Uber-budget op citytrip, waarheen? (Mei)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:06

Ben inderdaad in Florence geweest, was leuk, al vond ik Siena iets leuker (weet niet waarom, iets intiemer misschien). En mooi weer doet een hoop *\o/*

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:12

Riga (Letland) is prachtig en ook niet al te duur. Echt een aanrader :j

Keet

Re: Uber-budget op citytrip, waarheen? (Mei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:17

Transavia heeft momenteel ook goedkope tickets vanaf 24 euro per enkele reis

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:27

Wij zijn Toscane doorgereisd met de trein, Florance, Lucca, Sienna, prachtig! Alleen is het allermooiste mooie van Toscane het platteland, dat mis je wel een beetje met de trein..
Maar Florence is zeker goed te doen, hele mooie stad! Zat airbnb's ook, we hebben midden in het oude centrum overnacht.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:11

Heb net een reis geboekt, 9 dagen in mei, naar naar Rome.
71 euro voor de reis, 108 euro voor de accomodatie, wel slaapzaal.

Transavia va 28 euro enkele reis
En gegoogled op hostels

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:33

Budapest kan ik ook zeker aanraden. Wat een prachtige stad.
Zelf dit jaar in Oslo geweest,was alleen wel in de zomer met een tent dus heb geen idee wat de hotels/hostels kosten :+ Vond het wel een onwijs gave stad. Stockholm ben ik ook geweest. Ook echt een aanrader!

Zelf wil ik nog een x naar Krakau. Ik heb de aflevering van 3opreis gezien en besloten dat ik er een keer heen wil :=

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:43

Ik ben deze zomer voor 160 euro (vlucht en hotel met ontbijt) naar Venetië geweest voor 4 dagen
Echt prachtig!

Ohja dat was via travelbird

Krakau heb ik ook gedaan met de trein (van bij mijn grootouders in Polen, dus lekker goedkoop)
Een hele mooie oude stad en leuke uitstapjes kan je daar ook doen uiteraard (en goedkoop en lekker eten!)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:47

ik volg,
ik wil in april ook ergens naar toe

ik dacht zelf aan: Tallinn (en dan met de boot oversteken naar Helsinki), of Krakau of Wenen enz
tips altijd welkom

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:24

Florence; ja! Doen!
Prachtige stad, enorm veel te zien en doen. Ik houd ervan!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:36

Boedapest en Londen, zeker weten een aanrader!

Verder lijken mij Rome, Wenen, Praag, Riga en Krakau erg mooi, maar daar ben ik nog nooit geweest.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:48

Stockholm is echt rete duur als je daar ben.

Valencia is goedkoop en heel leuk! Klein stad, kan je zo rond fietsen. Ik heb daar een airbnb gehuurd voor weinig geld. Eten is ook best goedkoop. Transavia vlieg daar heel goedkoop :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:54

Is de trein geen optie? Parijs of Berlijn zijn prima te doen

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:54

Florence is geweldig! Ik ben er 2 keer geweest voor studie (de eerste keer 10 dagen, de tweede keer 3 weken). Geen moment verveeld (ook al moest ik ook nog verslagen schrijven in de bieb tussendoor :P). Ik heb soms heerlijk rondgewandeld in mijn eentje en op elke hoek van de straat is wel iets leuks te zien. De musea zijn alleen niet goedkoop (vond ik) maar je kan volgens mij een combi-ticket kopen en dan scheelt het wel iets. Eten is overal prima. Qua verblijf, de eerste keer hadden we met 3 personen een hotelkamer geboekt en dat was echt niet duur in combinatie met vliegticket.

En verder vind ik Londen of Rome net zo leuk! :)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:10

Je kunt de site van Ryanair in de gaten houden, met een beetje geluk heb je voor een prikkie een retourtje. Ik ben een paar jaar geleden voor 30 euro op en neer gevlogen naar Barcelona, een heel mooie stad vind ik zelf! Ik was toen ook alleen en ben gaan couchsurfen, een ontzettende leuke manier van locals leren kennen.

Wil je dat niet zou ik op Booking.com kijken en qua hostel zou ik Equitypoint aanraden. Er zit er eentje midden in het levendige centrum, heet Centric geloof ik. Ik heb daar tijdens een andere trip geslapen en het is goedkoop, schoon en netjes met een fijne sfeer. Ze zitten ook in veel andere steden trouwens.

Tijdens mijn couchsurfing trip heb ik overigens inclusief vlucht en verblijf 150 euro uitgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:11

Londen of Barcelona zou ik imo lekker laten varen denk ik. Enorm leuke steden maar ik vind ze allebei vooral leuk als je een wat hoger budget hebt en dus ook lekker midden in de stad kan gaan zitten. Als je naar Londen wil voor zo'n laag budget vlieg je sws op Luton, dan moet je dus nog een treinkaartje kopen (wat niet goedkoop is) naar de stad.. Dan heb je hoogst waarschijnlijk een hostel op een flink stuk van het daadwerkelijke centrum waardoor je weer een metrokaart moet nemen. Uiteindelijk blijft er dan genoeg over voor elke dag een paar frietjes bij de McDonalds en dan heb je het ook wel weer gehad.

Ik zou juist steden opzoeken die wat goedkoper zijn om te leven, zoals dus Praag, ergens in Polen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:14

Ryanair is nog goedkoper naar Valencia. Ik hou van die stad <3 ben er altijd minimaal 2 weken als ik ga :))

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:38

Met Ryanair kun je nu voor 33 euro heen en weer naar Malaga! :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:31

Is Marrakech trouwens veilig om als westerse jonge vrouw alleen heen te gaan?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:03

Ja, Marrakech is heel veilig. Sterker nog: het is het veiligste land van Afrika. Natuurlijk wel gewoon een reizigersmentaliteit aanhouden (vertrouw op je onderbuikgevoel, niet 's nachts alleen over straat, geen langdurige gesprekken aangaan met mannen, etc. Maar niet anders dan normaal dus!).

Marokko is een heerlijk land en Marrakech is voor sommige mensen al wel een kleine cultuurshock, maar ik houd ervan! ;)

Het is zó leuk, zo veilig, zo gezellig! Het is makkelijk om (rond) te reizen in en rond Marrakech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:07

Ik ben het ermee eens dat als je iets gewend bent qua reizen dat Marokko heel erg goed te doen is qua alleen reizen. Het is zeker geen onveilige stad.
Maar je moet er wel rekening mee houden dat het heel anders is. Toen ik er was en mijn telefoon gejat werd moest er een tolk mee naar het politiebureau omdat er daar alleen Frans werd gesproken en ons Frans niet goed genoeg is om de boel duidelijk te maken. De markten zijn ontzettend leuk maar ik denk dat je als alleenreizende vrouw wel snel een 'makkelijk doelwit' bent om lastig te vallen. Ik was er destijds met mijn vader (1.95, flink gebouwd, norse blik) en wij moesten af en toe al behoorlijk op onze strepen staan.

Ik denk dat het niet heel erg veel anders is dan andere landen verder hoor. Op het gemiddelde Franse politiebureau buiten de grote steden spreken ze ook alleen Frans en in Parijs word je ook lastiggevallen door mensen die je dingen willen verkopen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:15

Iets ervaring met reizen is inderdaad wel handig en een beetje inlezen kan ook al helpen! ;)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:12

Emmaa_ schreef:
Ik ben het ermee eens dat als je iets gewend bent qua reizen dat Marokko heel erg goed te doen is qua alleen reizen. Het is zeker geen onveilige stad.
Maar je moet er wel rekening mee houden dat het heel anders is. Toen ik er was en mijn telefoon gejat werd moest er een tolk mee naar het politiebureau omdat er daar alleen Frans werd gesproken en ons Frans niet goed genoeg is om de boel duidelijk te maken. De markten zijn ontzettend leuk maar ik denk dat je als alleenreizende vrouw wel snel een 'makkelijk doelwit' bent om lastig te vallen. Ik was er destijds met mijn vader (1.95, flink gebouwd, norse blik) en wij moesten af en toe al behoorlijk op onze strepen staan.

Ik denk dat het niet heel erg veel anders is dan andere landen verder hoor. Op het gemiddelde Franse politiebureau buiten de grote steden spreken ze ook alleen Frans en in Parijs word je ook lastiggevallen door mensen die je dingen willen verkopen.

Niet mijn ervaring, heb 2 weken door Marokko gereist, nu 20 jaar geleden.
Met een paar vrouwen, 1x een oneerbaar voorstel geweest.
Wij waren aangenaam verrast.

Trouwens Luxor in Egypte, vooral de kant waar de graven en tempels zijn, kun je ook als vrouw rustig alleen reizen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 19:15

Egypte lijkt me gaaf, maar ik denk dat mijn ouders een hartverzakking krijgen als ik meld dat ik daar in mn uppie naartoe ga :=

Dit is mijn topdrie inmiddels, ik ga volgende week een knoop doorhakken en boeken :D

Citaat:
Florence
Marrakech
Budapest

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:19

Ik ben vorige maand 9 dagen naar Georgie geweest, incl. vlucht en alles €350 uitgegeven en ik heb niet bijzonder goedkoop gedaan. Volgens mij ging wizzair of Ryanair daar ook op vliegen, dat kun je even in de gaten houden, dan wordt het helemaal goedkoop. Mijn vlucht nu was €150.

Onverwachts (en bijzonder goedkoop) pareltje was het in ieder geval! Toppen van 5000+ meter, overal sneeuw, echt een winterwonderland, maar in de zomer is het juist perfect voor lange wandelingen en andere activiteiten.

Wat al eerder aangeraden is, gebruik skyscanner.nl en dan Nederland (of evt. Brussel/Weeze) - overal voor de data dat je kunt gaan!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:45

Ik zou persoonlijk niet alleen als vrouw naar Marrakech gaan.
Ben er met een vriend geweest en voelde me met hem aan mijn zijde veilig, maar zodra ik ergens alleen liep werd ik steeds van alle kanten aangesproken en niet altijd op een leuke manier. 's Avonds zijn wij daar een keer bedreigd.
Wij gingen buiten het hoogseizoen (januari), waardoor er veel verkopers en weinig toeristen waren, dan ben je makkelijker 'slachtoffer' dan als je in het hoogseizoen gaat. Verder is het wel een super mooie stad en inderdaad een echte cultuurshock. Als je toch gaat zou ik je aanraden om ook naar de Ouzoud watervallen te gaan.

Wat ik altijd doe is op https://flights.google.nl kijken waar op welke datum de goedkope vluchten heen gaan en dan via booking.com iets goedkoops erbij zoeken! :)