een lekke tent :)F Do you need more information?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:10

Je zou spontaan niet meer op vakantie willen na al deze verhalen _O-

Ik heb gelukkig nog geen gekke dingen meegemaakt. Wel ben ik als klein meisje eens opgesloten in een Franse campingwinkel :'). Was in de tijd dat je op campings vaak een aantal computers had waar je tegen betaling een tijdje kon internetten. Op de camping waar wij zaten, stonden de computers in de campingwinkel. Ik zat rustig achter de computer toen ineens het licht uitging, de winkelmedewerker naar buiten liep en de deur op slot draaide. Ik ben maar voor het raam gaan staan, gelukkig werd ik gespot door een andere gast die iemand van het personeel waarschuwde, zodat ik er weer uit kon.

Geen horrorverhaal, wel bijzonder. :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:12

Ik snap nooit dat mensen in van die vieze en/of vreselijke hotels terecht komen, dat heb ik echt nog nooit gehad := Ik bekijk altijd echt uitgebreid de recensies en foto's en ga liever niet naar een hotel dat minder dan een 8 krijgt. Ik eh, ben nogal een control freak misschien :')

De grootste "ramp" die ik heb meegemaakt was denk ik 8 uur vertraging van Athene naar Londen tijdens de eerste vakantie met mijn vriend... Ik moest van Londen nog door naar Eindhoven, mijn vriend niet en hij had de volgende dag zijn afstuderen. Hij woonde tijdelijk een paar maanden bij zijn ouders en die wisten toen nog niet van mij af, dus ik kon niet met hem mee. Stond ik dan, in m'n eentje in Londen, want de volgende vlucht naar Eindhoven ging pas de volgende ochtend en het was midden in de zomer dus alle hotels zaten vol :+ Zat behoorlijk in de stress maar uiteindelijk gelukkig een (beetje bizarre) B&B gevonden en de volgende ochtend naar Eindhoven kunnen vliegen :D

Hoewel de halve week met buikgriep op bed in Albufeira ook geen pretje was :+ Eindexamenreis dus niet bepaald een rustige omgeving :+ Gelukkig voelde ik me op de laatste dag net beter, want ook toen bleken we 8 uur vertraging te hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:17

Vieze hotels heb ik ook nog nooit gehad gelukkig. Inderdaad altijd veel reviews gelezen voor ik ging.
Verder heb ik al van alles gehad. (Buik)griep, allergische reactie op dazen, zonnesteek, met scooter gevallen, zo verbrand dat de blaren op mijn rug stonden en ik dus niks meer kon in de zon of het water, vertraging, enorme turbulentie, pech met de auto bovenop een berg, week stromende regen in een tent.
Mijn laatste minder leuke vakantie was Zakynthos 2 jaar geleden. Dit jaar op Lesbos eens geen problemen gehad. Het was gewoon raar :D
Zakynthos dag 2 := :+
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:32

We hebben een keer een volle dag in een garage gezeten toen de airco kapot was. Het was echt een grote oplichterijzooi. De prijs werd steeds duurder en ze waren super onbeschoft. Doodzonde want we waren maar een weekje weg en het was één van de 2 dagen goed weer -O-

Vorig jaar gingen we in een helemaal lege berglift omhoog, zo'n hele grote aan kabels waar een stuk of 50 mensen in passen. Het waaide extreem hard, zo'n föhnwind. Die lift ging dus gigantisch op en neer, zo erg dat we bij elke paal stil moesten hangen omdat hij er anders tegenaan zou klappen. Ik vond het zooo vreselijk eng := Eenmaal boven kon je ook bijna niet tegen de wind in lopen, het loeide verschrikkelijk (zelfs binnen) en ik was zowat ziek van het idee dat we ook weer in die lift naar beneden moesten. Ik ga nooit meer in zo'n ding zonder vooraf de windkracht gecheckt te hebben :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:33

Op zondag op Schiphol staan en horen dat je op zaterdag had moeten vliegen.
okay... en nu

Vlucht naar Curaçao en dan door naar Aruba.

Wel luxe plaatsen gekregen dus erg comfortabel gevlogen.

Om half 5 op Curaçao landen en er dan achter komen dat er een evenement was geweest op Curaçao en dat alle vluchten tot dinsdag vol geboekt waren.

Zwager gebeld... we komen wat later. Zijn wel in de buurt maar zover kunnen we niet zwemmen.

Zou toch een vlucht nog gaan naar Lima waar alleen mijn vent op mee mocht.

Uiteindelijk om half 12 een hotel gezocht zonder bagage omdat die wel mee waren gegaan naar Aruba.
Volgende dag maar gebeld met Aruba of onze bagage nog terug kwam.
Uiteindelijk met de avondvlucht mee gekomen.
Volgende dag naar Aruba gevlogen in een krakkemikkig toestel. Geland met 1000 schietgebedjes...

Ach... een ander zou een moord doen om 2 dagen op Curaçao te moeten verblijven dus we hebben er maar iets van gemaakt.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:46

Wat staan hier erge dingen, zeg! Kakkerlakken die de polonaise dansen? :oo Veel mensen die toch ook wel erg ziek zijn geworden op vakantie. -O-

Ik heb echt genoten van al mijn vakanties, hoor. Maar welke vakantie mij altijd bij blijft is die naar Tunesië. Voor de reis voelde ik wat pijn en ongemak in mijn kaak. Mijn verstandskies kwam namelijk door. Niets ernstigs, zo dacht ik. Ik had immers altijd pijnstillers mee op vakantie. De pijn in mijn kaak werd steeds erger en de wang werd steeds dikker. Ik heb nauwelijks kunnen eten of praten die vakantie, ondanks dat ik stijf stond van de pijnstilling. Na de vakantie ben ik direct naar de tandarts gegaan. Na het verwijderen van de tand kon de pus uit de cyste gehaald worden en was ik vrijwel meteen verlost van de pijn.

Deze vakantie overigens nog geen nare dingen meegemaakt. :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:52

paardrijvakantie waar op dag een de beesten al op hol gingen.. deel van de groep ging de andere dagen niet meer mee.. de laatste dag was ik de enige die nog fijn reed.

vakantie vieren terwijl er een mega groot voetbal evenement is in de stad.. paar dagen flinke rellen gelukkig vloog ik toen al vrij snel weer na huis.
ik volg geen voetbal wist ik veel.

in een hotel zitten wat eigenlijk dus bomvol jongeren zit.. herrie muziek... was nog in de tijd voor internet.

niet mega erge dingen als ik zo lees dat sommige in ziekenhuis belanden ect.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:55

Ik heb ook twee mindere ervaringen gehad xD eerste was een vertraging van ruim 12 uur op de terug reis iit cran canaria. We moesten om 10 uur al uitchecken dus hadden al de hele dag gewacht. Toen we aankwamen wist niemand waarom de checkin nog niet open was of wanneer hij open zou gaan. Daarna werd de vertraging steeds meer opgeschoven en na 3 uur kregen we te horen dat ons vliegtuig in nl niet kon vertrekken door een bird crash, er geen reserve toestellen waren en dat er nu dus een kleiner toestel uit brussel naar amsterdam zou vliegen en dan met de pasagiers van daar naar cran canaria. Gevolg: niet iedereen kon mee met de vlucht en het werd random ingedeeld wie wel en niet mee mocht, plaatsen werden ook random verdeeld. Mn vriend en ik konden gelukkig met het vervangende vliegtuig mee, zaten in ene business class en naast elkaar xD veel gezinnen waren opgesplitst, met business class tickets zaten in economy en dus een kwart van de vlucht kon niet mee en moest nog 2 uur langer wachten en dan overstappen in Madrid. We zouden om 5 uur vliegen en het werd 4 uur s'ochtends. Meest bizarre was dat het vliegveld eigenlijk gesloten was en er dus maar 1 soort kiosk open bleef voor ons. Er liep verder ook helemaal geen personeel dus dat werd voedballen en racen met bagagekarretjes over het vliegtuig door de kinderen _O-

Tweede ervaring was in Griekenland. Was op bezoek bij mijn familie voor 10 dagen en kreeg na 3 dagen in ene koorts en een zwaar ontstoken keel. Kon niks meer eten omdat alles zeer deed. Met mijn tante ben ik toen naar de huisarts gegaan (zo fijn om dan een grieks sprekende tante mee te hebben) waarna er bloedonderzoek gedaan werd en ik antiobiotica kreeg. Ik bleek toen pfeiffer te hebben met de bijbehorende keelontsteking waar een bacteriele infectie overheen gekomen was :roll: ook wist ik toen nog niet dat ik allergisch ben voor penisiline. Ik lag dus met 40 graden koorts hele dagen te slapen. Mocht vanwege de medicatie niet in de zon en niet in het water en vanwege mijn keel niks kouds. Daar bovenop zat mijn hele lichaam onder de uitslag en werd ik dus gek van de jeuk. Wat was ik blij toen ik na 7 dagen drama en een uitzichtloze terugvlucht thuis was xD helaas nog wel dik een half jaar veel last van de pfeiffer gehad..

Gelukkig is dat het wel bij mij en kan het zo te lezen nog wel erger ook xD

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:01

Ohhhh....

Horror vakantie 1.
+/- 7 maanden zwanger in Egypte. Weeen kwamen te vroeg op gang. Vliegtuig eerder terug genomen wat natuurlijk heel veel geld koste. Ik voelde mij honds beroerd. Daarna 2 weken in het ziekenhuis gelegen,
Baby bleef gelukkig uiteindelijk zitten en maak het nu(inmiddels 12 jaar oud) goed.

Horror vakantie 2.
zeilen in Griekenland in de Dodecanese. De beruchte Meltemi stak de kop op. Windkracht 9 op de kop in het kanaal bij Kos/Bodrum. Nou,...dan krijg je hele beste golven. Ik ben niet snel zeeziek maar nu zag ik groen. Uiteindelijk de boot op Rhodos achter moeten laten ipv Koss en ternauwernood de Ferry naar Kos.
Heeft een hoop geld gekost om de boot weer in Kos te krijgen.
Vliegtuig net gehaald. Hoezo lekker ontspannen op vakantie?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:02

Hotel in Hilversum (grote keten met een vogel ;)). Verschrikkelijk.....!

Hotelkamer zat onder de gaten en scheuren. WC spoelde maar met 1 knop door. Airco was kapot.
Bij het ontbijt zaten hele grote honden onder een tafeltje :\ . Ben gek op honden hoor, maar niet bij het eten ;).

Tweede avond gingen we eten in het hotel (zouden 3 nachten blijven). Het duurde allemaal héél erg lang en we zouden gecompenseerd worden met de rekening...dus niet.... Werd niets aan gedaan en mocht "gewoon" even de rekening betalen.

Nadat we onze klachten hadden gemeld bij de receptie (1e dag al meerdere keren en de tweede dag over het eten), werden we totaal niet serieus genomen.
Toen naar de manager gevraagd. Zij gaf ons een kaartje voor een gratis drankje in de bar die avond.

Wij die avond naar de bar, kaartje ingeleverd voor de gratis consumpties, een drankje gedaan en toen weer richting onze kamer. Kwam de ober naar ons gerend, houdt mij stevig vast en zegt: "U durft wel hé, wat drinken hier en dan niets betalen". Ik kookte van woede!!!

Zo verschrikkelijk slecht geregeld daar allemaal en we werden helemaal niet serieus genomen. Dat was nog wel het ergste denk ik.
We hebben direct onze spullen gepakt en zijn gegaan. Ons beklag gedaan bij de hotelketen en ter compensatie gelukkig twee nachten héérlijk verbleven in een ander hotel van hun :).

Maar naar dat hotel terug? NOOIT! :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:29

Curaçao. Aankomen tijdens noodweer, na 2 dagen zika oplopen, vervolgens blaasontsteking, medicatie vergeten op de overnachting dus van de pijn paracetamol, ibrobufen en die andere pijnstilling genomen wat weer maagpijn gaf tijdens mijn terugvlucht en ik had er ook nog oedeem bij in mijn handen en voeten waardoor ik niets meer kon. Bijna van dit alles 4 weken last van gehad. Kon niets meer

Dikke prima.