Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
History_ schreef:Ik ben er een maandje geleden geweest, in de Kerstperiode.
1 dagen hebben wij zo'n uitstap van 7-8u naar Auschwitz en Birkenau gemaakt. Dat was écht de moeite. We werden voor het hotel opgehaald met een klein busje en hadden een hele goede gids.
Voor de rest hadden we ook nog ene uitstap geboekt naar de zoutmijn, hebben we een dagje de Wawel heuvel gedaan en een dag de Joodse wijk met de Oskar Schindler fabriek. Op maandag is het museum in de Schindler fabriek gratis te bezoeken en als je er rond 9u-10u bent, is het er helemaal niet druk.
Vanaf de luchthaven kan je perfect met het openbaar vervoer naar de stad, dat kost bijna niets.
DinkyOmie schreef:History_ schreef:Ik ben er een maandje geleden geweest, in de Kerstperiode.
1 dagen hebben wij zo'n uitstap van 7-8u naar Auschwitz en Birkenau gemaakt. Dat was écht de moeite. We werden voor het hotel opgehaald met een klein busje en hadden een hele goede gids.
Voor de rest hadden we ook nog ene uitstap geboekt naar de zoutmijn, hebben we een dagje de Wawel heuvel gedaan en een dag de Joodse wijk met de Oskar Schindler fabriek. Op maandag is het museum in de Schindler fabriek gratis te bezoeken en als je er rond 9u-10u bent, is het er helemaal niet druk.
Vanaf de luchthaven kan je perfect met het openbaar vervoer naar de stad, dat kost bijna niets.
Wij willen ook met het openbaar vervoer naar de stad gaan. kan je me daar iets meer informatie over geven? Want daar heb ik nog wel een beetje schrik voor. Ik heb al wat pools geld (briefjes en muntjes) gewisseld hier van mijn Poolse collega's
. Dus ik heb al ongeveer 70 euro pools geld bij. De rest pin in daar wel.
_KellyAV schreef:Ik ben afgelopen donderdag terug gekomen uit KrakauZorg alsjeblieft dat je warme kleding mee hebt of doe 2 lagen over elkaar heen, het is echt heel koud! Ook verstandig om goede schoenen aan te doen, aangezien het bij ons heel glad was, ik heb de grond getest, die was koud en hard
![]()
Ze strooien daar namelijk zand ipv zout en daardoor creëren ze een laag ijs met wat zand erover.
Openbaar vervoer: Wij hebben daar alleen gebruik van gemaakt om van en naar het vliegveld te komen. Naar het hotel gegaan met de bus, dit is het goedkoopste (4 sloty) maar ik raad je aan met de trein te gaan. De bus zat propvol, en wij konden er niet eens uit omdat mensen er voor bleven staan/niet aan de kant konden. De trein is iets duurder namelijk 8 sloty, je kan voor de trein en bus kaartjes kopen op het station of vliegveld of in de trein/bus zelf.
Wij zijn ook naar Auschwitz geweest en naar de zoutmijn, dat laatste is ook echt aan te raden! En nog een leuke bijkomstigheid, het is zo'n 16 graden in de zoutmijn
Nog een tip om uit eten te gaan, kijk van te voren op tripadvisor! Wij wilden niet een hele poos rondlopen opzoek naar een restaurant omdat het zo koud is, maar het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat