Wat moet ik zeker meenemen naar Namibië? (rondreis)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Wat moet ik zeker meenemen naar Namibië? (rondreis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 01:13

Morgen vertrekken we :) de koffer is klaar. Ik heb er zin in. Dank je voor de tips!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 06:19

Geen tips dan maar wel een fijne reis gewenst!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 08:44

Dank je :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:48

Heb je nog een plekje in je koffer :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:07

Geniet ervan, jullie gaan het vast fantastisch krijgen! :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 13:31

Zo we gaan onze laatste twee nachtjes in :) heerlijk bekomen van een prachtige reis. We hebben zoveel gezien en gedaan. Inmiddels hebben we goed kunnen ervaren wat wij echt nodig hadden. Langs de weg kon je soms dagen niet veel kopen dus dit zou ik echt niet overslaan. Mss handig voor volgende reizigers?

- goede zonnebril
- zaklampje of hoofdlampje. Zelfs in de kamer was elektriciteit niet altijd constant.
- petje, buff ( een licht sjaaltje was ook prima), zonnecrème
- lichte luchtige kledij. Bij 40 graden in de woestijn was dat prettig :j en je wast het s avonds uit in de douche en s morgens is het droog. 2 shortjes en 10 shirtjes waren wel genoeg geloof ik en voor s avonds had ik 1 jurkje en 1 lange broek en twee truien. 1 stel stevige lage schoenen en 1 stel slippers/ sandalen.
- iets om ver te kijken. Of camera met lens of goede verrekijker. Wij hadden een 10x42 mee en minder volstaat niet vind ik. Dit hebben we zo vaak gebruikt. Als er een olifant 100m van de weg af staat wel zo leuk als je hem alsnog in detail kunt zien.
- DEET + middel om op beten te smeren als je gevoelig reageert. Mijn man is een bultenveld :')
- controleer bij je vertrek of de huurauto een reserveband + de tools heeft en zorg dat je een band kunt vervangen. Meerdere lekke banden is niet uitzonderlijk! Wij hebben er eentje gehad.
- laat je bandenspanning bij de pomp aanpassen aan het type weg: lager voor gravel en hoger voor tar.

Voor de rest veel mensen gezien in dure safari outfits maar dat was nergens voor nodig. Stekker hebben we hier gekocht maar elk hotel had er standaard in de kamer en mijn telefoon werd in de auto opgeladen. Ook gps vonden wij onnodig, een goede kaart is ruim voldoende. Enkel in windhoek hebben we de gps aan gehad. Wij hadden dagelijks 5L (kraantjes)water in de auto mee.

Nog een beetje genieten nu ;)