Korte maar onvergetelijke reis, is het mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 05:14

Road trippen in Florida? Lijkt mij onwijs gaaf en vorig jaar waren er veel leuke aanbiedingen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 09:12

Kyrgystan en Mongolië staan al op het lijstje :)) Vriendinnetje zit op dit moment in Mongolië en die kwam met exact hetzelfde idee (rondtrekken te paard), dus die staat al gepland. Maar op langer termijn en voor een langere periode.

In principe sta ik wel open voor Europa, maar ik zou het wel fijn vinden om toch wel wat zon te zien. Het hoeft er niet tropisch te zijn, maar een beetje warmte zou ik wel kunnen waarderen. :D

Thailand staat wel hoog op mijn lijstje, maar voor de periode misschien toch wel wat te ver. Maar die streep ik echt niet zomaar weg :))

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:15

Marokko! <3

Een hele andere wereld, en toch (redelijk) dichtbij..

Lielle

Re: Korte maar onvergetelijke reis, is het mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:18

Israel, hoewel je wel zal moeten puzzelen met je budget.

Achterom

Ik zou dan echt eens nadenken over Arizona. Zelf ben ik hier geweest, een week, in mijn eentje https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... izona.html
Zij doen het inmiddels niet meer, maar in die omgeving zitten er meer. Omdat het een echte working ranch was, was de ervaring echt onvergetelijk. Ze hadden ook een aantal gasten uit Nederland en Duitsland die ieder jaar een week kwamen. Wat je dan doet? Buitenrijden, hekken controleren, koeien opzoeken.... genieten van de prachtige omgeving, etc.
Rond die periode is bijvoorbeeld Montana al wat tricky omdat het noordelijker is, maar Arizona is rond die tijd echt wel een aanrader :)

8nnemiek

Een (zeil)vakantie op het water misschien? Ergens waar nog levende koraalriffen zijn om te snorkelen? Er zijn reizen waarbij je als toerist mee kan op een grote zeilboot, maar ik weet niet of dat binnen budget te vinden is.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 09:19

8nnemiek schreef:
Een (zeil)vakantie op het water misschien? Ergens waar nog levende koraalriffen zijn om te snorkelen? Er zijn reizen waarbij je als toerist mee kan op een grote zeilboot, maar ik weet niet of dat binnen budget te vinden is.

Biggest NOPE ever. :') Helaas...
Ik hou niet zo van water (angst voor ademnood) en ik heb last van reisziekte.... :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:22

Met reisziekte geen aanrader nee :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:23

SplashIsLief schreef:
Road trippen in Florida? Lijkt mij onwijs gaaf en vorig jaar waren er veel leuke aanbiedingen.

Zeker een goede optie! Van Orlando via Tampa Fort Meyers door de everglades naar Miami is prima te doen in 10 dagen :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:36

En de transsyberië en/of transmongolië express misschien iets? Al vermoed ik dat je dan wellicht met terugvliegen in de problemen komt qua prijs.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 02:58

Dubai is misschien ook een optie. Klinkt heel duur maar is ons onwijs mee gevallen. Wij hadden een hotel voor 9 dagen met vlucht + transfer + ontbijt voor €650. Eten was verder vergelijkbaar met Nederland maar wij hebben ook een aantal keren voor een tientje pp gegeten. Ik vind het een fantastisch land <3
Wij waren er begin november toen was de temperatuur goed te doen. Ik zie alweer aanbiedingen voorbij komen. :j

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:51

Idd srprs.me ! Geef je wensen door en zij maken er iets moois van voor je.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:18

Marokko is zeker een aanrader :j Prachtig land, interessante geschiedenis en hartelijke bevolking.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:30

Heb je een auto? Wij zijn met auto en tent weggeweest en het koste ongeveer 900 euro voor zo'n 2 weken. Daarbij ook entree voor 2 dagen europapark en uit eten.

We gingen van Europapark naar een ander plaatsje met uitkijk op een meer in Duitsland, toen vanwege het weer naar Italië waar we aan het strand zaten met zo'n 10 italianen terwijl het dichtbij Chinque terre was wat veel door toeristen word bezocht. Daarna naar Zwitserland en wat was ik verbaasd zeg, bij Lauterbrunnen waan je je echt in een combi van de hobbitstee met Rivendell. Met een tent en een auto kan je goedkoop komen op plaatsen waar je anders niet zomaar heen gaat.

En dat zegt iemand waarvoor dat de eerste keer kamperen was, normaal ben ik in luxe hotels te vinden

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:30

Kroatie is warm én goedkoop

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:38

kroatie wilde ik ook heengaan as november. Nadeel voor mij was alleen dat de campings niet open zijn en in november is het weer daar ook niet echt heel warm meer ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:03

Muurp schreef:
Kyrgystan en Mongolië staan al op het lijstje :)) Vriendinnetje zit op dit moment in Mongolië en die kwam met exact hetzelfde idee (rondtrekken te paard), dus die staat al gepland. Maar op langer termijn en voor een langere periode.

In principe sta ik wel open voor Europa, maar ik zou het wel fijn vinden om toch wel wat zon te zien. Het hoeft er niet tropisch te zijn, maar een beetje warmte zou ik wel kunnen waarderen. :D

Thailand staat wel hoog op mijn lijstje, maar voor de periode misschien toch wel wat te ver. Maar die streep ik echt niet zomaar weg :))

Waarom boek je niet een trektocht te paard in Italie/Frankrijk/Spanje/Oost Europa o.i.d.

Die vallen binnen je budget, zijn avontuurlijk en goed te bereizen.
Buiten europa is leuk maar persoonlijk vind ik 10 dagen niks. Zeker niet voor grote landen zoals thailand/india. Dat is gewoon zonde als je zoveel geld uitgeeft voor een ticket je kunt maar 7 dagen reizen.
Dat betekend in die landen full speed reizen en amper wat zien.
Spaar dan door.

Of je moet zin hebben in een citytrip NY dat moet met dat budget net lukken.
Kun je vandaar de trein/bus nog nemen naar Washington DC om een bakkie te doen met Trump. :P
Het is wel at kouder maar NY verveelt niet.

Onvergetelijk hoeft niet te betekenen dat je naar de andere kant van de wereld moet.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:07

Finland

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:20

amigamia schreef:
Finland

Idd!

Fantastisch daar..
Scandinavië in het algemeen is echt geweldig.. ook nog kansop noorderlicht in Oktober..
Maar toen las ik dat je warmte en zon zocht :')

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:26

Georgië? Qua vlieguren prima te doen. Veilig, goedkoop. Wat ik van foto's zie ook prachtig. Volgende week kan ik het je uit eigen ervaring meedelen

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:39

Ik zit nu 10 dagen in Roemenië, absoluut een aanrader! Goede temperatuur, 3 uurtjes vliegen en alles hier is mega goedkoop! De natuur is prachtig, veel groen en gebergtes. Kleine penny-tip: overal lopen wilde paarden los :P

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:44

How about Nepal? Oktober is perfect voor trekkings, zeer vriendelijke mensen, vrouwvriendelijk en prachtige natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:51

Marokko, Iran, Dubai, Oman, iets die kant uit? Iran schijnt ook echt de moeite waard te zijn.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:00

Wij gaan over anderhalve maand met een camper rondtrekken door Zuid-Oost Europa! Gewoon een campertje huren en gaan! Misschien dat je in 10 dagen dan niet door Zuid-Oost kan gaan, maar een aantal vrienden van ons die pakken het wat Noordelijker (Duitsland, Polen, Lapland, enz.) wel in 10 dagen. Of juist het zuiden! Naar Frankrijk/Spanje/Italië!?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:11

Ik wou al zeggen... IJSLAND, jammer dat die afvalt!

Maar, als je ijsland op je lijstje had staan, waarom orienteer je je dan niet op scandinavie?