Roadtrip Noorwegen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:26

Oh jeetje, ik weet het echt niet meer! Heb autorondreis Noorwegen ingetoetst in google en toen kwamen er echt ontzettend veel websites uit!

Airbnb heb ik ook aan zitten denken, er zitten zulke gave en unieke dingen bij. Maar heb het afgelopen jaar ook teveel horrorverhalen gehoord over huisjes die last-minute of vrij kort voor vertrek werden opgezegd door de verhuurder (kan en mag blijkbaar, hoeft ook geen reden opgegeven te worden?), dus ik durf het niet meer. In IJsland hebben wij gewoon losse huisjes geboekt via expedia, heleboel konden we gewoon daar ter plaatse betalen en hier alleen gereserveerd, is goed bevallen. Sommige huisjes hadden een self check-in, daar werd het van de CC afgeschreven. Ook prima. Maar zo'n all-in ding klinkt ook wel goed, ook omdat ik er nog nooit geweest ben en het voor die vriendin volgens mij ook alweer jaren terug is geweest en ze toen ook niet zelf heeft gereden. En omdat die boot volgens mij los ook nog behoorlijk prijzig is wat ik zo een beetje lees.

Edit: lang leve history. Buro Scanbrit was het waar we vooral leuke dingen zagen (ook combi's met Zweden): http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/noorwegen/rondreis

Cheetahfan

Re: Roadtrip Noorwegen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:21

Ah, bedankt, ga ik daar eens kijken!
O, oliebol echt? Dat heb ik nog nooit gehoord, maar dat is niet handig... Ja we zijn ook aan het kijken naar losse huisjes, maar dat is vaak toch wat duurder. Ik ga nog even rond zoeken, iig bedankt! :)

Iepoetjuh

Re: Roadtrip Noorwegen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 10:25

Ik heb idd ook bij buro scanbrit gekeken en bij askja, maar ik ging daarna voor dezelfde reis dan alles los bekijken en dat scheelde in totaal iets van 1000 euro. Zeker toen we naar IJsland gingen, dat scheelde gewoon 2500 euro voor de reis die wij toen wilden doen.

Gister eindelijk de ferry's geboekt! We gaan toch beginnen in Oslo en terug vanaf Kristiansand :P Kost nu bij elkaar 400 euro, dus dat vind ik wel meevallen. Nu kan het zoeken naar huisjes/hotels beginnen!

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:35

Ik ben van de zomer van Kristiansand naar stavanger gereden en terug. Noorwegen is zo'n mooi land dat je werkelijk moeite moet doen om een stukje te vinden dat je niet zomaar op een ansichtkaart kunt zetten.