aanraders voor een city trip Krakau?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

History_

Re: aanraders voor een city trip Krakau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:38

Ik ben er een maandje geleden geweest, in de Kerstperiode.

1 dagen hebben wij zo'n uitstap van 7-8u naar Auschwitz en Birkenau gemaakt. Dat was écht de moeite. We werden voor het hotel opgehaald met een klein busje en hadden een hele goede gids.

Voor de rest hadden we ook nog ene uitstap geboekt naar de zoutmijn, hebben we een dagje de Wawel heuvel gedaan en een dag de Joodse wijk met de Oskar Schindler fabriek. Op maandag is het museum in de Schindler fabriek gratis te bezoeken en als je er rond 9u-10u bent, is het er helemaal niet druk.

Vanaf de luchthaven kan je perfect met het openbaar vervoer naar de stad, dat kost bijna niets.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:42

Ook wij zijn naar de zoutmijn, Auschwitz en Schindler's factory geweest, zeker aanraders.
En als je van alcohol houdt kan je je hart ophalen in Polen (lekker goedkoop!) :D

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:31

History_ schreef:

1 dagen hebben wij zo'n uitstap van 7-8u naar Auschwitz en Birkenau gemaakt. Dat was écht de moeite. We werden voor het hotel opgehaald met een klein busje en hadden een hele goede gids.

Voor de rest hadden we ook nog ene uitstap geboekt naar de zoutmijn, hebben we een dagje de Wawel heuvel gedaan en een dag de Joodse wijk met de Oskar Schindler fabriek. Op maandag is het museum in de Schindler fabriek gratis te bezoeken en als je er rond 9u-10u bent, is het er helemaal niet druk.

Vanaf de luchthaven kan je perfect met het openbaar vervoer naar de stad, dat kost bijna niets.

Wij willen ook met het openbaar vervoer naar de stad gaan. kan je me daar iets meer informatie over geven? Want daar heb ik nog wel een beetje schrik voor :). Ik heb al wat pools geld (briefjes en muntjes) gewisseld hier van mijn Poolse collega's :). Dus ik heb al ongeveer 70 euro pools geld bij. De rest pin in daar wel.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:32

antje_vip schreef:
Ook wij zijn naar de zoutmijn, Auschwitz en Schindler's factory geweest, zeker aanraders.
En als je van alcohol houdt kan je je hart ophalen in Polen (lekker goedkoop!) :D

Dan ga ik helemaal in mijn element zijn daar :) _/-\o_

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:43

Taxi nemen is daar ook enorm goed te doen, wel van te voren een prijs afspreken. En niet gelijk de eerste de beste taxi nemen maar aan een paar een prijs vragen, en met de goedkoopste mee gaan.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:22

DinkyOmie schreef:
History_ schreef:

Wij willen ook met het openbaar vervoer naar de stad gaan. kan je me daar iets meer informatie over geven? Want daar heb ik nog wel een beetje schrik voor :). Ik heb al wat pools geld (briefjes en muntjes) gewisseld hier van mijn Poolse collega's :). Dus ik heb al ongeveer 70 euro pools geld bij. De rest pin in daar wel.

De trein richting Krakau stopt onder het luchthavengebouw, je hoeft er zelfs niet voor buiten te komen. Gewoon de pijltjes volgen en op de trein stappen. Ieder half uur vertrekt er een trein. Tickets kan je kopen bij de conducteur eenmaal de trein al aan het rijden is, die zijn even duur (goedkoop) als in de automaten op het perron. Voor een paar euro sta je in het stadscentrum, het is 20 minuutjes met de trein

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:44

Ik ben afgelopen donderdag terug gekomen uit Krakau :D Zorg alsjeblieft dat je warme kleding mee hebt of doe 2 lagen over elkaar heen, het is echt heel koud! Ook verstandig om goede schoenen aan te doen, aangezien het bij ons heel glad was, ik heb de grond getest, die was koud en hard :+
Ze strooien daar namelijk zand ipv zout en daardoor creëren ze een laag ijs met wat zand erover.

Openbaar vervoer: Wij hebben daar alleen gebruik van gemaakt om van en naar het vliegveld te komen. Naar het hotel gegaan met de bus, dit is het goedkoopste (4 sloty) maar ik raad je aan met de trein te gaan. De bus zat propvol, en wij konden er niet eens uit omdat mensen er voor bleven staan/niet aan de kant konden. De trein is iets duurder namelijk 8 sloty, je kan voor de trein en bus kaartjes kopen op het station of vliegveld of in de trein/bus zelf.

Wij zijn ook naar Auschwitz geweest en naar de zoutmijn, dat laatste is ook echt aan te raden! En nog een leuke bijkomstigheid, het is zo'n 16 graden in de zoutmijn :D

Nog een tip om uit eten te gaan, kijk van te voren op tripadvisor! Wij wilden niet een hele poos rondlopen opzoek naar een restaurant omdat het zo koud is, maar het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat :)

Heel veel plezier in ieder geval!

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:30

_KellyAV schreef:
Ik ben afgelopen donderdag terug gekomen uit Krakau :D Zorg alsjeblieft dat je warme kleding mee hebt of doe 2 lagen over elkaar heen, het is echt heel koud! Ook verstandig om goede schoenen aan te doen, aangezien het bij ons heel glad was, ik heb de grond getest, die was koud en hard :+
Ze strooien daar namelijk zand ipv zout en daardoor creëren ze een laag ijs met wat zand erover.

Openbaar vervoer: Wij hebben daar alleen gebruik van gemaakt om van en naar het vliegveld te komen. Naar het hotel gegaan met de bus, dit is het goedkoopste (4 sloty) maar ik raad je aan met de trein te gaan. De bus zat propvol, en wij konden er niet eens uit omdat mensen er voor bleven staan/niet aan de kant konden. De trein is iets duurder namelijk 8 sloty, je kan voor de trein en bus kaartjes kopen op het station of vliegveld of in de trein/bus zelf.

Wij zijn ook naar Auschwitz geweest en naar de zoutmijn, dat laatste is ook echt aan te raden! En nog een leuke bijkomstigheid, het is zo'n 16 graden in de zoutmijn :D
Nog een tip om uit eten te gaan, kijk van te voren op tripadvisor! Wij wilden niet een hele poos rondlopen opzoek naar een restaurant omdat het zo koud is, maar het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat :)

Bedankt voor de tips. ...
Warme kleren ga ik zeker aan doen.. En goede schoenen. Ik heb al voet-verwarmers ingepakt omdat ik altijd heel snel last heb van koude voeten.
Word nog spannend, lekker warme kleren en alleen handbagage van 10 kilo! Maar ook dat komt goed :)
Ik heb er wel zin in, ondanks de kou is het toch fijn om er even tussenuit te gaan :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:38

Ik schop deze ff omhoog omdat ik zojuist een trip heb geboekt naar Krakau bij Expedia.

Is het nu handig om vooraf te boeken voor een excursie naar Auschwitz? Of is het beter dat ter plekke te doen.
Ik wil wel graag met een gids.

Ik kwam wel een deal tegen voor Auschwitz en de zoutmijn voor 70 euro.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:59

Ja, nu doen. Ik weet niet wanneer je gaat, maar het is er over het algemeen stikdruk en ze laten een max aantal mensen binnen zonder reservering. Dus nu boeken, dan kun je meteen een gids in je voorkeurstaal boeken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:00

ik ga er ff naar kijken en wat boeken. Ik ga 4 juli heen.
Heb ik wel alles gelijk gehad :P hoef ik daar niks meer te boeken....lekker relaxed zonder poespas een paar dagen weg.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:40

Ben ik weer.

Ik wou een tour boeken vanuit huis en nu kan ik alleen met een creditcard betalen. Hoe ouderwets bij GetyourGuide. -:(- Ik heb geen creditcard en mijn ouders zijn ook op vakantie :D
Ik heb ze eergister al een mail gestuurd maar geen antwoord...lekker bedrijf. Misschien probeer ik het nog via de fb pagina.

Hebben jullie advies waar ik wel vooruit kan boeken en betalen met Ideal of moet ik het erop gokken en ter plaatse boeken.

Online zijn de excursies van 7 a 8 uur ong 35 euro.