Bijzonder Rome: tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Bijzonder Rome: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 14:30

Ga ik onthouden dank je!

Voor volgend weekend is nog niets geboekt dus ik kan de plannen nog omgooien dank je!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:46

(Lees even mee, ga over twee weken die kant op :):) )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 23:16

Leuk :) ben je er al geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:33

Als je van oudheden houdt, dan moet je moet ook de Domus Aurea in, het 'gouden paleis' van de Romeinse keizer Nero, pal naast het Colosseum. Pas sinds kort is het (alleen op reservering) open voor publiek. Een gewone rondleiding daar vond ik al erg indrukwekkend, en blijkbaar kun je nu ook een virtual reality tour doen. Zij geven ook rondleidingen onder het Colosseum en onder de Sint Pieter en zo, ook aanraders! :j

De Chiesa dei Frati Cappuccini bij Barberini is ook bijzonder. Dat is een gewone kerk met een crypte die versierd is met botten van bijna vierduizend monniken!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:45

Ik ga even meelezen.. In juni ga ik een weekje naar Rome. Ben heel benieuwd!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:56

Ik ben ook benieuwd. We gaan deze maand een week naar Rome maar als ik hoor dat je alle bezienswaardigheden op 1 dag kan zien dan vraag ik me af wat we de rest van de week gaan doen...

Pompei ben ik al geweest en ga ik liever niet nog een keer heen denk ik.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:58

Je hebt aan een maand nog niet genoeg om alles hier te zien, dus maak je daar maar geen zorgen om. Iemand die zegt dat alles in 1 dag te zien is, heeft niet zoveel met geschiedenis gok ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 23:26

Je kunt Rome echt niet in een dag zien. En met auto erbij zijn de mogelijkheden eindeloos.

Afgelopen zaterdag heb ik gewoon gewandeld en zondag ben ik naar een spa geweest. Voor dit weekend heb ik 1 overnachting geboekt in amalfi. Nog even denken of we Pompei doen of iets anders gezien de tips hier.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:50

Dat zal het dan inderdaad zijn. Wij willen alles gewoon rustig aan gaan bekijken en we zijn wel cultureel ingesteld zeg maar :P
Hebben jullie nog tips over waar je het beste voor kan reserveren?
Culaccino zei bijvoorbeeld al dat je voor de Domus Aurea moet reserveren, en zo zullen er vast meer dingen zijn :j

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:44

Ik weet niet of het op je lijstje staat (ik vind de beelden er fantastisch, dus voor mij zeker een aanrader), maar Galleria Borghese is vaak een aantal dagen van tevoren uitverkocht. Dus of alvast online kaarten bestellen, of gelijk in begin van je week langs gaan en eventueel voor een paar dagen later kaarten kopen.

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:53

Lekkere borrels, hapjes en cocktails bij Mimi e Coco, heerlijk plekje!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 18:21

Je moet uiteraard Vaticaan bezoeken en op voorhand echt kaarten bestellen of je schuift een uur aan. Ik vond het met gids prettiger dan zonder omdat het zo enorm is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:26

PlukenKrul schreef:
Ik weet niet of het op je lijstje staat (ik vind de beelden er fantastisch, dus voor mij zeker een aanrader), maar Galleria Borghese is vaak een aantal dagen van tevoren uitverkocht. Dus of alvast online kaarten bestellen, of gelijk in begin van je week langs gaan en eventueel voor een paar dagen later kaarten kopen.

Mee eens....echt heel erg indrukwekkend.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 23:35

Afgelopen weekend zijn we na een avondje flink doorzakken rustig richting amalfi vertrokken. Op de heenweg kijk je fijn naar de bergen en ook Vesuvius. Het stukje snelweg rond Napels is uitkijken. Daarna volgt een uur lang bochtenwerk langs de bergen maar het uitzicht op de bergen en zee is fenomenaal. We sliepen een stukje boven het centrum in Villa Maria. De junior suite was prachtig met een jacuzzi met afstandsbediening en regendouche. De prijs buiten seizoen had ik voor 72 euro inclusief lekker ontbijt. In hoogseizoen gaat deze kamer voor 189 weg!!! De auto stond voor 10 euro op een afgesloten parking.

We zijn naast de villa gaan eten op aanraden van het hotel. Echt een plek waar wij nooit zelf zouden binnenstappen. MAAR!!! Voor 2,5 eur kregen we een glas prosecco waar zonder overdrijven een halve fles in uitgeschonken was :') de bruschette con pomodoro waren de allerlekkerste die ik ooit gegeten had. Dus prima!

'S Morgens zijn we afgedaald naar Amalfi en hebben we even gewandeld. Zeker de moeite om gezien te hebben!! Met 2 uurtjes waten we erdoor gewandeld. Verbouwen en puin slepen gaat daar nog met ezeltjes :D

Daarna zijn we naar Pompei gereden wat wij zeker mooi vonden maar na 3u slenteren en luisteren naar de audiogids waren we voldaan :)

Alles bijeen een super weekendje dus :)

Verder loop ik tussendoor nog wel eens naar trastevere, san Lorenzo' of buurt van Campo dei fiori om te eten maar daar is in de week weinig tijd voor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:06

culaccino schreef:
Als je van oudheden houdt, dan moet je moet ook de Domus Aurea in, het 'gouden paleis' van de Romeinse keizer Nero, pal naast het Colosseum. Pas sinds kort is het (alleen op reservering) open voor publiek. Een gewone rondleiding daar vond ik al erg indrukwekkend, en blijkbaar kun je nu ook een virtual reality tour doen. Zij geven ook rondleidingen onder het Colosseum en onder de Sint Pieter en zo, ook aanraders! :j

De Chiesa dei Frati Cappuccini bij Barberini is ook bijzonder. Dat is een gewone kerk met een crypte die versierd is met botten van bijna vierduizend monniken!

Het domus aurea was jaren geleden ook al open voor publiek.

Ik vond Ostia Antica heel leuk.
Bij Pompei ligt ook nog Herculaneum. Minder toeristisch dan Pompei.
Edit: zie dat je daar al geweest bent haha

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 00:17

Ostia antica ben ik al geweest :j vond ik vanuit Rome goed te doen!

Zaterdag doe ik domus aurea met een virtual reality tour en s middags Ghaleria borghese.

Voor zondag ben ik er nog niet uit. Naar een spa? Naar een imker? Villa torlioni + nogmaals Coppede en dan EUR? Hmmmm...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 14:05

Gisteren Domus Aurea bezocht. Dit was 1 van de meest indrukwekkende dingen die ik ooit gedaan heb! Wauw! Het virtual reality gedeelte was echt goed gemaakt. Echt eens een moment alsof je er zelf loopt. Echt absolute aanrader dit.

Het is ook echt een archeologische site die nog volop uitgegraven wordt dus over een paar jaar kom ik zeker terug.

Daarna ben ik nog eens langs het sleutelgat gewandeld. Altijd aandoenlijk mooi :) maar wat toeristisch is dit geworden!!! 25 minuten moeten aanschuiven. WoW. 2 jaar geleden was dit in hoogseizoen nog helemaal verlaten.

Daarna villa borghese. Ik had de audioguide genomen en die was van goede kwaliteit. Ook dit vond ik super mooi en echt gek dat ik dit niet eerder heb willen bezoeken. Wat een aanrader zeg. Ik had aan mijn 2 uurtjes toegang maar net genoeg.

Daarna ben ik nog naar de doodskopjescrypte geweest maar gek genoeg vond ik dit wat tegenvallen. Voor 8,5 euro ook. Ik vond het wel 'mooi' maar zeker geen must wat mij betreft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:11

PlukenKrul schreef:
Je hebt aan een maand nog niet genoeg om alles hier te zien, dus maak je daar maar geen zorgen om. Iemand die zegt dat alles in 1 dag te zien is, heeft niet zoveel met geschiedenis gok ik.

Je hebt hier aan 1 leven nog niet genoeg om alles te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:16

Mooie belevenissen zo te horen! Jammer dat je de crypte vond tegenvallen, maar gelukkig heb je je zo te horen goed vermaakt. Leuk dat die VR-tour door de Domus Aurea zo goed was. Gave plek hè? En dan te bedenken dat het complex ooit 80 ha besloeg...!

Ah anjali je hebt gelijk, zoveel te ontdekken. De Sacro Bosco di Bomarzo schijnt trouwens ook een aanrader te zijn, dat wil ik ook graag ooit eens zien :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 19:51

Vandaag op aanraden van de gids van de domus aurea heb ik Palazzo Massimus bezocht bij Termini. Dit museum heeft vooral beelden, fresco's en mozaïeken van rond het jaar 0. Ik had de audiogids en heb alles afgeluisterd! Ruim 3u doorgebracht en dat terwijl het buiten prachtig weer was. Er zijn enkele bronzen beelden die echt prachtig zijn maar vooral de complete fresco muren en mozaïek vloeren uit oude villa's spreken enorm tot de verbeelding. Prachtig!!!

7 euro entree en daarmee kun je nog 3 andere plekken bezoeken. Er liep geen kat. Ongelooflijk.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:20

Ik ben met school toentertijd in de crypte geweest... vond het zo luguber dat ik uiteindelijk met m'n ogen dicht en met een hand aan de tas van een vriendin naar buiten gelopen ben. :))

Palazzo Massimo ben ik nog nooit geweest, maar wat klinkt dat gaaf!
Scuderie del Quirinale is trouwens ook mooi om naartoe te gaan. :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 21:02

Ken ik ook niet. Volgende week zaterdag vlieg ik alweer naar huis :'(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:27

Gaat snel he?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 22:01

Pfff in Rome gaat de tijd te snel idd. Echt een heerlijke stad!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:26

Domus Aurea klinkt geweldig. Ik had paar jaar geleden tickets, maar toen we aan kwamen was het gesloten wegens overstroming. Wil daar zeker nog eens heen.