moonsparkle schreef:Ik dacht eerst ook aan Afrika, maar ik begreep dat de safaris erg prijzig zijn, mag ik vragen wat je reis heeft gekost, mag ook via pb.
Qua eten en verblijf zal het wel meevallen denk ik?
Lastig te zeggen. Je kan het namelijk zo gek maken als je zelf wilt. Over het algemeen zijn groepsreizen goedkoper doordat je dan minder geld hoeft te betalen voor safariparken, maar als je alles zelf regelt kan je natuurlijk weer sneller kosten besparen qua slapen. Eten is inderdaad vergeleken Europa goedkoop. Prijzen tussen lodges verschillen van elkaar, dus daarin kan je zelf kiezen wat je wilt. Het is er altijd rond de 25 graden door de evenaar en er is op dat moment geen regenseizoen, dus perfect!
Ik ben zelf via Habari Travel gegaan. Dat is over het algemeen de goedkoopste aanbieder van reizen naar Uganda in Nederland en België. In totaal heeft de reis uit mijn hoofd rond de 4000 euro gekost, maar ik heb dan ook niet erg gelet op geld op die vakantie en wou er alles uithalen. Ik sliep in tenten (met bedden er in hoor) en dat was echt super, maar je kan ook in echte kamers nemen, slapen met bedden en eigen badkamer (meer hotel achtig). We zijn iets meer als drie weken geweest, dus dat tikt wel aan. Echter de grootste kostenpost was het bezoek aan de berggorilla's. Aangezien die met uitsterven worden bedreigt kost het zo'n 600 euro pp om ze te mogen bezoeken in het wild. Habari Travel biedt allemaal verschillende groepsreizen aan en heeft voor ieders budget wat wils!
Mocht je meer willen weten, vraag maar raak! Ik help je graag!

P.s. Ik zag Costa Rica ook voorbij komen. We (4 personen) hebben toen zelf alles geboekt qua hotels etc. en een auto gehuurd. We zijn toen ook drie weken geweest voor 3000 euro. Echter is dat meer toeristisch als Uganda bijvoorbeeld, dus je kosten daar qua eten zijn wat groter.