Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:50

Onze hond is meegeweest naar Tsjechië(eigen huis) & frankrijk ( camping buiten hoogseizoen) is alle 2 prima bevallen. In Tsjechië hadden we zo n.snuitje mee nooit nodig gehad maar ze verwachten wel dat je hem bij je hebt.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:43

Dat lees ik overal dat oostenrijk een hond vriendelijke land is. Wij zijn echt oostenrijk fan dus de keuze was niet zo heel moeilijk waar we heen zouden gaan :D

Snuitje moet je idd meenemen, dat had ik gelezen.
Laatst bijgewerkt door SamCas op 02-03-17 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:44

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:17

Wij gaan ook met de hond op vakantie dit jaar, waarschijnlijk naar Italië. We hebben een camper gehuurd waar de hond ook in mag. We zullen waarschijnlijk dan ook Duitsland, Oostenrijk en misschien Zwitserland aan doen op weg naar Italië.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:30

ik lees ook even mee, wij gaan dit jaar voor het eerst met de hond op vakantie. Bestemming weten we nog niet zeker, wil in ieder geval niet te lang in de auto zitten.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:01

Wij zijn vorig (na)jaar met hond naar Oostenrijk gegaan. Een huisje gezocht via de site van topic travel. Je kan dan aanvinken dat je een hond mee wil nemen en krijgt dan de accommodaties te zien waar dit mogelijk is. Wij hebben nu niet echt het soort hond die je overal naar toe kunt nemen, dus hij verbleef vaak in het appartement, als wij bijvoorbeeld met een kabelbaan gingen. Maar de mensen zijn daar hond vriendelijk. Muilkorf mee? Nee, als men dat op prijs stelde, zouden we dat ter plekke kopen...maar het is ons niet gevraagd. (De hond is ook in Frankrijk en Spanje geweest...nooit een probleem gehad, alleen dat onze hond slecht tegen hitte kan dus als het enigszins kan, brengen we hem bij iemand onder.)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:08

Wij zijn twee keer met de hond naar Zweden geweest. Prima te doen qua entingen en temperatuur van het land.

Dit jaar gaat hond nummer 1 niet meer mee, die heeft een hekel aan autorijden. Hond nummer 2 gaat dit jaar voor het eerst mee :D

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 15:26

Wij gaan ook in het najaar op vakantie, dan is het wat rustiger en de huisjes goedkoper := muilkorf nemen we denk ik wel mee. Hebben jullie verder nog tips wat zeker mee moet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:37

Luxemburg, Frankrijk, Zweden, Denemarken, Noorwegen (met auto en een keer vliegtuig), Tsjechië, Duitsland, Polen... ik sleep haar overal mee naartoe :D Kamperen, huisjes, appartementen. Nooit ergens problemen gehad.

Let op als je richting het zuiden gaat, hartwormbesmetting is een mogelijkheid. Ik ben niet scheutig met ontwormen, maar als we daar zijn geweest achteraf wel en een paar weken later nog eens.

En een tipje voor Oostenrijk;

http://www.dogwalktrail.com

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:12

Leuk dat je met de hond op vakantie gaat! Wij nemen de honden ook elk jaar mee (is 1x mis gegaan bij een oppas, ze was 10kg lichter toen we terug kwamen).
Ik had vorig jaar niet voldoende eten bij me (ging om 2 dagen) waardoor ik bij de plaatselijke supermarkt een klein zakje brokken had gehaald. Nou dat heb ik geweten, mijn hond is 2 maanden lang aan de diarree geweest en we konden de oorzaak maar niet achterhalen. Dus: neem voldoende voer mee :D verder neem ik nog een borstel en kam mee. Diarree pillen gaan dit jaar ook mee :') poten wax. Verder goed ontwormen en ontvlooien voordat je gaat (en rabiës enting natuurlijk). Verder neem ik eigenlijk niks mee, ik zoek wel de dichtstbijzijnde dierenarts op en sla het adres en telefoon nummer op voor geval van nood.
Edit: en muilkorven maar die heb ik nog nooit gebruikt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:36

Wij hebben de muilkorf wel eens moeten gebruiken toen wij in de bus zaten en de grens over gingen van Italië naar Zwitserland voor een uitstapje. Toen was ik blij dat ik hem bij me had toen de douane de bus in stapte en ons paspoort en die van de hond wilde zien.. en een muilkorf was verplicht in die bus. Overigens verder nooit nodig gehad.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:41

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:53

Wij gaan ook voor het eerst met de hond op vakantie dit jaar. Wij gaan naar Duitsland (zwarte woud).
De website die hier genoemd werd even bekeken. Erg nuttige informatie!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:01

jahoor wij. Met onze hond zijn we naar frankrijk geweest: ardeche, daar hadden we een camping. Vorig jaar met 2 honden rondreis van 2 weken naar denemarken/zweden/noorwegen gegaan ging top. en dit jaar weer naar zuid frankrijk op een camping

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:05

Als ik straks een Franse buldog heb, wil ik hem mee gaan nemen naar Spanje.
Wij hebben daar een appartement dus ideaal.
Met een beetje geluk blijft hij klein genoeg zodat hij met mij mee kan vliegen in de cabine :)
Alleen als de temperatuur boven de 25 graden uit gaat komen laat ik hem thuis bij me zus :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:06

http://www.dogwalktrail.com/

2 jaar achter elkaar geweest. En volgend jaar ws weer. Heerlijke locatie (wij zaten in een van de huisjes) en de eigenaren weten de mooiste wandelingen die je ook bij hun kan boeken.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:43

Met mijn vorige hond zijn we een keer 2 weekjes naar een Landal Greenparks geweest in eigen land.
Verder nooit met hem ver weg geweest, omdat hij autoziek was. :(:)

Mijn huidige hond vindt autorijden geweldig. Daarom zijn we vorig jaar voor het eerst met hond naar het buitenland geweest. Naar Engeland.
Dit is zo goed bevallen dat we dit jaar weer met hond naar Engeland gaan. Alleen wel naar een ander adres. Het adres waar we 2 jaar geleden geweest zijn. :)

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 01:29

We gaan altijd met 5 grote honden (2 auto's) naar Inzell vlakbij Salzburg 3 keer per jaar sowieso. We betalen voor onze honden geen extra kosten in het appartement waar wij zitten. Sommige verhuurders vragen voor honden nog wel eens een hoofdprijs.

In Duitsland is het zo dat je een muilkorf altijd bij je moet hebben als je hond boven de 20 kg is of hoger dan 30 of 40 cm. Als de politie of wat dan ook er om vraagt dan moet je het aan kunnen tonen dat je een hebt. Een snuitje kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen.

In Duitsland moet je hond achter een net of rek zitten of in een tuig met gordel. In Oostenrijk mag de hond gewoon los in de auto alleen niet voorin.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 02:59

Hier gaan de honden standaard mee op vakantie :)
We gaan bijna altijd met de camper, laatst zelfs met 4 mensen en 3 honden op wintersport geweest in Frankrijk. Dan is het wel beetje behelpen :+

Alle 3 mijn honden komen uit Italie (Gargano, Sicilie en Sardinie) zelf vanuit daar meegenomen. Onze eerste hond is zelfs nog 2x terug geweest naar zijn 'fokkers' :') :') in zuid italie op bezoek. 2400km enkeltje met de camper, 2 dagen autorijden.

Tip, in centrum Parijs heb je schijnbaar een muilkorf plicht (kwamen wij pas achter nadat we heel parijs met metro's en al door waren gegaan met hond zonder muilkorf).

Mocht je bergpassen rijden, houd in de gaten met niet voeren vlak ervoor. Sommige kunnen er echt wel misselijk van worden. Bij koude orden in de gaten houden dat het s avonds hard afkoelt, dus rekening mee houden als ze eventjes in de auto moeten blijven oid. Zelfde geld voor warmte ;)
Ga je naar een plek waar ze heerlijk veel kunnen zwemmen, wees alert op 'frozen tail syndrome', kan komen door plots te veel zwemmen wat ze niet gewend zijn.

Mee hiken op wintersport
Afbeelding
Zwemmen in de fontein tegenover de Eiffel toren
Afbeelding

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 03:22

Morgen vertrekken we met onze hond naar Duitsland voor 4 dagen. Gewoon op hotel (waar honden welkom zijn).

Tips:
1)Normaal krijgt onze hond enkel droge brok. Maar als we op vakantie zijn eet hij nauwelijks..
Het is een spaanse windhond dus al mager genoeg, hij kan het zich niet permitteren om enkele dagen niet te eten...Daarom begin ik een week van te voren met het bijvoederen van natte voeding.. Dit eet hij wel op vakantie.
2)Zoals hiervoor al gemeld was.. Neem iets vertrouwd mee. Hondenmand, dekens, favo knuffel/speeltje.
Zodat hond zijn eigen vertrouwde plekje heeft waar hij kan ontspannen.
3)Neem voldoende water mee, onderweg enzo
4)Wij nemen ook altijd EHBO doosje mee voor de hond. Ontsmettingsmiddel, verband ed...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 06:43

Ianrowan2009 schreef:
Met een beetje geluk blijft hij klein genoeg zodat hij met mij mee kan vliegen in de cabine :)
Alleen als de temperatuur boven de 25 graden uit gaat komen laat ik hem thuis bij me zus :)

Wij hebben een Franse bulldog gehad en die trok een temperatuur van boven de 20 graden al niet.. Die was stokongelukkig geweest als die mee had gemoeten op vakantie naar Spanje.
Scandinavië is ook leuk.. :+

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 08:29

Rocco_Love12 schreef:
We gaan altijd met 5 grote honden (2 auto's) naar Inzell vlakbij Salzburg 3 keer per jaar sowieso. We betalen voor onze honden geen extra kosten in het appartement waar wij zitten. Sommige verhuurders vragen voor honden nog wel eens een hoofdprijs.

In Duitsland is het zo dat je een muilkorf altijd bij je moet hebben als je hond boven de 20 kg is of hoger dan 30 of 40 cm. Als de politie of wat dan ook er om vraagt dan moet je het aan kunnen tonen dat je een hebt. Een snuitje kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen.

In Duitsland moet je hond achter een net of rek zitten of in een tuig met gordel. In Oostenrijk mag de hond gewoon los in de auto alleen niet voorin.

Naar welk appartement gaan jullie, heb idd gemerkt dat sommige appartementen 15 euro vragen per nacht voor een hond.

Wij hebben de hond altijd in de gordel in de auto dus dat is geen probleem, mag je in Oostenrijk wel een snuitje ( wij hebben een mechelse herder) vorig jaar zag ik dat ze overal spuitjes verkochten volgens mij

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:28

Majabeestje schreef:
Ianrowan2009 schreef:

Wij hebben een Franse bulldog gehad en die trok een temperatuur van boven de 20 graden al niet.. Die was stokongelukkig geweest als die mee had gemoeten op vakantie naar Spanje.
Scandinavië is ook leuk.. :+

Dan gaat hij niet meer mee als het warmer wordt dan 20graden :)
Wij willen namelijk ook in de winter daar gaan bivakkeren en dan is het een mooie temperatuur voor hem en hoeven we elkaar niet zo lang te missen :)
Maar, zijn gezondheid gaat voor mijn plezier dus als ik merk dat hij zich er echt niet lekker bij voelt om steeds mee te gaan dan blijf ik minder lang weg en gaat hij naar mijn zus. En als zij toevallig ook op vakantie is gaat hij naar een bullenkennel :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:08

Felicity2511 schreef:
Met mijn vorige hond zijn we een keer 2 weekjes naar een Landal Greenparks geweest in eigen land.

Mijn huidige hond vindt autorijden geweldig. Daarom zijn we vorig jaar voor het eerst met hond naar het buitenland geweest. Naar Engeland.
Dit is zo goed bevallen dat we dit jaar weer met hond naar Engeland gaan. Alleen wel naar een ander adres. Het adres waar we 2 jaar geleden geweest zijn. :)

Waar gaan jullie naar toe in Engeland/waar zijn jullie geweest? :)
Wij zijn in New Forest geweest twee jaar geleden, dat was ook prachtig. <3

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:43

MarrieLeen schreef:
Felicity2511 schreef:

Waar gaan jullie naar toe in Engeland/waar zijn jullie geweest? :)
Wij zijn in New Forest geweest twee jaar geleden, dat was ook prachtig. <3

Vorig jaar zaten wij in Slad, in the Cotswolds.
Toen zijn we ook een dagje naar New Forest geweest. Prachtig inderdaad! :j
Het jaar daarvoor, en waar we dit jaar ook weer naartoe gaan, is Lydeard St Lawrence, in Somerset.
Regio Somerset vind ik persoonlijk leuker dan the Cotswolds, omdat het qua parken centraler ligt. Het Exmoor park is in de buurt, Dartmoor park is een uurtje rijden en New Forest is op zich ook nog te doen.