Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:07

Bovenstaande reacties, beide idd waar maar:

Ko Tao heb ik een week gezeten en echt niks van gemerkt. Harstikke druk, gezellig en gemoedelijk.

Scooter/motorrijden niet je paspoort als borg geven maar 1000 bath is vaak ook prima. Daarnaast moet je gewoon goed uitkijken en zorgen dat je een scooter met een goed bandenprofiel huurt. Internationaal rijbewijs is slim, motorrijbewijs heeft bijna niemand daar.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:12

Motorrijbewijs is niet nodig, motoren worden daar verhuurd als scooter, ook al zijn het wel degelijk motoren.
Verder kun je alles daar heel makkelijk op zijn beloop laten, al vind ik dat zelf ook nooit prettig hoor. Ben liever goed voorbereid.
Ik raad je nachtbussen aan, supergoedkoop, luxe, wifi, en je bespaart je een hotelnacht. Ook al kost een hotel ook geen drol daar.

Edit: mijn opmerking ging enkel over het huren. Wil je een beetje slim zijn en nare verzekeringsverassingen voorkomen heb je natuurlijk wel een motorrijbewijs/internationaal rijbewijs.

Anoniem

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:52

Bij het verhuren vragen ze niet om een rijbewijs, maar ze waarschuwen je wel dat je bekeurd kunt worden. Mij is verteld dat de politie je kan bekeuren met 500 baht als je geen motorrijbewijs hebt. Dat valt mee. Maar corrupte agenten schijnen er ook doodleuk 5000 baht van te maken.

Mijn man heeft ruim 30 jaar zijn motorrijbewijs. Ik 20 jaar. Wij vonden het pittig rijden in Chiang Mai. Maar dat is ook omdat je als ervaren motorrijder weet wat er mis kan gaan en hoe kwetsbaar je bent. Inderdaad: grind in de bochten, modder, het wegdek is slecht, maar ook U-turns op de autobaan, niemand houdt zich aan rijbanen, er is vreselijk veel verkeer, alles staat slecht aangegeven (bewegwijzering, verkeersborden) en je draagt geen motorpak. Oja, en de helmen die ze bij een doorsnee verhuur hebben zijn volkomen prut. Dat stelt echt niets voor. Ze doen denken aan een plastic cap, maar dan drie maten te groot en totaal niet in de vorm van je schedeldak. Slechts enkele verhuurders hebben integraalhelmen liggen.

Nu zet de gemiddelde Thai helemaal geen helm op en klimt vervolgens met het hele gezin op 1 motorbike, maar men gaat daar wat anders met risico's om dan wij hier. Je kunt natuurlijk meegaan met die flow... Gelukkig schijnt de medische zorg in Thailand redelijk op orde te zijn.