Slagharen of Efteling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:34

Kabayo schreef:
Nabster schreef:
Echt appels met peren vergelijken. Efteling dus.

Sorry hoor maar ik ken alle parken niet. Ben alleen nog maar in Walibi geweest :+

Het gaat om mijn vriend en mij. Met zijn tweeën. 19 en 26 jaar. Komen uit Heerenveen :)

Hellendoorn is dus geschikt voor gezinnen? Niet met zijn tweeën?

Hellendoorn kan absoluut, hebben ook een waterpark met lekker weer, maar Efteling is dan meer een beleving (en meer achtbanen). :j

Als je voor de Efteling gaat zou ik op een doordeweekse dag proberen te gaan. Liefst als de voorspellingen niet zo goed zijn.

1 nadeel van de Efteling; die liedjes blijven in je hoofd plakken _O-

SergeantRoos

Re: Slagharen of Efteling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:40

Ik zou ook echt voor Efteling kiezen! Ik ben er nu denk ik vier keer geweest, en ik vind het heel gaaf hoe ze zoveel (totaal) verschillende attracties hebben, die compleet in thema zijn. Wel proberen om een rustige dag uit te zoeken!

Ik ben laatst voor het eerst in Walibi geweest, en hoewel je meer van die "heftige" attracties hebt dan in de Efteling, miste ik daar wel echt de sfeer. Efteling heeft attracties mooi in thema, met de wachtrij in thema. Dat zou voor mij echt de keus zijn!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:41

walibi is een puur een veld met 8 banen....0,0 sfeer...................

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 14:45

studiemiep schreef:
walibi is een puur een veld met 8 banen....0,0 sfeer...................

Sfeer maak je zelf toch :))
Ik ben heel gezellig met mijn vriend. Ik vond Walibi wel leuk qua attracties

Haha Lente, ik haat liedjes die in je hoofd blijven :=

Sureido, klinkt leuk! Alleen erg ver weg. We gaan dit jaar ook naar europapark in duitsland. Dat moet mooi zijn zeggen ze

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:56

Bobbejaanland is idd ook erg leuk. :j

Maar ik zeg ook efteling!
Erg leuk park met leuke attracties.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:05

Ik vind de Efteling veruit het leukste pretpark in Nederland. In Walibi ben ik met een paar uurtjes wel uitgekeken, de Efteling zeker niet.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:11

Ik ben vorig jaar nog naar Hellendoorn geweest, maar met 2 pubers is er niet zo veel aan. Dat park is toch meer ingericht voor jongere kinderen (tot een jaar of 12 denk ik). Zelf vind ik de Efteling ook het leukst maar het is zo'n roteind rijden van uit Groningen. Bobbejaanland is ook erg leuk, en Duinrell heeft inmiddels ook leuke attracties erbij gekregen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:13

Efteling is leuk! Slagharen vind ik zelf ook leuk haha. Wat een een super toffe optie is; moviepark germany :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:17

Movie park Germany vind ik ook erg leuk! Ben er al een tijd niet geweest, maar heb er wel goede herinneringen aan. Hellendoorn vond ik we gezellig, maar toch meer voor jongere kinderen.

Efteling is wel belachelijk duur met alles, wij hadden gelukkig gratis toegang. Parkeren is 10 euro en eten is ook niet bepaald goedkoop. Al mag je wel gewoon eten meenemen als het goed is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:12

Walibi vind ik echt ruk :o Geen sfeer, overal op hol geslagen pubers die stoer denken te zijn.
Nul komma nul entourage rond de attracties. Het zijn gewoon op zichzelf staande blokkendozen en that's it.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:31

Kimm4 schreef:
Ik vind Toverland het leukst :)
Maar dat zal verder weg zijn voor jou denk ik

Eindelijk iemand die het met me eens is!! Toverland is echt geweldig! Iedereen denkt altijd dat het alleen voor kleine kinderen is, daardoor is het altijd rustig. Ik heb wel eens 13x achter elkaar in de houten achtbaan gezeten :#

En Slagharen of Efteling, zeg ik Slagharen, maar ik heb echt een hékel aan de Efteling. Duur, lang wachten, elke keer als ik er ben doen er achtbanen het niet, en zo geweldig vind ik de attracties niet. Maar daar ben ik echt een van de weinige in :')

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:34

Efteling! Slagharen vond ik vrij beperkt qua attracties.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:46

Efteling! <3
Het park heeft naast de leuke attracties ook zo veel sfeer! Daar wordt echt veel energie in gestoken. Mijn vriend en ik zitten in jullie leeftijdscategorie en proberen toch elk jaar te gaan.
Inderdaad, probeer op een doordeweekse dag te gaan en download de app. Dan zie je precies waar er rijen staan (en waar niet).

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:49

Amyyy schreef:
Kimm4 schreef:
Ik vind Toverland het leukst :)
Maar dat zal verder weg zijn voor jou denk ik

Eindelijk iemand die het met me eens is!! Toverland is echt geweldig! Iedereen denkt altijd dat het alleen voor kleine kinderen is, daardoor is het altijd rustig. Ik heb wel eens 13x achter elkaar in de houten achtbaan gezeten :#

En Slagharen of Efteling, zeg ik Slagharen, maar ik heb echt een hékel aan de Efteling. Duur, lang wachten, elke keer als ik er ben doen er achtbanen het niet, en zo geweldig vind ik de attracties niet. Maar daar ben ik echt een van de weinige in :')

Ik ben 18 maar helemaal weg van Toverland haha. Leuk voor jongere kinderen maar sinds een aantal jaren is dit ook voor volwassenen en pubers erg leuk! Wordt ook nog eens flink uitgebreid!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:58

Als het tussen de twee is dan staat Efteling bovenaan!!!

Veel leuker en veel meer te zien en te doen, nadeel is wel de mogelijke lange wachtrijen voor de attracties.

Voor kortere uitje is Slagharen prima, zeker als je kinderen hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:07

Slagharen is meer voor kinderen, zou ik niet met z'n tweeen heengaan. Efteling is super super mooi! Hellendoorn is ook altijd leuk.
Efteling is wel echt mijn favoriet. Alleen al de hele sfeer en inrichting van dat park, veel meer dan alleen attracties :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:09

Dit topic gaat over een dagje uit en past daarom beter op het subforum [BEU] Bokt Erop Uit :) Ik ga 'm verplaatsen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:09

ik vind de eftelting geen reed aan maar dat is denk ik ook omdat ik er al 10x geweest ben :P
en sommige attracties zijn meer voor kleine kinderen, ikzelf ga voor slagharen

vind de pretparken in Nederland allemaal een beetje tegenvallen, ik ben dan in Disneyland Parijs geweest en bij Gardaland in Italie en die is echt zoveel keer beter en mooier in elkaar gezet! (betaal je uiteraard wel voor)
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 13-05-17 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:11

Cayenne schreef:
Walibi vind ik echt ruk :o Geen sfeer, overal op hol geslagen pubers die stoer denken te zijn.
Nul komma nul entourage rond de attracties. Het zijn gewoon op zichzelf staande blokkendozen en that's it.

jup precies dit! ben er ook geen fan van! ook gaat alles bijna over de kop dus als je daar misselijk van wordt heb je weinig keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:38

Van die 2 efteling :j

Kom al 20 jaar in slagharen maar de laatste jaren is het steeds meer mehhh, efteling ben ik 3 a 4x geweest en je kan er uren dwalen en dan nog iets nieuws zien (ik in elk geval :')

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:50

EFTELING ongetwijfeld!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:23

Jaaa Efteling <3

Bij sommige attracties vind ik zelfs het wachten leuk! Het park is echt ontzettend sfeervol! Nu ben ik wel van jongs af aan vaak naar de Efteling gegaan, dus misschien is het ook gewoon een portie nostalgie, maar ik ben het na al die jaren nog zeker niet zat!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:29

Absoluut de Efteling. En inderdaad, zoals anderen hier al hebben gezegd: kies een doordeweekse dag uit buiten de vakanties. Plezier gegarandeerd!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:30

efteling! Echt zo leuk en mooi :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:36

Efteling met stip hier bovenaan, idd zoek een rustige dag uit anders red je het park niet in een dag, een nachtje in bosrijk is superleuk, en twee dagen vermaak je je ook.
Hier nog niet genoemd maar heel zeker een waanzinnig leuk park, phantasia land in Duitsland