Trektocht Pyreneeën met Equisud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:01

Oooh deze tocht heb ik ook gedaan, in 2003 volgens mij. Ik herken nog heel veel plekjes. Zo prachtig, zit nu weer met tranen in mijn ogen. Die schitterende omgeving.
Olivier die alleen "manen" en "kontje" in het Nederlands kon zeggen. Ik reed toen op Kenzo, een stevige bonte 5 jarige ruin en mijn nichtje reed op een valk. Staat Kenzo er nog?

Edit: onze paarden zijn toen ontsnapt. Twee ervan zijn pas dagen later terugevonden, een ervaren merrie en een jong paard. Dat was minder grappig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:11

Adembenemend mooi ! <3
Ik zit mij hier echt te vergapen aan je foto's ! Wat een prachtige beleving moet dat geweest zijn :j

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:32

Oh wauw, afgelopen zomer heb ik een paar dagen met m'n tentje door de Franse alpen getrokken, ik was me er niet eens van bewust dat dat ook met een paard zou kunnen. Wát een tocht, ontzettend gaaf <3

sauffi

Re: Trektocht Pyreneeën met Equisud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:38

Wauw, wat een super gave ervaring lijkt me dat <3

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 17:54

cissi schreef:
Oooh deze tocht heb ik ook gedaan, in 2003 volgens mij. Ik herken nog heel veel plekjes. Zo prachtig, zit nu weer met tranen in mijn ogen. Die schitterende omgeving.
Olivier die alleen "manen" en "kontje" in het Nederlands kon zeggen. Ik reed toen op Kenzo, een stevige bonte 5 jarige ruin en mijn nichtje reed op een valk. Staat Kenzo er nog?

Edit: onze paarden zijn toen ontsnapt. Twee ervan zijn pas dagen later terugevonden, een ervaren merrie en een jong paard. Dat was minder grappig.

Kenzo staat op foto 8 in het midden. Heerlijk paard!

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:38

Ja ik dacht al dat ik hem herkende. Zo ontzettend braaf, terwijl hij toen pas 5 was en het zijn eerste toeristenseizoen was. Blij dat hij er nog is en in goede gezondheid!

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:43

Wauw dat ziet er gaaf uit !

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:59

Wauw wat een enorm gave ervaring! Enneh, roep niet te hard dat een gekluisterd paard niet kan galloperen :')

Ik heb er in Canada een met z'n hobbles gewoon onder de draad door zien sjezen en ervandoor zien gaan :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:28

Ziet er gaaf uit! Maar kan me idd voorstellen dat je er geen hoogtevrees moet hebben. heb ik gelukkig niet maar degene met wie ik dit soort tochten rijdt wel dus helaas niks voor ons.
Rijdt je de hele tocht met een gids of gewoon op basis van een kaart in je eigen groepje?
Ik ga zelf nu al 2 jaar achter elkaar naar Ierland om lekker zonder gids tochten te maken in de natuur.

En inderdaad veel Nederlandse paarden zijn watjes ten opzichte van wat die paarden gewend zijn!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:03

Wat ontzettend gaaf!
Heb je geen last van je kont gehad? Zolang in het zadel zitten?

Ik zou zelf kiezen voor de dagtochten omdat ik bijna zeker weet dat ik zo lang in het zadel niet ga trekken haha :=

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 11:16

darkadia schreef:
Ziet er gaaf uit! Maar kan me idd voorstellen dat je er geen hoogtevrees moet hebben. heb ik gelukkig niet maar degene met wie ik dit soort tochten rijdt wel dus helaas niks voor ons.
Rijdt je de hele tocht met een gids of gewoon op basis van een kaart in je eigen groepje?
Ik ga zelf nu al 2 jaar achter elkaar naar Ierland om lekker zonder gids tochten te maken in de natuur.

En inderdaad veel Nederlandse paarden zijn watjes ten opzichte van wat die paarden gewend zijn!
Met een gids gelukkig :). Als ik ook nog de weg zelf had moeten zoeken was ik niet ver gekomen denk ik...

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:17

Wat ontzettend gaaf zeg!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 11:17

LoveUggs schreef:
Wat ontzettend gaaf!
Heb je geen last van je kont gehad? Zolang in het zadel zitten?

Ik zou zelf kiezen voor de dagtochten omdat ik bijna zeker weet dat ik zo lang in het zadel niet ga trekken haha :=

Was ik ook bang voor, maar viel heel erg mee. Omdat je regelmatig er naast moet lopen als het steil naar beneden gaat, gebruik je juist ook andere spieren.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:39

Ik vond het inderdaad ook meevallen, en ik reed in die tijd helemaal niet regelmatig. Af en toe een bosrit van enkele uren maar niet wekelijks. Als je algehele conditie goed is, is het prima te doen. Goede schoenen zijn wel een must, ik had Mountain Horse rijschoenen met chaps.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:15

Wat gaaf zeg!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:20

Kkkaren schreef:
darkadia schreef:

Met een gids gelukkig :). Als ik ook nog de weg zelf had moeten zoeken was ik niet ver gekomen denk ik...

Haha wij zijn in Ierland ook weleens verkeerd gereden hoor Maar nooit echt verdwaald gelukkig. 1 dag hadden wij wel een gids mee, en blij toe want dat was ook een route die we echt niet zonder hulp goed hadden gereden. Ondanks kaart en pijlen op/langs de weg.

Betreft de spierpijn, die had ik pas na dag 4 ofzo alle keren dat ik trektocht deed. Maar doordat je blijft bewegen en idd sols ernaast loopt stretch je t snel genoeg weer.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:21

Wat ziet dit er gaaf uit zeg! Dit gaat zeker op mijn verlanglijstje voor volgend jaar :D

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 12:37

darkadia schreef:
Kkkaren schreef:

Haha wij zijn in Ierland ook weleens verkeerd gereden hoor Maar nooit echt verdwaald gelukkig. 1 dag hadden wij wel een gids mee, en blij toe want dat was ook een route die we echt niet zonder hulp goed hadden gereden. Ondanks kaart en pijlen op/langs de weg.

Betreft de spierpijn, die had ik pas na dag 4 ofzo alle keren dat ik trektocht deed. Maar doordat je blijft bewegen en idd sols ernaast loopt stretch je t snel genoeg weer.

Klopt, ik denk doordat je alle spieren gebruikt, je minder snel pijn in 1 gebied hebt. Alhoewel de warme douche s avonds altijd wel heeeel lekker was.

We hadden niet echt een route, we gingen kris kras door de bergen, soms vanaf een pad recht omhoog de het bos in zonder pad. Pijlen of wegwijzers heb ik daar nergens gezien ;).

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 12:39

Wij gaan dus in september de Andorratocht doen. Wie gaat er mee :) ?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:45

Wat een ontzettend gave foto's zeg! Heel mooi om te zien :)

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:57

Heimwee en jeugdsentiment.

Ik ben hier heeeeeel lang geleden geweest, wel 3 keer achter elkaar. Het heette toen nog "Can de Loste" en de eigenaar was Jean-Michel. Dat is 25 jaar terug zo'n beetje (ooow, ik word oud |( :+ )De eerste overnachting was dan in een dorp redelijk dicht bij de kust en op de eerste rijdag ging het hele spul in jeeps en vrachtwagens (ook de paarden dus) naar een locatie in de buurt van Les Angles, vanwaar je dan daarheen reed voor de eerste overnachting als ik het me goed herinner.

Wat leuk om te zien dat je nog exact dezelfde foto's kan maken als die in mijn plakboeken zitten. En dat je nog steeds van die belachelijke acties doet (veel te steile hellingen, trappetjes, verzin het maar), waardoor je leert dat we in Nederland soms wel erg soft met onze poownies omgaan.

Ik heb er veel geleerd, enorm genoten en zit nu dus even heerlijk te zwijmelen :D

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:07

Wauw wat gaaf!!! Dit gaat op mijn Bucketlist :o

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:40

Wauw, wat gaaf zeg! Heel mooie foto's ook!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:21

Schitterende foto's! Wat een gave ervaring moet dat geweest zijn :) Ik ben twee jaar achter elkaar een zomer in de Franse Pyreneeën geweest (meer richting Andorra) maar wij zijn er verscheidene keren gaan rijden op ezels en muildieren. Zou heel graag nog een keer terug gaan, ik ga dit adresje onthouden!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:42

Wauw Karen wat onwijs gaaf! Om jaloers te worden :D