Hoeveel vakantiegeld (kind)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:24

Misschien ouderwets maar wat moet een kind met vakantiegeld?? Bij ons kregen ze vroeger vanaf zes jaar(1e klas lagere school) zakgeld. Met daarbij meteen de kanttekening dat ze er zelf over mochten beslissen wat ze er mee deden. En dan werd de vakantie ook aangehaald. De ene spaarde alles, de andere gaf alles uit en de derde bewaarde de helft voor de vakantie. En op is op.

dipstaartje

Re: Hoeveel vakantiegeld (kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:28

als we met vakantie gaan en de kinderen willen iets dan krijgen ze geld of als ik geen klein geld heb zet ik wat op hun pinpas en kunnen ze het halen of kopen. De een wil liever een ijsje de ander een leuk armbandje . ze zijn hier trouwens 14 en bijna 16. en de oudste werkt nu bij appie.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:32

Oh oke als je het totale bedrag bekijkt is dat zeker goed, maar geef het dan in 1 keer he :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:35

Heb hier serieus nog nooit van gehoord. Ik kreeg dingen gewoon altijd ter plaatse. Als wij aan/in het zwembad zaten en een ijsje wilden, ging één van ons altijd terug naar de tent/caravan om geld te halen zodat we de ijsjes konden kopen en eten. Ik ben enigskind maar we gingen eigenlijk altijd met mijn oom en tante en hun kids op vakantie. Als we in een dorpje waren ofzo, gold hetzelfde. Als we 's avonds nog wat wilden gaan doen bij de kinderdisco of het "jeugd hanghonk- of hoe je het noemt haha" , kregen we ook gewoon op dat moment geld mee voor een drankje of wat dan ook. Alle standaard dingen zoals ontbijt, lunch, diner, entreegelden enzo was voor rekening ouders.

Dit was wel echt in de jongere jaren, vanaf 15 ging ik niet meer met mijn ouders mee op vakantie.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:37

Ik zou ze helemaal geen vakantiegeld geven. Uiteindelijk betaal je al alles voor ze. Als ze iets specifieks willen kunnen ze een extraatje krijgen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:44

Ik heb nooit zakgeld of vakantiegeld gehad .
Maar ik zou ook zeggen, alle kids hetzelfde

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:45

Wij kregen dat nooit vroeger en mijn koters krijgen t ook niet.
Ze krijgen wel een cadeautje in de vakantie, variërend van een petje tot wat zomer-speelspul (ze zijn in de winter jarig).

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:54

Ik heb nooit vakantiegeld gehad van mijn ouders en geef het ook mijn eigen kinderen niet. Ze krijgen iedere week €2,50 zakgeld (zijn 4 en 8 jaar oud) en dat loopt in de vakantieperioden gewoon door. Als we ergens naartoe/op vakantie gaan trekken wij gewoon zelf onze portemonnee: Iedere dag halen we een ijsje of snoepje, één keer mogen ze een souvernirtje kopen voor zichzelf en wat kleinigheidjes uitzoeken voor familie voor bij thuiskomst en één keer mogen ze in de vakantie iets moois uitzoeken in de speelgoedwinkel. Dat is wel eens iets van €65,- per kind geweest maar ook wel eens een nieuw opblaasbeest á 15,-

Hoe dan ook zou ik altijd voor gelijkheid zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:03

Ik moest altijd sparen voor vakantie en kreeg dan een flink bedrag van mijn ouders en/of oma. Altijd hetzelfde als mijn broer. Wij schelen 3 jaar, hij is ouder. Vond het juist altijd heel fijn om echt vakantie geld te hebben, alsof ik dan niet al mijn zuur gespaarde geld uitgaf. :')

Wij kregen €50,- en dan nog eens €50,- van mijn oma. Misschien veel geld voor sommigen maar ik was een gierig meisje die het nooit wilde opmaken. :')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:06

mijn kids zijn nu allebei op scouting kamp en hebben allebei 25 euro bij zich. de een gaat 2 weken maar heeft ook nog haar pinpas bij zich en de ander gaat maar 1 week

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:13

Mwah euro per dag per kind naar eigen inzicht vrij te besteden lijkt me heel reëel.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:16

Wij kregen ook altijd hetzelfde bedrag, vind dat ook wel zo eerlijk. Een ijsje is ook niet goedkoper als je jonger bent, dus waarom dan minder geld? ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:17

Ik zou inderdaad hetzelfde bedrag aan elk kind geven, dat kregen wij vroeger thuis ook. :j Wij waren met z'n drietjes als broer en zusjes. Onze vakantie duurde meestal een week of 2,5. We kregen ieder €10 van oma en mochten iets moois uitzoeken op vakantie. Verder moesten we zelf sparen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:36

Wij kregen vroeger allemaal het equivalent van 1 gulden per dag (2,5 jaar tussen oudste en jongste). Tegenwoordig krijgen mijn neefjes en nichtje als ze met opa en oma meegaan 1 euro per dag (5-7-10).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:38

Ik hoor voor het eerst van mijn leven van vakantiegeld, anders dan bij een werkgever.

Krijgen ze geen zakgeld? Dan kunnen ze van het zakgeld toch dingen kopen?
Wij kregen gewoon ijsjes op aanvraag en soms een souveniertje. Maar echt geen 'vakantiegeld'

Zakgeld was trouwens wel wisselend per leeftijd dus dan zou ik zeggen 'vakantiegeld' ook.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:43

Leeftijdsdiscriminatie :(

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:48

Wij kregen ook vakantiegeld. Maar daar moesten we dan ook ons eigen snoep en ijs van betalen. We hadden een vriezer op de camping ( O:) stacaravan haha) dus daar mochten we ons eigen ijs ingooien.
Mijn ouders kochten ook nog vanalles, maar we mochten nergens om zeuren, 1x per week tijdens de boodschappen hadden we de kans om spulleb te kopen. Deden we dat niet, dan had je gewoon pech ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:52

Mijn zoon vroeg er ook al om, het komt ook op televisie voorbij. Een ijsje krijgt hij gewoon van ons, dus ik vind het nog niet zo nodig.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 22:34

Ze krijgen zeker zakgeld en gaan alledrie heel goed met geld om en kunnen echt goed sparen voor een doel en geven weinig van hun zakgeld uit.

De oudste heeft onlangs een iphone 6 gekocht van zijn opgespaarde zakgeld, mijn dochter een oxboard en de jongste een beanyboo en verder zit er nog 80 euro aan zakgeld in zijn spaarpot, maar in die van de andere 2 zit nog net 10 of 15 euro en aangezien ze van hun zakgeld ook een verjaardagscadeau voor ieder gezinslid moeten kopen wil ik liever niet dat ze dit verbrassen op vakantie.

En uiteraard betalen wij alle uitstapjes, ijsjes, kleding etc. Maar de jongste zou elke dag wel 5 ijsjes willen kopen, terwijl wij er maar 1 per dag betalen. En mijn dochter een tas, petje etc en als wij betalen wil ze alles wat ze ziet , terwijl ze met eigen geld beter overwogen keuzes maakt.

We gaan naar een vakantiepark, 100 huisjes, omheind met hek en toegangspoort. Vorig jaar waren we op een camping en raakte de oudste bevriend met de overbuurjongen en gingen ze savonds naar de gamehal en werd alles wat we gaven direct opgemaakt, mijn dochter heeft kapitalen uitgegeven aan de trampolines. Met eigen geld zou ze wellicht niet elke dag 2x gaan.

Er is nu ook een 13+club en alle extra activiteiten betalen wij uiteraard, maar wanneer hij in deze club vrienden maakt en savonds bij de pingpongtafel oid wat wil drinken, gamen etc kan hij dat van het extra geld doen .

Iemand zei dat een 7 jarige geen benul van geld heeft? Maar dat gaat bij hem niet op, hij kan heel goed rekenen en weet echt de waarde van geld en overweegt goed voordat hij iets koopt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:45

Wat je vaak ziet is dat ze voor klusjes extra geld verdienen. Dus afwas doen is 1 euro, schoonmaken van x ruimte is 2 euro, Koken is x bedrag geven voor inkopen en restant mag kind houden.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:45

Ja ik ben het helemaal met je een Mama3. Ik heb wat jij vertelt ook zo ervaren tijdens mijn jeugd doordat we vakantiegeld kregen.
Mijn broertjes maakten ook slimme keuzes over wat te kopen en stonden niet bij elk souveniertje te zeuren over dat ze het wilde hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:02

Ik vind dat je het zo goed aanpakt! Zo ging het bij mij op vakantie ook.