Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelyfiefy schreef:Ja ik dacht via air bnb te kijken.
Daar zijn mensen die een kamer bieden maar die jou ook de omgeving kunnen laten zien en willen laten zien als jij daar interesse in heb.
Dat lijkt mij dan wel een leuke twist, dat ik iemand heb waar ik aan kan vragen wat echt iets van het dorp/stadje is en wat andere mensen dus misschien niet zo snel zien omdat je toeristen boekjes volgt![]()
En er zijn inderdaad vast genoeg dingen te doen waardoor je inderdaad toch andere mensen ook leert kennen
maar vind dat toch wel spannend.
Het idee dat ik alleen op een kamer moet slapen vind ik al best eng.
Ik denk dat dat het grootste ding voor mij is waar ik overheen zou moeten
DieL_Zor schreef:lovelyfiefy schreef:Ja ik dacht via air bnb te kijken.
Daar zijn mensen die een kamer bieden maar die jou ook de omgeving kunnen laten zien en willen laten zien als jij daar interesse in heb.
Dat lijkt mij dan wel een leuke twist, dat ik iemand heb waar ik aan kan vragen wat echt iets van het dorp/stadje is en wat andere mensen dus misschien niet zo snel zien omdat je toeristen boekjes volgt![]()
En er zijn inderdaad vast genoeg dingen te doen waardoor je inderdaad toch andere mensen ook leert kennen
maar vind dat toch wel spannend.
Het idee dat ik alleen op een kamer moet slapen vind ik al best eng.
Ik denk dat dat het grootste ding voor mij is waar ik overheen zou moeten
Dan kun je natuurlijk gewoon in een dormroom in een hostel gaan zitten! Zoek er 1 uit met een leuke common room en activiteiten en je hebt zo mensen om je heen waar je (deels) je tripje mee kunt vieren.
FatCat schreef:Alleen op vakantie gaan lijkt mij heeeeerlijk. Met niemand rekening houden, lekker doen wat je zelf wil. Gewoon doen!
LiesM schreef:Ik ben afgelopen mei nog naar mijn eentje naar Egypte geweest, zat in tophotel en heb me prima vermaakt.
Voornamelijk lazy op het strand gelegen, zwemmen en heerlijk eten.
Meerdere keren wezen paardrijden bij een goede stal.
Ben wel behoorlijk sociaal dus heb leuke contacten opgedaan en hier en daar een praatje gemaakt.
Ben al vaker in Egypte geweest, helaas wou niemand mee dit keer, dus dan maar alleen.
Ik spreek overigens een aardig woordje Arabisch, dus dat maakte het wel makkelijk om er alleen op uit te gaan.
jordal schreef:Ik vind het heerlijk om alleen op vakantie te gaan. Ik blijf wel in Nederland aangezien mijn paardje en de honden meegaan. Volgende week vertrekken we naar Uffelte, lekker 2,5 week kamperen. Boek lezen, wandelen met paard en honden en lekker mijn eigen plan trekken.
ikke schreef:jordal schreef:Ik vind het heerlijk om alleen op vakantie te gaan. Ik blijf wel in Nederland aangezien mijn paardje en de honden meegaan. Volgende week vertrekken we naar Uffelte, lekker 2,5 week kamperen. Boek lezen, wandelen met paard en honden en lekker mijn eigen plan trekken.
Laat me raden: Holtingerzand?
Farjen schreef:Ik ben vandaag ook eens gaan informeren bij een reisbureau. Omdat mijn gezeldschap toch niet mee kan, ga ik denk ik ook alleen.
Heb inderdaad naar all in gekeken, ik weet enkel niet welk land![]()
Ik heb enkel wat schrik dat ik me uiteindelijk zou vervelen, ik heb al jaren erg actieve vakanties maar ik merk dat ik nu eens een weekje rust nodig heb.
SplashIsLief schreef:Bij twijfel; Doen!
Ik ben net een week terug uit Canada, mijn eerste echte reis alleen. Ik ben 16 dagen weg geweest, heb heel veel rondgereden met de auto (3600 km), overal en nergens gegeten en geslapen (via booking.com en Air BnB). Het is absoluut anders dan samen met mensen, maar het heeft me onwijs veel over mezelf geleerd; ik kan het gewoon alleenIk heb me geen moment gek of raar aangekeken gevoeld toen ik alleen zat te eten en ik denk dat dat ook met instelling te maken heeft. Jaren geleden heb ik wel eens voor mijn werk alleen gegeten, toen voelde ik me zo bekeken alsof de hele wereld dacht dat ik geen vrienden had. Nu weet ik dat dat vooral mijn eigen gedachte was en je "zoekt" naar bevestigingen van wat je denkt. Deze vakantie ben ik er niet mee bezig geweest en heb ik het niet gezien, ondanks dat er ongetwijfeld mensen raar hebben gekeken.
Wat ik het meest bijzonder vond; ik heb een onwijs gezellige vakantie gehad, ondanks dat ik nauwelijks iemand heb gesproken
lovelyfiefy schreef:PPeetje schreef:Ik ben nu een aantal keren alleen geweest. Ik vind het heerlijk. Had een appartement tussen de locals. Kon zelf koken, maar ben ook wel uit eten geweest. Boek mee voor als het ongemakkelijk is. Maar vaak is gewoon mensen kijken al prima. Gewoon proberen!
Kijk dat wat ik dus even dik gedrukt heb in jouw stukje tekst.
Spreekt mij dus echt heel erg aan!
Dat lijkt mij dus echt top, al hoop ik dan wel dat men engels spreekt
PPeetje schreef:Ik ben nu een aantal keren alleen geweest. Ik vind het heerlijk. Had een appartement tussen de locals. Kon zelf koken, maar ben ook wel uit eten geweest. Boek mee voor als het ongemakkelijk is. Maar vaak is gewoon mensen kijken al prima. Gewoon proberen!
Kijk dat wat ik dus even dik gedrukt heb in jouw stukje tekst.
Spreekt mij dus echt heel erg aan!
Dat lijkt mij dus echt top, al hoop ik dan wel dat men engels spreekt
Haha, ik was in Spanje... daar is de kans dat iemand Engels spreekt echt bijzonder klein.