Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gerpiegorp schreef:Ik werk daar net 4 maanden als dierenverzorger, dus ik zie wel flink wat van het park maar ben er nooit echt als bezoeker doorheen gelopen dus misschien dat mijn 'beleving' niet helemaal klopt.
Ik vind het qua opbouw een mooi park, vele verblijven (zowel binnen als buiten) zijn verbeterd, maar naar mijn zin soms te gethematiseerd. Veel mensen snappen namelijk niet dat je zelfs over lage hekjes niét heen mag stappen. Het is minder informatief dat wel, maar dat is ook niet meer de insteek van het park. Dat vind ik persoonlijk wel jammer, omdat nog steeds 80% van de bezoekers het nog als 'dierentuin' ziet. Er zijn door de opzet wel een stuk minder diersoorten te zien (maar alsnog genoeg), wat dan weer als gevolg heeft dat als het slecht weer is (zoals met die kou) dat veel dieren niet te zien zijn, al waren de nijlpaarden en de savannedieren gewoon binnen te zien. Qua attracties kan ik je geen info over geven, ik moest in de Artic1 bij de infoavond en heb bij de Junglejim show achter de schermen gestaan, maar verder ben ik nergens in geweest.
Als je geen abonnement hebt, zou ik in de zomer gaan als alle dieren weer lekker buiten zijn en alle groen weer bijgegroeid is, dan is het park -denk ik- op zijn mooist. Ze zijn ook al bezig om uit te breiden, zo zijn de aquaria in Animazia opengesteld en wordt er een verblijf gebouwd naast Jungola![]()
Neem wel overal de tijd voor, want dat is wat ik als verzorger veel zie. Dat mensen niet de tijd nemen om de dieren te bekijken. Het is even 2 minuten blijven kijken, 10 foto's nemen en doorlopen en op het einde klagen dat er niks te zien is en dat je er zo doorheen bent. Terwijl er is genoeg te zien, je moet soms even blijven staan en de tijd nemen