Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ianrowan2009 schreef:Als ik straks een Franse buldog heb, wil ik hem mee gaan nemen naar Spanje.
Wij hebben daar een appartement dus ideaal.
Met een beetje geluk blijft hij klein genoeg zodat hij met mij mee kan vliegen in de cabine![]()
Alleen als de temperatuur boven de 25 graden uit gaat komen laat ik hem thuis bij me zus
Rocco_Love12 schreef:We gaan altijd met 5 grote honden (2 auto's) naar Inzell vlakbij Salzburg 3 keer per jaar sowieso. We betalen voor onze honden geen extra kosten in het appartement waar wij zitten. Sommige verhuurders vragen voor honden nog wel eens een hoofdprijs.
In Duitsland is het zo dat je een muilkorf altijd bij je moet hebben als je hond boven de 20 kg is of hoger dan 30 of 40 cm. Als de politie of wat dan ook er om vraagt dan moet je het aan kunnen tonen dat je een hebt. Een snuitje kunnen ze nog wel eens moeilijk over doen.
In Duitsland moet je hond achter een net of rek zitten of in een tuig met gordel. In Oostenrijk mag de hond gewoon los in de auto alleen niet voorin.
Majabeestje schreef:Ianrowan2009 schreef:Als ik straks een Franse buldog heb, wil ik hem mee gaan nemen naar Spanje.
Wij hebben daar een appartement dus ideaal.
Met een beetje geluk blijft hij klein genoeg zodat hij met mij mee kan vliegen in de cabine![]()
Alleen als de temperatuur boven de 25 graden uit gaat komen laat ik hem thuis bij me zus
Wij hebben een Franse bulldog gehad en die trok een temperatuur van boven de 20 graden al niet.. Die was stokongelukkig geweest als die mee had gemoeten op vakantie naar Spanje.
Scandinavië is ook leuk..
Felicity2511 schreef:Met mijn vorige hond zijn we een keer 2 weekjes naar een Landal Greenparks geweest in eigen land.
Verder nooit met hem ver weg geweest, omdat hij autoziek was.![]()
Mijn huidige hond vindt autorijden geweldig. Daarom zijn we vorig jaar voor het eerst met hond naar het buitenland geweest. Naar Engeland.
Dit is zo goed bevallen dat we dit jaar weer met hond naar Engeland gaan. Alleen wel naar een ander adres. Het adres waar we 2 jaar geleden geweest zijn.
MarrieLeen schreef:Felicity2511 schreef:Met mijn vorige hond zijn we een keer 2 weekjes naar een Landal Greenparks geweest in eigen land.
Verder nooit met hem ver weg geweest, omdat hij autoziek was.![]()
Mijn huidige hond vindt autorijden geweldig. Daarom zijn we vorig jaar voor het eerst met hond naar het buitenland geweest. Naar Engeland.
Dit is zo goed bevallen dat we dit jaar weer met hond naar Engeland gaan. Alleen wel naar een ander adres. Het adres waar we 2 jaar geleden geweest zijn.
Waar gaan jullie naar toe in Engeland/waar zijn jullie geweest?
Wij zijn in New Forest geweest twee jaar geleden, dat was ook prachtig.