Essentials voor lange vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: Essentials voor lange vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:06

Ah zo, ik had het verkeerd begrepen. :')
2-4-2 opstelling is wel heel handig inderdaad, en dat je dan ook nog aan de aisle zit geeft je toch wat meer gemak met opstaan enzo. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:11

welke vliegmaatschappij neem je? Bij de meesten hebben ze op de lange vlucht namelijk wel een dekentje of een kussentje. Kun je eventueel ook even bij de maatschappij navragen of dat voor jouw vlucht ook geld. Scheelt weer dingen meeslepen ;)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:29

Voor elke vlucht, kort of lang, zou ik kauwgom en een sjaal niet willen missen. Neem ik een lange vlucht, dan draag ik altijd compressiekousen.
Fijne vlucht alvast!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:00

Evt kun je aan het begin van de vlucht aan een stewardess vragen of je naar een stoel met meer beenruimte zou mogen verhuizen voor de vlucht als die over zijn. Kan zijn dat je gelukt hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:16

Lekker je schoenen uit doen inderdaad. Ik heb vorige week een lange vlucht gehad (9 uur en daarna overstappen en nog een keer 12 uur), dus heb gewoon de hele vlucht op mijn sokken gedaan. Voor de rest krijg je als het goed is ook een dekentje, dus die kun je lekker om je heen doen, en dan gewoon series/een film kijken, muziek luisteren, of wat lezen. Slapen lukt mij persoonlijk echt niet in een vliegtuig. Kwa zitten is het inderdaad altijd lastig, als je mensen voor je heb die de stoel naar achter doen heb je al helemaal weinig ruimte. Ik vond het fijn om de hele tijd te wisselen van houding, dus de ene keer iets naar links, dan iets naar rechts, dan recht op, en wat ik ook deed is mijn knieën helemaal omhoog, en dan kunnen je je voeten op de stoel rusten, of voor je in dat netje waar meestal van die boekjes inzitten. Snap je het een beetje :') Een soort foetushouding dus. Ik weet niet of het bij jou werkt omdat je zo lang bent, maar ik vond het zelf wel lekker om af en toe zo te zitten. (en met een kleedje om ziet het ook niet zo raar uit :D )

Veel plezier in Canada!

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:16

Zoals eerder genoemd, je hele lichaam zet een beetje uit. Pas daarom op voor hele strakke sport broekjes of leggings omdat die te strak gaan zitten. Die fout heb ik zelf gemaakt in Vietnam. Was geen pretje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:19

Je benen strekken in het gangpad, dat denk je? Iedereen in het viegtuig lijkt altijd minimaal 2x naar de wc te moeten en dan heb je nog de stewards met het karretje, dat gaat je dus tegenvallen..

Ik doe in het vliegtuig altijd een joggingbroek aan en schoenen die ik uit kan doen, lekker makkelijk..

Verder e-reader en muziek op mijn telefoon.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:24

Mijn voeten zwellen nauwelijks in een vliegtuig, maar mijn moeder heeft hier wel altijd last van. Zij draagt dus ook van die compressiesokken die goed helpen. :)

Verder is voor mij het entertainment systeem ook altijd genoeg! Bij Arkefly (nu TUI) moeten we hiervoor bijbetalen, waardoor ik blij was dat ik mijn eigen dingen had meegenomen. Er stond bij TUI toen ook nog eens nauwelijks iets op om te kijken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:34

Oh god, die dikke voeten ja. Daar had ik niet aan gedacht, had lage gympies bij en toen we aankwamen op Aruba kreeg ik ze nauwelijks meer aan. Ben strompelend naar de bagageband gegaan en heb daar mijn teenslippers uit mijn koffer getrokken. Zorgen voor een beetje ruime schoenen is dus wel lekker voor aankomst.
Verder had ik idd een sjaal en een boek en een ipad bij, maar heb er ook weinig gebruik van gemaakt. Films en series gekeken en dat was het. Wat snoepjes in mijn tas en dat was voldoende. Volgende keer zou ik nog een spelletje meenemen om samen te doen maar als je alleen gaat houd dat op.

Voor de terugweg ga ik nooit meer reizen zonder zware slaaptabletten oid. Ik krijg rusteloze benen bij vermoeidheid die alleen over gaan door plat te liggen. 8uur hel pfff....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:46

Emmaa_ schreef:
Dorien66 schreef:
Ik zou je schoenen aan houden, dus niet wisselen voor sokken. Heb ik een keer gedaan op een vlucht van 12 uur en toen kon ik dus bij aankomst mijn schoenen niet meer aan krijgen. Mijn voeten waren opgezet door het vele zitten en het drukverschil.
En drink veel water, zeker geen alcohol.

Oei, daar zeg je wat, maar dat maakt het gelijk wel lastig... Ik word na een tijdje ontzettend kriegelig als ik mijn schoenen aan houd. Zou zoiets op te lossen zijn met compressiesokken? (om maar even full oma-modus te gaan)

Ik heb compressiesokken van CEP voor lange vluchten en die zijn echt geweldig. Je kunt je schoenen gerust uit doen. Heb ook altijd earplanes bij me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:23

Relaxed schreef:
Je benen strekken in het gangpad, dat denk je? Iedereen in het viegtuig lijkt altijd minimaal 2x naar de wc te moeten en dan heb je nog de stewards met het karretje, dat gaat je dus tegenvallen..

Ik doe in het vliegtuig altijd een joggingbroek aan en schoenen die ik uit kan doen, lekker makkelijk..

Verder e-reader en muziek op mijn telefoon.

Het gaat me er totaal niet om dat ik constant met mijn benen buitenboord kan zitten, maar wel dat ik af en toe even een momentje kan pakken om mijn benen te strekken. Juist omdat ik zo lang ben vind ik het fijn om gewoon op te kunnen staan, ik heb wel eens de fout gemaakt om op een lange vlucht bij het raam te gaan zitten met twee slapende personen naast me. Dan is het behoorlijk vervelend om elke keer te moeten klimmen of wakker maken als je even heen en weer wilt wandelen.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:54

Naar Canada toe zul je niet veel last van jetlag hebben, terug is erger.
Een middagvlucht die kant op vind ik altijd het lekkerst. Zo gauw ik in het vliegtuig zit zet ik mijn horloge op de tijd van bestemming. Ik probeer een paar uur te slapen en dan bij aankomst rond 23h naar bed gaan, dan ben je goed moe en maak je een normale nacht. Je moet je op de heenvlucht eigenlijk instellen op een lange dag, je mist geen nacht.

Voor de terugvlucht heb ik het liefste een avond vlucht. Je moet je dan gewoon instellen op een kort nacht. Ik probeer, heel slecht dat weet ik, gewoon een paar borrels te drinken om een beetje te slapen en wat mnder naar het toilet te moeten.

Ik reis nu veel tussen Frankrijk en Ivoorkust, dus daar heb je in de winter 1 uur tijdverschil. Die vlucht is wat korter gelukkig. Ik boek tegenwoordig een "nooduitgang" stoel aan de raamkant.

Qua kleding loszittende kleding, lange sportbroek en een warme hooded sweater. Ik houd meestal mijn schoenen aan en draag, tegen beenzwelling....... lange (en een beetje strakke) paardrijsokken. Vooral voor de oren tijdens het dalen heb ik zuurtjes bij me. Ricolaaaah.

Je hebt op die lange vluchten altijd een entertainment systeem (bij de ene maatschappij wat beter dan bij een andere. Als je je eigen koptelefoon of oortjes daarvoor wilt gebruik heb je een adaptertje nodig. Je krijgt ook altijd een, baggerkwaliteit, koptelefoon in het vliegtuig.

Ik heb voor mijn telefoon (om muziek te luisteren) "oortjes" die in samenwerking met die telefoon anti-geluid produceert (Sony Xperia Z5 compact). Da's wel lekker.

Goede vlucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:01

Ik heb op de heenweg een middagvlucht en op de terugweg een avondvlucht dus dat komt perfect uit :))

Van zo'n adaptertje heb ik nog nooit gehoord, wat voor eentje is dat en waar kan ik die halen? Ik krijg koppijn van goedkope koptelefoons (dat klinkt verwend maar ik krijg last van mijn oren :)) ) dus het is wel handig als ik mijn eigen kan gebruiken!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:01

Een lekker eet pakketje :9
Voor derest heb ik meestal ook genoeg aan het entertainment systeem :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:07

Ik heb bij alle vluchten gewoon mijn eigen oordopjes gebruikt voor het entertainment systeem, maar ik had daar niks extra's voor nodig?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:08

Ik heb zowel op de vlucht naar LA als de vlucht naar Vancouver lekker geslapen tijdens de vlucht. Nou ja, lekker... voor zover je lekker kunt slapen in een vliegtuig :+ Maar niks geen last van een jetlag gehad. Vliegen/reizen kost over het algemeen zoveel energie dat je jezelf daarmee echt geen jetlag slaapt :n

Ik ben zelf ook lang, en vind een plek bij het raam afschuwelijk. Geen ruimte voor mijn benen, je moet constant over mensen heen klimmen (ik moet echt vaak plassen tijdens een vlucht := ) en je zit zo opgesloten. Doe mij het gangpad maar :D

Ik doe wel altijd mijn schoenen uit, vind zulke lange vluchten met schoenen aan echt heel naar. Maar heb dan ook altijd veterschoenen aan (gympen, Allstars) dus die passen ook met opgezette voeten nog wel enigszins.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:14

Vorig jaar was ik op een vlucht van 13 uur (wel met een overstap van 1,5 uur) zooo blij met een washandje (+water uiteraard), m'n tandenborstel, haarborstel, gezichtscreme, deo en make-up! Ondanks de ellendig lange vlucht kwam ik voor mijn gevoel toch nog fris het vliegtuig uit. Verder inderdaad een e-reader en ik had wat afleveringen gedownload van een serie en op de iPad gezet, zodat ik die offline kon kijken. Die serie was een uitkomst, want als het een leuke serie is dan vliegt de tijd.

Kwa kleding: relax kleding, lekkere dikke sokken, trui met capuchon.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:17

MVasbo schreef:
Zoals eerder genoemd, je hele lichaam zet een beetje uit. Pas daarom op voor hele strakke sport broekjes of leggings omdat die te strak gaan zitten. Die fout heb ik zelf gemaakt in Vietnam. Was geen pretje...

Dit.

Ik snap ook nooit die strakke spijkerbroeken op een vlucht van 12 uur :roll:
Ik heb altijd een wijde broek aan, ruim shirtje en vest. Sloffen en een tasje met wat spulletjes zoals paracetamol, tandenborstel, maandverband, deo en creme's.
Mijn belangrijkste item is toch wel een setje oordoppen. Niks zo erg als een smakkende chinees of japanner naast je. -O-

Schoenen gaan ook altijd uit, vreselijk om die dingen aan te houden :D

Ik heb veel op Miami gevlogen en probeerde altijd ff een uurtje ofzo te slapen.
Zo kon ik later naar bed en hopelijk niet zo vroeg wakker.
Maar goed ik had het luxe met een cargo vliegtuig :P

Oja vergeet zo'n nekkussentje niet, erg fijn die dingen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:24

Ik begrijp niet zo goed waarom je niet een paar uurtjes zou willen slapen. Ik lig door de Oxazepam, Primatour en wijn altijd knock out. Maar ben ik eenmaal in de USA ben ik weer wakker en kun je gelijk weer mee doen met de verlengde dag.
Je stort anders toch alleen maar eerder in?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:25

Ik neem eigenlijk niks mee, ik kan me niet voldoende concentreren om iets te lezen.
Op lange vluchten kun je vaak wel films kijken, dat doe ik, wat meditatieoefeningen, een dutje en lekker uitgebreid nadenken over van alles en nog wat.

En voor een volgende keer, ik plan het zo in dat ik op de heenreis, eind middag avond aankom. Daar zoek ik vlucht op uit.
En op de terugweg, dat er een nacht in val, zodat ik kan slapen, vervolgens zorg ik gelijk dat ik in mijn ritme ben.

Minimale jetlag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:27

Gewoon gaan slapen, gaat je vlucht alleen maar sneller en het heeft toch geen invloed op wel of niet een jetlag.
Ik neem verder altijd oordoppen mee, chocola en wat tijdschriften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:29

Ik wil niet slapen omdat het in ieder geval niet bevorderlijk is voor mijn jetlag en daarbuiten vlieg ik om 12 uur 's middags en waarom zou ik dan willen slapen? Ik ben dan ook totaal niet slaperig.

M'n sportbroek zit gewoon heel erg lekker, dus die gaat zeker wel aan. Is wel een strak model maar niet zo strak dat ik er last van zou hebben als ik opzwel. Een spijkerbroek zou ik mezelf echt niet aandoen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:31

Omdat de vlucht dan sneller gaat :Y) ik slaap altijd in het vliegtuig, op welke tijd ik ook vlieg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:31

Maar je hebt die kant op bijna geen last van een jetlag :) Terug is hij een stuk rotter. Ik ben nu twee keer die kant op geweest, twee keer geen jetlag en echt wel mijn ogen dicht gehad tijdens de vlucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:33

Ik heb best wel een standvastig dag-nachtritme dus 's middags slapen zit er gewoon echt niet in. En ik wil het niet? :') Ik snap niet waarom dat zo raar is eigenlijk.