mvdende schreef:Ahhh Nieuw Zeeland.... heimwee!
Denk er eens over na om een auto / camper te kopen. Vooral de Spaceship auto's zijn lekker ruim en goed om te toveren tot bed.
Ik heb met de Stray bus ge reist, heeft voordelen maar ook flinke nadelen. Als je in januari en februari gaat, moet je er rekening mee houden dat eenmaal op de bus, ook betekent op de bus blijven. Bussen starten bijvoorbeeld in Auckland en zijn dan de complete 28 dagen vol geboekt. Wil je er uit? Dan kom je er bijna niet meer in! Ik had 10 weken en dus tijd zat, maar het is heel vervelend als je er achter komt dat je een dag of 4 "vast" zit ergens omdat de bussen steeds vol zijn.
Ook maken ze veel stops onderweg. Meestal leuk, maar ook een aantal keer gehad dat ze of ergens uren stil stonden bij iets wat totaal mijn interesse niet had, of maar zeer kort stopte waar ik wel een paar uur langer de tijd wilde hebben.
Verder is Stray prima
Kopen heb ik over nagedacht, maar als vrouw zijnde (of 2) is dat gewoon niet handig. Australië wel toen een auto gekocht deze ook een week voor de vlucht verkocht. Maar wil nu geen auto kopen, Australië toen zoveel ellende mee gehad dat ik besloten heb zeker als vrouw alleen dat huren gewoon beter is voor mij.
Bus zou ik inderdaad bij blijven
Heb daar geen problemen mee als ik alleen zou moeten gaan.