Noorwegen (walvissen en paardrijden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:53

jenn0dv

Re: Noorwegen (walvissen en paardrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:11

Je komt helaas niet hoog genoeg, maar mocht je zin hebben de route te verleggen, deze zomer ben ik aan het werk bij www.venabustallen.no in Venabu, Oppland.
1,2,3,4uurs tochten, halve- en hele dagstochten met voornamelijk dølahester maar ook ijslanders en fjorden. De kortere ritten zijn voor alle niveaus!

Afbeelding

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:17

Ik heb vorige zomer stage gelopen bij Rendalen Fjellridning. Je kunt daar kiezen voor een rit van een halve dag of een hele. Ze hebben voornamelijk ijslanders, maar ook fjorden en nog een Noors ras. Het hangt er alleen een beetje vanaf welke vakantie hebben en welke ingezet worden voor de tochten :)

Misschien dat ik er aankomende zomer ook weer heen ga om te werken. Ik heb de vorige keer ook een filmpje gemaakt:
https://www.facebook.com/jetskemulderx/ ... =2&theater

Edit: oeps ik zie nu dat het een beetje uit de richting is :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:18

We gaan in die tijd met de Holland America line cruisen door de Noose Fjorden. Ik wil het graag een keer vanaf het water meemaken. Zin in.

Veel plezier

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 17:41

Bedankt voor al jullie reacties :) we zijn op dit moment hard bezig om onze bus vakantieklaar te maken :) (nieuwe versnellingsbak, verbeterd interieur, een dakrek en een nieuw zonnepaneel) Ik ben ook weer wat meer bezig met bezienswaardigheden opschrijven, betere kaarten kopen en kijken naar mooie wegen die we kunnen nemen. Nu was ik wat aan het lopen met google streetview :+ en het viel me op dat bij veel landweggetjes slagbomen staan. Mag je hier dan wel of niet in? Is dit privéland?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:24

In Noorwegen zijn echt heel veel private wegen inderdaad.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 20:34

Maris schreef:
In Noorwegen zijn echt heel veel private wegen inderdaad.

Dus de wegen met slagbomen ervoor zijn voor private wegen? Want er staan overal bordjes bij, maar mijn Noors is niet heel goed :') en beter nu alvast weten, dan dat we straks op iemands land staan, wat niet mag

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:50

BOMveg is meestal een tolweg. Een 'private'weg die wordt onderhouden door de omliggende bewoners. Vaak mag je daar gebruik van maken tegen een avgift(betaling). Dan hangt er een houten box of kastje waar je geld in gooit en je kenteken op een briefje noteert. Zorg dat je altijd losse muntjes bij de hand hebt!
Als het echt een oprit is van iemand, dan staat er meestal een bordje met Privat Veg. Die zou ik overslaan ;)

Oh, en in Noorwegen geldt trouwens ook het 'allemannsrett'. Dus als je op iemand zn land staat is dat niet meteen een drama!
https://www.visitnorway.nl/plan-je-reis ... n-toegang/

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 08:53

Nou, we zijn weer terug van een heerlijke vakantie :)

We zijn uiteindelijk ergens dichtbij Otta gaan paardrijden op IJslanders :) superleuk om eens in tölt te gaan en mijn man bleef heel netjes zitten en vond het zelfs zo leuk dat hij nu ook wel eens op mijn pony wil :D (mission accomplished gnagnaa :Y) )

Verder hebben we 4000 kilometer gereden en genoten van de mooie natuur en in Denemarken hebben we nog bruinvissen gespot. En we zijn naar Trolltunga geklommen :') we hadden niet gedacht dat het echt 10 uur zou duren en ik verbaas me er nog steeds over dat we het echt hebben gedaan!

thnx voor al jullie tips!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:23

Oh wat gaaf dat jullie Trolltunga hebben gedaan. Staat ook op mijn lijstje :)
Super dat jullie het zo leuk hebben gehad.
Hebben jullie ook een beetje weer gehad?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 09:47

noordje schreef:
Oh wat gaaf dat jullie Trolltunga hebben gedaan. Staat ook op mijn lijstje :)
Super dat jullie het zo leuk hebben gehad.
Hebben jullie ook een beetje weer gehad?

jaa supergaaf was dat! Wel heel pittig, zeker de eerste paar kilometers!
Ja we hebben dagen gehad dat we 30 graden hadden, maar we hebben ook wat dagen regen gehad. De regen heeft ook wel wat misterieus over zich, zeker als je boven op een berg staat, dus we vonden het niet heel erg.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:39

Wat leuk ! Mooie foto's ook !