Turkije op dit moment: veilig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:13

Tallie1979 schreef:
Ik wil persoonlijk niet meer naar Turkije. Puur uit principe! De turken kunnen er niets aan doen, maar een president van een land wat ons als nazi's bestempeld? Nee, daar ga ik mijn geld niet brengen.

Of het veilig is of niet? Dat weet ik niet. Het kan zomaar escaleren, dus een risico is voor jezelf denk ik.

Precies. Het is misschien veilig maar daar wil je nu toch niet heen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:17

Booooo schreef:
Omboeken is nu nog niet gratis in ieder geval.. Maar wat denken jullie dat er nu gaat gebeuren? :+
Vraag me oprecht af waar toeristen bang voor zullen moeten zijn? Waarschijnlijk wordt het een JA, de toeristen merken daar niks van. En de NEE stemmers komen daar niet open vooruit want dan belanden ze in de cel. Dus die zullen ook niet in opstand ofzo komen :+

Zag anders voor de televisie dat er best mensen zijn die NEE flyers uitdeelden en daardoor inelkaar geslagen werden .
En het gaat er niet altijd om of je bang bent, maar of je met een blinddoek voor, je vakantie wilt vieren. Ik ieder geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:19

Wij zijn 2 keer in Turkije geweest. De 2de keer in Marmaris was het al duidelijk dat ze westerse toeristen liever zagen gaan als komen. Tjongens, wat waren ze daar grof en onbeleefd tegen de toeristen zodra je buiten het hotel kwam. Wij hebben dat land definitief van onze vakantie bestemmingen geschrapt. Geef mij Tunesië maar, ik ben er 3 keer geweest en voel me daar veel veiliger. Vind de Tunesiërs ook veel vriendelijker en een pak minder opdringerig.

Booooo

Re: Turkije op dit moment: veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:33

Jennyj01: Tuurlijk wil ik er wel komen! De burgers kunnen er niks aan doen dat die mafkees van een Erdogan ons nazi's noemt..

Ersina: Ik kijk genoeg Turkse en Nederlandse tv. Nee stemmers die het openbaren, of mensen die überhaupt openbaren tegen Erdogan te zijn belanden in de cel. Want die zijn dan zogenaamd van de Gulen beweging :+ Makkelijk om ze onder die reden op te sluiten. En nee dit heb ik niet van tv, maar van persoonlijke verhalen.

SVRL: Hoe kom je erbij dat ze Westerse toeristen liever zagen als komen? Door ons hebben hun eten, en salaris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:59

Booooo schreef:
Jennyj01: Tuurlijk wil ik er wel komen! De burgers kunnen er niks aan doen dat die mafkees van een Erdogan ons nazi's noemt..

Ersina: Ik kijk genoeg Turkse en Nederlandse tv. Nee stemmers die het openbaren, of mensen die überhaupt openbaren tegen Erdogan te zijn belanden in de cel. Want die zijn dan zogenaamd van de Gulen beweging :+ Makkelijk om ze onder die reden op te sluiten. En nee dit heb ik niet van tv, maar van persoonlijke verhalen.

SVRL: Hoe kom je erbij dat ze Westerse toeristen liever zagen als komen? Door ons hebben hun eten, en salaris.

We zijn 3 keer in een winkelcentrum geweest en zijn er 3 keer uitgescholden voor rotte vis. Mijn vriend heeft er zelfs bijna klop gekregen, gewoon omdat hij hun afdingspelletje even hard had meegespeeld. Daarnaast zijn we ook nog eens mega opgelicht met de uitstappen die we boekten. We vertrokken gewoon op een andere plek, waardoor we niet langs een bezienswaardigheid kwamen waar we wel naartoe wilden. Die reis zijn we enkel vriendelijk behandeld binnen de muren van ons hotel, daarbuiten was het huilen met de pet op.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:25

Booooo schreef:

.

Lees je eigen post nou nog eens door. Het zijn wel de burgers die deze man hebben gekozen he. Dus wel loyaal zijn met deze mensen, maar waar is dan de loyaliteit met het Nederlanderschap?

En het 2e deel van je post :o? Zulke landen wil je toch niet voor je plezier heen op vakantie.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:28

Ik had Turkije al een aantal jaar niet op mijn lijstje, ook nooit geweest, dus daar kan ik niet over mee praten. Maar wel mijn collega's die 2 jaar terug al spanning voelde buiten het resort, die zijn vorig jaar niet geweest en wijken nu ook uit naar een ander land. Maar die zijn jaren naar verschillende resorts geweest maar ook een aantal resorts herhaald omdat ze zo goed waren.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:30

Jennyj01: Ik zie heel goed wat ik post. Geloof je nu echt dat hij door burgers is gekozen? Dat is wel heel naïef :')

En ja ik wil wel naar dit land op vakantie. Ik hou van dit land, ik hou van Turkije. Turkije is prachtig, de mensen zijn super gastvrij. Daar zou Nederland nog wat van kunnen leren.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:32

Waarom zijn er onder nerderlanders van Turkse komaf dan zoveel ja stemmers hier? Ik begrijp überhaupt niet waarom je daar nog moet stemmen wanneer je hier woont en leeft. Dat je niet van je dubbelen nationaliteit af kan snap ik. En daar kan niemand wat aan doen. Maar daar nog gaan stemmen vind ik ronduit belachelijk.

Misschien zijn ze tegen jou gastvrij. Maar tegen mij als Nederlander echt niet. Ben er meerdere keren geweest. Maar gastvrij was het zeker niet.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:34

Ook in Nederland heb je ongastvrije mensen, maar tot nu toe waar ik geweest ben, campings en hotels werd ik in NL gastvrij ontvangen en behandeld.
Maar daar heeft iedereen zijn mening voor en over en heeft de 1 met een land meer als de ander :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:37

Jennyj01 schreef:
Waarom zijn er onder nerderlanders van Turkse komaf dan zoveel ja stemmers hier? Ik begrijp überhaupt niet waarom je daar nog moet stemmen wanneer je hier woont en leeft. Dat je niet van je dubbelen nationaliteit af kan snap ik. En daar kan niemand wat aan doen. Maar daar nog gaan stemmen vind ik ronduit belachelijk.

Misschien zijn ze tegen jou gastvrij. Maar tegen mij als Nederlander echt niet. Ben er meerdere keren geweest. Maar gastvrij was het zeker niet.

Ik ben ook 100% Nederlander hoor :')
Ik vind zeker dat ze hier stemrecht moeten hebben. Er gaan zoveel mensen terug naar Turkije, hebben daar een woning etc.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:39

Collega van mij is nu in Turkije voor vakantie, en zij zegt dat het daar heel rustig is en je er niets van merkt ( wat betreft die rellen dus ).

Maar, ik snap persoonlijk niet wat je in dat land zou willen gaan doen, sowieso door persoonlijke redenen ga ik er al niet meer naartoe, maar een land wat ons zo weg zet zou ik mijn geld niet eens naartoe brengen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:42

@ Boooooo Ieder recht op zijn mening maar waarom wil men dan Nederlander worden? Dan kun je toch net zo goed de Turkse nationaliteit houden en hier een werkvergunning aanvragen. Het is of het een of het ander. En niet en en. Dat heet namelijk van twee walletjes eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:47

SVRL schreef:
Wij zijn 2 keer in Turkije geweest. De 2de keer in Marmaris was het al duidelijk dat ze westerse toeristen liever zagen gaan als komen. Tjongens, wat waren ze daar grof en onbeleefd tegen de toeristen zodra je buiten het hotel kwam. Wij hebben dat land definitief van onze vakantie bestemmingen geschrapt. Geef mij Tunesië maar, ik ben er 3 keer geweest en voel me daar veel veiliger. Vind de Tunesiërs ook veel vriendelijker en een pak minder opdringerig.

Ik vond ze in Tunesië juist heel onvriendelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:11

sunshine: Wat ik er ga doen? Genieten van het heerlijke weer, van een stukje paradijs op aarde (Oludeniz :D ), naar het thuisland van mijn man, en genieten van de gastvrijheid.

Jennyj01: Zo simpel is dat niet hoor.. Hier een werkvergunning aanvragen. Een Nederlands bedrijf moet eerst NL personeel aannemen, als ze iemand vanuit het buitenland aan willen nemen moeten ze eerst aantonen waarom een Nederlander dat werk niet zou kunnen doen, en er dus persee iemand uit het buitenland moet komen.
Plus dat je verblijfsvergunning na max.5 jaar verloopt en je dus heel het proces opnieuw moet starten met het risico dat je er geen krijgt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:58

Moet het allemaal simpel zijn dan? Dus mensen zijn Nederlander geworden omdat het simpel was? Dat is al helemaal niet het juiste criterium.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:09

Lees vooral wat je wilt lezen :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:02

Het topic gaat toch niet over wel/niet dubbele nationaliteiten, stemmen en werkvergunningen? De vraag van TS is of Turkije nu veilig is om naartoe te gaan en het antwoord is ja.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:48

Ik kwam deze tegen :)

Afbeelding