Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:52

Maar het park staat er ook nog geen jaar toch? Alles moet nog begroeid en ingevuld worden. Wat verwacht men dan?

Anoniem

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:57

Ja het bestaat volgende maand nét een jaar. Dan kan ook nog niet alles mooi begroeid zijn. Wildlands geeft ook aan dat er meer dieren komen maar dat dat in fases zal gebeuren.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:21

Ik werk daar net 4 maanden als dierenverzorger, dus ik zie wel flink wat van het park maar ben er nooit echt als bezoeker doorheen gelopen dus misschien dat mijn 'beleving' niet helemaal klopt.

Ik vind het qua opbouw een mooi park, vele verblijven (zowel binnen als buiten) zijn verbeterd, maar naar mijn zin soms te gethematiseerd. Veel mensen snappen namelijk niet dat je zelfs over lage hekjes niét heen mag stappen. Het is minder informatief dat wel, maar dat is ook niet meer de insteek van het park. Dat vind ik persoonlijk wel jammer, omdat nog steeds 80% van de bezoekers het nog als 'dierentuin' ziet. Er zijn door de opzet wel een stuk minder diersoorten te zien (maar alsnog genoeg), wat dan weer als gevolg heeft dat als het slecht weer is (zoals met die kou) dat veel dieren niet te zien zijn, al waren de nijlpaarden en de savannedieren gewoon binnen te zien. Qua attracties kan ik je geen info over geven, ik moest in de Artic1 bij de infoavond en heb bij de Junglejim show achter de schermen gestaan, maar verder ben ik nergens in geweest.
Als je geen abonnement hebt, zou ik in de zomer gaan als alle dieren weer lekker buiten zijn en alle groen weer bijgegroeid is, dan is het park -denk ik- op zijn mooist. Ze zijn ook al bezig om uit te breiden, zo zijn de aquaria in Animazia opengesteld en wordt er een verblijf gebouwd naast Jungola :D

Neem wel overal de tijd voor, want dat is wat ik als verzorger veel zie. Dat mensen niet de tijd nemen om de dieren te bekijken. Het is even 2 minuten blijven kijken, 10 foto's nemen en doorlopen en op het einde klagen dat er niks te zien is en dat je er zo doorheen bent. Terwijl er is genoeg te zien, je moet soms even blijven staan en de tijd nemen :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:57

gerpiegorp schreef:
Ik werk daar net 4 maanden als dierenverzorger, dus ik zie wel flink wat van het park maar ben er nooit echt als bezoeker doorheen gelopen dus misschien dat mijn 'beleving' niet helemaal klopt.

Ik vind het qua opbouw een mooi park, vele verblijven (zowel binnen als buiten) zijn verbeterd, maar naar mijn zin soms te gethematiseerd. Veel mensen snappen namelijk niet dat je zelfs over lage hekjes niét heen mag stappen. Het is minder informatief dat wel, maar dat is ook niet meer de insteek van het park. Dat vind ik persoonlijk wel jammer, omdat nog steeds 80% van de bezoekers het nog als 'dierentuin' ziet. Er zijn door de opzet wel een stuk minder diersoorten te zien (maar alsnog genoeg), wat dan weer als gevolg heeft dat als het slecht weer is (zoals met die kou) dat veel dieren niet te zien zijn, al waren de nijlpaarden en de savannedieren gewoon binnen te zien. Qua attracties kan ik je geen info over geven, ik moest in de Artic1 bij de infoavond en heb bij de Junglejim show achter de schermen gestaan, maar verder ben ik nergens in geweest.
Als je geen abonnement hebt, zou ik in de zomer gaan als alle dieren weer lekker buiten zijn en alle groen weer bijgegroeid is, dan is het park -denk ik- op zijn mooist. Ze zijn ook al bezig om uit te breiden, zo zijn de aquaria in Animazia opengesteld en wordt er een verblijf gebouwd naast Jungola :D

Neem wel overal de tijd voor, want dat is wat ik als verzorger veel zie. Dat mensen niet de tijd nemen om de dieren te bekijken. Het is even 2 minuten blijven kijken, 10 foto's nemen en doorlopen en op het einde klagen dat er niks te zien is en dat je er zo doorheen bent. Terwijl er is genoeg te zien, je moet soms even blijven staan en de tijd nemen :)

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Ik werk er nu driekwart jaar in de horeca en vind het ook een prachtig park.
Maar neem er wel de tijd voor, zeker in de grote kas is er van alles te zien en te ontdekken. Even rustig op een bankje zitten, dan zie je een stuk meer ;)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:11

Ik ben er vorige week geweest, op een miezerige zondag. Was erg verrast door de ruimere verblijven van de dieren. Ook de attracties vond ik juist wel iets toevoegen. Nee het zijn geen spectaculaire Efteling attracties maar hoe gaaf is het om in een bootje langs een eilandje met apen te varen?! Het is geen klassieke dierentuin, het is een themapark: er is een route voor de bezoeker gemaakt om een ervaring te creëeren, vind ik tof. Voelt zelfs wel een beetje avontuurlijk aan dat je niet alles overzichtelijk ziet maar dat je het al gaande moet ontdekken. Maar meningen kunnen hierin verschillen uiteraard.

Samengevat: minder dieren, maar deze dieren hebben ruimere verblijven. Gethematiseerde omgeving, een experience. Fijne, leuke dag!