Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Nog iets, je hebt alle vouchers toch al? Als ze nu niets fatsoenlijks regelen en het opstap punt van de bus is niet te ver weg, ga er gewoon staan op de tijd dat je er in eerste instantie moest zijn. Eventueel doen alsof je neus bloed.... Nee heb je, ja kun je krijgen.
Sclimpre schreef:Nou, die compensatie vind ik waardeloos. TS heeft zich verheugd op een reis naar Italie en plots zou ze tevreden moeten zijn met Spanje. Als ze daarheen wou zou ze daar toch geboekt hebben?
Waarom zou de reisorganisatie een klant van hen niet bij een andere organisatie kunnen boeken? Ze zullen hun collega-concurrenten toch wel kennen? Misschien zelfs goede voorwaarden hebben.
De reisorganisatie slaat maar een mager figuur.
Sclimpre schreef:Nou, die compensatie vind ik waardeloos. TS heeft zich verheugd op een reis naar Italie en plots zou ze tevreden moeten zijn met Spanje. Als ze daarheen wou zou ze daar toch geboekt hebben?
Waarom zou de reisorganisatie een klant van hen niet bij een andere organisatie kunnen boeken? Ze zullen hun collega-concurrenten toch wel kennen? Misschien zelfs goede voorwaarden hebben.
Ik begrijp heel goed dat TS enorm teleurgesteld is.
Ik begrijp heel goed dat TS enorm teleurgesteld is.
NadjaNadja schreef:Ik vind de vergelijking met de supermarkt en de biefstuk echt heel dom. In de eerste plaats omdat je die niet zo ver van tevoren 'boekt' en verder omdat het niet om iets dusdanigs unieks gaat als een vakantie naar Italië.
Daarbij regelen supermarkten overigens wel iets als jij het van te voren hebt 'geboekt'.
Ik hoop voor je dat er iets geregeld wordt TS!
Anoniem schreef:NadjaNadja schreef:Ik vind de vergelijking met de supermarkt en de biefstuk echt heel dom. In de eerste plaats omdat je die niet zo ver van tevoren 'boekt' en verder omdat het niet om iets dusdanigs unieks gaat als een vakantie naar Italië.
Daarbij regelen supermarkten overigens wel iets als jij het van te voren hebt 'geboekt'.
Ik hoop voor je dat er iets geregeld wordt TS!
Het is geen domme vergelijking. Het is gewoon een simpele manier om uit te leggen hoe het werkt.
Het heeft niet met ver van te voren boeken te maken. Het heeft te maken met inkopen van kamers/stoelen en een ingecalculeerd percentage annuleringen.
Anoniem schreef:Sclimpre schreef:Nou, die compensatie vind ik waardeloos. TS heeft zich verheugd op een reis naar Italie en plots zou ze tevreden moeten zijn met Spanje. Als ze daarheen wou zou ze daar toch geboekt hebben?
Want als de Albert Hein het product wat jij wil niet meer heeft koopt de cassiere het voor jou bij de Jumbo???
De reisorganisatie doet niets geks of vreemds en doet zover ik lees haar best om een alternatief aan te bieden en nu zelfs misschien alsnog een plekje te hebben. (wellicht een annulering of ze hebben iemand anders benaderd ivm de overboeking.)
4EverHobbes schreef:Precies Sclimpre. En alle reisorganisaties die overboekingen incalculeren, hebben doorgaans ook een plan B ingecalculeerd voor als er dus echt een overboeking is.
NadjaNadja schreef:[Als jij op 15 juni laat weten dat je ergens in augustus graag een biefstuk wil eten, dan hebben ze die op die avond heus voor je.
4EverHobbes schreef:Precies Sclimpre. En alle reisorganisaties die overboekingen incalculeren, hebben doorgaans ook een plan B ingecalculeerd voor als er dus echt een overboeking is.
Anoniem schreef:NadjaNadja schreef:[Als jij op 15 juni laat weten dat je ergens in augustus graag een biefstuk wil eten, dan hebben ze die op die avond heus voor je.
Ja en als je bij een Jumbo vraagt om een bepaald product halen ze dat in het assortiment en een reisorganistatie gaat niet op verzoek een bepaald hotel inkopen, zo kun je elke vergelijking scheef trekken om je gelijk te halen ipv iets aan te nemen van mensen die in de reiswereld werken.
Anoniem schreef:4EverHobbes schreef:Precies Sclimpre. En alle reisorganisaties die overboekingen incalculeren, hebben doorgaans ook een plan B ingecalculeerd voor als er dus echt een overboeking is.
Plan B is dus het aanbieden van een andere reis. Dat kan een andere datum, andere reis in hetzelfde gebied, ander hotel of volledig ander land zijn.