Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:31

Vliegen met een baby of peuter is echt niet zo moeilijk als een hoop mensen denken.
Toen onze zoon 1 jaar was zijn we naar Singapore gevlogen. Ging prima. Eigen stoel geboekt voor hem en autostoel en genoeg speelgoed mee.
Nu is hij 3 en zijn we vorige week naar Canada geweest. Ook dat ging prima. Weer veel speelgoed mee en ging ook weer prima. En onze zoon Is echt een ondernemend mannetje dat thuis nooit stil zit. Maar in vliegtuig totaal geen probleem met hem gehad.

Keet

palousa_boy schreef:
Wij zijn toen die van ons 1 of 2 maanden was geloof ik, al met de auto naar Engeland en Nederland geweest (Nederland is voor ons ongeveer 1000km en Engeland was zonder boot ook zoiets). Toen zijn we gewoon regelmatig gestopt om te drinken, en daarna weer snel verder.

Als ze wat ouder zijn zal het wat minder slapen zijn onderweg, maar hoef je ook minder te stoppen om te voeren ;)

Misschien is de trein nog een idee, kunnen de mensen nog ergens anders gaan zitten als ze geen gehuil willen horen ;) of je boekt een "hut". Dan hebben ze er ook minder last van en jullie zitten ook rustig.

Hmmm dan is het nog wel gewenst ze om de 1.5 of 2 uur even de benen te laten strekken hoor :)

Achterom

Iets verder weg: Menorca? Schijnt een heel geschikte plek te zijn voor met kinderen :j

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:33

Ik heb nog nooit een 1 jarige gezien die het snapte dat hij pijn in de oortjes kreeg bij het opstijgen van een vliegtuig omdat pappa en mamma zo nodig moeten vliegen. En dan de rest van het vliegtuig die het gejank moet aanhoren. Nee bedankt je kiest voor een kindje of je gaat lekker reizen maar niet beiden in mijn opinie! Heeft niks met gehandicapt te maken, maar gewoon met rekening houden met het feit dat je een kind hebt.

Chocopasta

Re: Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:35

Wij gaan in de zomervakantie lekker naar Center Parcs met onze dan bijna 1,5 jarige uk, maar ik geloof dat je niet naar zoiets op zoek bent :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:37

Nou idd Keet, vind dat ook altijd zulke kortzichtige uitspraken. Als jij in NL blijven prima vindt moet je dat lekker doen, je kind zal er idd niet om malen. Maar als je liever naar het buitenland gaat is dat echt prima te doen en ook dat maakt voor het kind echt weinig uit. Je kunt zelf wel een beetje inschatten of je kind een langere reis aan kan. Je bent langer op vakantie dan dat je in het vliegtuig of in de auto zit :+

Wij hebben met onze kinderen al verschillende reizen gemaakt. Varierend van Dominicaanse Republiek met een dreumes van 21 maanden (die het vliegen geweldig vond en geen traan heeft gelaten) tot autoreis naar Zuid Frankrijk en vliegen naar Turkije. De kinderen vermaken zich overal wel en als ouders kies je dus een bestemming die leuk is voor zowel de kinderen als jouzelf. Het leven houdt niet op als je kinderen krijgt.

TS, is Mallorca een idee? Heel kindvriendelijk eiland. Kun je niet buiten het hoogseizoen gaan, bijv in juni of september? Dat scheelt aanzienlijk in prijs.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:39

mystery1980 schreef:
Ik heb nog nooit een 1 jarige gezien die het snapte dat hij pijn in de oortjes kreeg bij het opstijgen van een vliegtuig omdat pappa en mamma zo nodig moeten vliegen. En dan de rest van het vliegtuig die het gejank moet aanhoren. Nee bedankt je kiest voor een kindje of je gaat lekker reizen maar niet beiden in mijn opinie! Heeft niks met gehandicapt te maken, maar gewoon met rekening houden met het feit dat je een kind hebt.

Ons zoontje pakte gewoon zijn fop en heeft geen zere oortjes gekregen bij het 4 keer opstijgen en het 4 keer landen afgelopen zomer. Als je goed voorbereid zorg je voor wat te drinken op die momenten of iets te eten zoals een koekje oid. Geen enkel probleem. Dat heet rekening houden met je kindje :)
Andere mensen moeten zich lekker met hun eigen leven bemoeien :) iedereen betaalt net zoveel om in dat vliegtuig aanwezig te zijn en heeft netzoveel recht om daar te zijn.

Frensie schreef:
Vliegen met een baby of peuter is echt niet zo moeilijk als een hoop mensen denken.
Toen onze zoon 1 jaar was zijn we naar Singapore gevlogen. Ging prima. Eigen stoel geboekt voor hem en autostoel en genoeg speelgoed mee.
Nu is hij 3 en zijn we vorige week naar Canada geweest. Ook dat ging prima. Weer veel speelgoed mee en ging ook weer prima. En onze zoon Is echt een ondernemend mannetje dat thuis nooit stil zit. Maar in vliegtuig totaal geen probleem met hem gehad.

Precies!

3 rijen voor of achter een huilend kind hoor je het al niet meer en wordt het geluid overstemt door de motoren, dus "het hele vliegtuig heeft er last van" gaat al niet op.
De rest zit lekker met oortjes in een film te kijken of muziek te luisteren en die hoort het ook amper.

Waar is het begrip en respect voor de medemens gebleven zeg? Stel je gewoon niet aan tijdens de vlucht. Daarna ben je er weer vanaf :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:41

mystery1980 schreef:

Nou daar hebben mijn kinderen nog nooit last van gehad, pijn in hun oren in het vliegtuig. Ze hebben ook al niet gejankt tijdens de vliegreis, wat zonde als we deze reizen gelaten hadden omdat ze 'weleens zouden kunnen gaan huilen'...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:49

Keet schreef:
mystery1980 schreef:

Ons zoontje pakte gewoon zijn fop en heeft geen zere oortjes gekregen bij het 4 keer opstijgen en het 4 keer landen afgelopen zomer. Als je goed voorbereid zorg je voor wat te drinken op die momenten of iets te eten zoals een koekje oid. Geen enkel probleem. Dat heet rekening houden met je kindje :)
Andere mensen moeten zich lekker met hun eigen leven bemoeien :) iedereen betaalt net zoveel om in dat vliegtuig aanwezig te zijn en heeft netzoveel recht om daar te zijn.

Precies, en daarom zit ik echt niet te wachten op een jankend kind in het vliegtuig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:50

Prima, dan blijf je lekker thuis en ga je niet met het vliegtuig :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:51

Dit topic heb ik geopend voor leuke bestemmingen en niet voor een discussie over of je wel of niet op buitenland vakantie moet met jonge kinderen.

Bedankt voor alle leuke tips! Ga zeker verder zoeken daarmee! Corsica wil ik ook altijd nog eens naartoe dus dat ga ik ook uitzoeken. Die link van die site van gites.nl is ook handig, bedankt! Dat lijkt me nog wel te rijden eigenlijk.

Ik ken mn kind goed genoeg om niet op een lange vlucht te gaan zitten met hem. Denk dat het drama wordt :+ dus die bewaren we nog een poosje. Maar in de auto vindt hij vaak prachtig dus we gaan in de voorjaarsvakantie wel meemaken wat er op een langer stuk gebeurt.

We hebben heel bewust gekozen voor onze zoon en prima om daar dingen voor in te leveren, maar met wat aanpassingen kun je echt nogsteeds een hoop leuke dingen doen hoor, inclusief vakantie. Als mensen daar andere ideeën over hebben vind ik dat prima, maar hier graag vooral leuke bestemmingen :)

En we kunnen idd misschien ook wel in t voor of naseizoen.. maar zitten ook een beetje met de vakantie van de gastouder. Zou best handig zijn als we tegelijk weg gaan zeg maar... en die gaat sowieso in de schoolvakantie.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 20-01-17 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:53

Van Amsterdam naar Ajaccio (Corsica) is ongeveer 2.5 uur vliegen dus wat dat betreft prima te doen denk ik. Met de auto zal je eerst naar Livorno, Genua of Marseille moeten, en dan nog met de boot. Wij hebben het wel eens in 1 keer gedaan, maar de laatste paar jaren stoppen wij elke keer ergens in Zwitserland (vlak na de Gothard-tunnel) zodat we die in ieder geval gehad hebben op de eerste dag. Nachtboot is by far het fijnste, lekker slapen in een hut en de volgende ochtend kom je bijtijds aan.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:58

Denemarken misschien wat? Niet extreem lang rijden (zeker als je in het zuiden blijft), leuke dingen te doen en heel kindvriendelijk! Ik ben er zelf een keer geweest toen ik 5 was geloof ik, mijn broertje was toen 3 en mijn zusje 2 en die vakantie staat me nog echt goed bij :) Als je een beetje aan zee zit, kun je zelfs nog naar het strand. Denemarken vind ik altijd zo'n land van, niet per se heel anders dan Duitsland oid, maar toch door de Scandinavische taal en gewoontes waan je je heel erg op vakantie :j Moet je natuurlijk alleen liever niet per se een zonvakantie willen ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 17:04

Denemarken is ook zeker een optie. Hebben ook wel naar Noorwegen zitten kijken, maar dat wordt teveel rijden voor de kleine. Mn man wil dat heel graag, met een camper. Maar ik zie dat niet helemaal zitten eigenlijk... Dus vandaar opzoek naar alternatieven. En het lijkt me wel lekker een beetje mooi weer zodat je ook lekker veel buiten kunt zijn, dus toch op zoek naar een zuidelijkere optie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:09

mystery1980 schreef:
Zag dat waar wij geweest zijn ook een kinderbedje staat maar is wel ver hoor: https://www.gites.nl/vakantiehuizen/bou ... ulee-12262
Is echt een heel apart mooi huisje, niet te duur, super omgeving, heerlijk rustig.

En dat jij reislustig bent is nu even van minder belang denk ik. Je hebt gekozen voor een kindje daar mag je best even rekening mee houden. Je kunt niet alles tegelijk he! Wees blij met wat je hebt.

Dus omdat je een kindje hebt moet de reislust daarmee maar weg zijn? Een kind neemt dat gevoel niet altijd weg, maar een kind kan alsnog een hele mooi aanvulling zijn op /in je leven. Vanaf wanneer vind je dan dat je op vakantie mag? Wat zijn 2 weken op een jaar? En wie zegt dat ze niet blij is met wat ze heeft? Er is alleen nog zoveel meer wat de wereld te bieden heeft.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:13

Wij gingen als kind altijd op vakantie naar de ardennen en naar Luxemburg.. heb daar altijd ontzettend leuke vakanties gehad! Veel natuur en op de campings waar wij waren was ook altijd veel te doen

Tsjechie Is overigens ook mooi om heen te gaan

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:14

Keet schreef:
Prima, dan blijf je lekker thuis en ga je niet met het vliegtuig :)

Jouw kind is degene die overlast veroorzaakt en ik moet thuis blijven? Laat me niet lachen _O-

TS: Ik zou gewoon lekker met de auto naar het buitenland op vakantie gaan! :D Ik snap dat je zelf ook liever een warm plekje gaat opzoeken en NL uit wilt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:18

Wij zijn naar Kroatië gegaan een aantal jaren geleden. 1 van 10 maanden en 1 van bijna 2. in een sta caravan met ruimte om voor ons huisje een badje op te zetten voor ze om om te laten kruipen. Was een ontzettend grote camping maar super fijn. een heel groot peuterbad erbij. ondanks dat massale Was hey erg prettig. caravan Is nu te duur geworden nu ze leerplichtig zijn. mijn man houdt ook niet van camper maar Is overstag gegaan en heeft vorig jaar voor het eerst in een tent geslapen. zolang sanitair goed Is Was hij tevreden.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:19

Waar wij geweest zijn met onze jonge kinderen:
Picardië
Sicilië
Zwarte Woud
Texel
Normandië
Limousin (absolute afrader)
Beieren
Weekendjes zijn meestal Belgische kust en Ardennen (wij wonen in België)

Geen verre bestemmingen dus… en nog maar één keer gevlogen met de kinderen.

Vorige zomer zijn we naar Beieren, nabij Füssen geweest. Was echt een hele mooie streek en onze hele leuke en kleinschalige accommodatie was (begin juli) goedkoper dan jouw budget. https://www.bauernhof-kroetz.de/ wij hadden Ferienwohnung Bergblick en als ik het me juist herinner was dat 87 € / nacht.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:21

Kijk eens op flower campings. Die hebben op campings door heel Frankrijk tenten, stacaravans enz te huur.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:21

Wij waren afgelopen zomer in Zweden. Hebben in de buurt van Tromso een huisje gehuurd op een camping. Daar ter plaatse fietsen gehuurd met fietskarretje erachter en een heerlijke vakantie gehad. Reis erheen kan je helemaal rijden via Denemarken of op de boot stoppen. Wij hebben er 2 dagen over gedaan. Qua budget ook goed te doen. Zweden is niet meer zo duur als het vroeger was. Boodschappen zijn er voor dezelfde prijs als in Nederland en als je met de auto gaat naar een huisje kan je een hoop eten en drinken eventueel meenemen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:22

moonsparkle schreef:
mystery1980 schreef:
Zag dat waar wij geweest zijn ook een kinderbedje staat maar is wel ver hoor: https://www.gites.nl/vakantiehuizen/bou ... ulee-12262
Is echt een heel apart mooi huisje, niet te duur, super omgeving, heerlijk rustig.

En dat jij reislustig bent is nu even van minder belang denk ik. Je hebt gekozen voor een kindje daar mag je best even rekening mee houden. Je kunt niet alles tegelijk he! Wees blij met wat je hebt.

Dus omdat je een kindje hebt moet de reislust daarmee maar weg zijn? Een kind neemt dat gevoel niet altijd weg, maar een kind kan alsnog een hele mooi aanvulling zijn op /in je leven. Vanaf wanneer vind je dan dat je op vakantie mag? Wat zijn 2 weken op een jaar? En wie zegt dat ze niet blij is met wat ze heeft? Er is alleen nog zoveel meer wat de wereld te bieden heeft.

nee de reislust is vast niet weg, maar je kiest voor wat anders. Als ik naar Frankrijk ga weet ik ook niet hoe het op dat moment in Hongarije is. Dat is het gevolg van keuzes maken.

Vind het vrij egoistisch om je kind in een vliegtuig te zetten, zowel voor het kind als voor de andere reizigers niet tof! Maar verdere discussie mag via pb, wil niet TS haar topic vergallen.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:23

Frensie schreef:
Wij waren afgelopen zomer in Zweden. Hebben in de buurt van Tromso een huisje gehuurd op een camping. Daar ter plaatse fietsen gehuurd met fietskarretje erachter en een heerlijke vakantie gehad. Reis erheen kan je helemaal rijden via Denemarken of op de boot stoppen. Wij hebben er 2 dagen over gedaan. Qua budget ook goed te doen. Zweden is niet meer zo duur als het vroeger was. Boodschappen zijn er voor dezelfde prijs als in Nederland en als je met de auto gaat naar een huisje kan je een hoop eten en drinken eventueel meenemen.

Tromso ligt toch in Noorwegen???

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:24

Hmm je hebt gelijk. Waar zat ik dan :o?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:26

Ik zat bij Torsby haha.
Op de Abbas Stugby camping.
Camping was van Nederlanders maar is ondertussen verkocht. Weet niet wie de nieuwe eigenaren zijn. Maar is prachtige en kind vriendelijke omgeving.