Met paardrij-outfit door de douane?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:50

@speurneusc: die handtas die jij noemt als extra bagage naast je koffertje, mag dus niet altijd. Dat wisselt echt per maatschappij. Bij Transavia mag dat bijv. ook niet.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:55

Waarom niet je laarzen en cap opsturen met de post?
Pakketje naar Engeland doet er maar een paar dagen over.

mvdende

Re: Met paardrij-outfit door de douane?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:01

Het is denk ik maar net in welke bui ze zijn. Wilco van Rooien trekt meestal z'n D schoenen aan tijdens het vliegen, zo raar is het niet als je een sport uitrusting mee neemt.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:04

mvdende schreef:
Vlieg je vanaf schiphol? Dan kan je kijken of je toevallig nog een see buy fly plastic tasje hebt. Z'n tasje die je achter de douane krijgt als je iets koopt. Meestal doen ze bij de gate niet moeilijk over net aangekochte spullen. (Weten zij veel dat er een gebruikte cap inzit)

Ik werk voor twee luchtvaartmaatschappijen op Schiphol en ze doen allebei moeilijk over net aangekochte spullen.. Ik zou het risico niet nemen.

Maar wat er tegenwoordig vaak wordt gedaan is het gratis inchecken van handbagage, omdat het vliegtuig anders te vol zit. Iedereen reist tegenwoordig met handbagage waardoor het vaak niet meer past in de overhead lockers. Om die reden wordt handbagage vaak gratis ingecheckt. Soms zelfs nog bij de gate. Wat je dus kunt doen is vragen of je koffer als hb ingecheckt mag worden, en daarna gewoon je cap in een los tasje meenemen door de douane. Dit geldt echter alleen bij volle vluchten, dus als je pech hebt zit je op een lege vlucht en doen ze niet aan gratis hb inchecken :P

Het verschilt overigens ook per maatschappij. Bij de maatschappijen waar ik werk mag je een handbagage trolley + een tweede klein item meenemen (laptoptas, klein rugzakje, maar niet zo'n grote rugzak volgepropt).

Ik weet niet hoe het zit met Easy Jet, maar gezien het een low cost / budget maatschappij is gok ik zo dat de meesten alleen met hb vliegen. Ik zou het gewoon even navragen, of anders gewoon een extra koffer bijkopen :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:07

mvdende schreef:
Het is denk ik maar net in welke bui ze zijn. Wilco van Rooien trekt meestal z'n D schoenen aan tijdens het vliegen, zo raar is het niet als je een sport uitrusting mee neemt.

Nee, het ligt er vooral aan hoe vol de vluchten zijn en of we dus wel of niet streng moeten zijn, en ook welke teamleader er aanwezig is :+

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 18:19

Ik denk dat dit het gemakkelijkst is. Dan moet ik alleen ff een belletje plegen of ik mijn stoel nog kan veranderen, aangezien ik al ingecheckt ben en dat dan eigenlijk niet meer kan.

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:28

Zie net je topic en ook ik wilde met cap op het vliegtuig in .

Dus Ryanair voor de zekerheid een chat gestuurd daar mag het dus wel

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:35

Ik wil die gezichten van medereizigers wel eens zien _O-

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:45

Zo'n cap is hartstikke handig bij turbulentie :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:52

Of bij handbagage die uit zo'n kastje klettert,zit je toch maar mooi veilig te zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:54

Foto tegen die tijd? :P

Ik zou gewoon even mailen (heb je t ook zwart op wit) en anders gewoon per pakketpost opsturen zoals gezegd, dat duurt maar een paar dagen en is helemaal niet zo duur.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:54

Dammie schreef:
Zo'n cap is hartstikke handig bij turbulentie :)

Haha....die is geniaal. Daar zou ik het gewoon op gooien, dat je bang bent voor turbulentie. Moet je m alleen wel ophouden de hele vlucht :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:06

Of jaagt bange passagiers het stuipen op t lijf: waarom hebben ze niet gezegd dat we bescherming op moesten :=

En een koffer extra inchecken ? Of ben je niet van plan daar te gaan shoppen bijv ?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:50

Szan schreef:
@speurneusc: die handtas die jij noemt als extra bagage naast je koffertje, mag dus niet altijd. Dat wisselt echt per maatschappij. Bij Transavia mag dat bijv. ook niet.

vorig jaar met 2 personen e'hoven-alicante en teruggevlogen allebei een trollybag en allebei een rugzakje en ik had nog een handtas die ik in de rugzak wilde doen, maar was niet nodig volgens stewardes

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:24

Is het echt niet mogelijk om je cap in je handbagage te proppen? Easyjet heeft een geen limiet aan het gewicht van de handbagage zitten dus dat lijkt me de makkelijkste optie. Desnoods haal je andere dingen uit je handbagage die je normaler aan kan doen in het vliegtuig dan een cap.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:26

Jelly dat is echt onmogelijk dan zit direct je hele koffer vol

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:32

little_birdy schreef:
Jelly dat is echt onmogelijk dan zit direct je hele koffer vol

Is het dan geen optie om met een grote rugzak als handbagage te gaan reizen? Ik heb mijn cap ooit ook in mijn handbagage meegenomen en die hield ik dan de hele tijd vast maar bij het boarden stopte ik hem in mijn tas. Die kon dan niet helemaal meer dicht maar daar maakten ze verder geen probleem van. En in het vliegtuig haalde ik mijn cap er gewoon weer uit om hem onder de stoel neer te leggen.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:37

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:42

Martine_R schreef:
Ik vlieg met Easyjet.. ze zijn best streng volgens mij.
Ik lees dat als je voorin zit, je wel een extra item mee mag nemen, maar omdat ik al ingecheckt ben, kan ik mijn stoel niet meer veranderen..
Daar kan ik wel even een belletje aan wagen.

Laarzen aandoen en cap erin lukt helaas niet, ik doe mijn outdoorlaarzen al aan, die heb ik daar nodig voor het dagelijkse stalwerk.

Ik heb in juni nog met easy jet gevlogen naar Schotland samen met een goede vriendin, zij had gewoon een tas mee en nog een ander tasje en ook dat viel onder handbagage.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:46

Gewoon je cap vastmaken aan de handbagage aan het kinriempje :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:55

Ik zou het gewoon lekker opsturen. Scheelt je veel gedoe. :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:06

Idd zoals melissac zegt, ze doen heus niet zo moeilijk als sommige helaas hebben moeten ervaren. Ik ben in mei met Easyjet naar Edinburgh gevlogen mocht tas en handbagage mee. Ik vloog week later terug van Manchester naar amsterdam, ook met Easyjet en ook daar werd niet moeilijk gedaan. Sterker nog, beide vluchten taxfree geshopt, dus had handbagage, handtas én taxfree tas;-)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:07

ProudJustify schreef:
Gewoon je cap vastmaken aan de handbagage aan het kinriempje :)

Ik zou dit inderdaad doen. Doen ze moeilijk dan zet je hem op je hoofd of stop je hem onder je trui en fake je dat je zwanger bent :+

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:10

Zou hem juist niet aan je handbagage doen. Staan van die bakken waar je handbagage in moet passen. Nu heb ik het zelf niet meegemaakt, maar ze kunnen je vragen je tas daarin te doen en met cap eraan past dat niet.
Zoals Ts gedaan heeft navragen werkt beste en dan bijvoorbeeld in een handtas of taxfreetas

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:15

risje schreef:
Zou hem juist niet aan je handbagage doen. Staan van die bakken waar je handbagage in moet passen. Nu heb ik het zelf niet meegemaakt, maar ze kunnen je vragen je tas daarin te doen en met cap eraan past dat niet.
Zoals Ts gedaan heeft navragen werkt beste en dan bijvoorbeeld in een handtas of taxfreetas

Ja klopt, dat hadden ze aan mij idd gevraagd het paste wel gelukkig maar over een extra tas gaan ze niet moeilijk doen, ze kunnen alleen wel vragen of je alles eruit kan halen.
Zo had ik dat ik een flesje parfum was vergeten eruit te halen dus mocht ik m'n hele tas overhoop halen voor dat ene flesje. :')