Zomer 2017; waar gaan bokkers naar toe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:55

Yes, afgelopen jaar met de auto naar Kroatië geweest! Echt super vakantie gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:56

Ik ga waarschijnlijk na hoogseizoen in eigen land week weg , en misschien nog een midweek a week Duitsland in september (ballon evenement , was ook graag naar Frankrijk in juli gegaan een nog gaver evenement maar dat valt samen met event in eigen dorp helaas) .

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:58

Wij zijn er nog niet uit... Eerst hadden we een mooie auto trip Zweden - Noorwegen in gedachten maar we hebben besloten om toch eerst nog een keer te gaan vliegen. Max vlieguur 5.

Dus als er nog tips zijn van bijzondere plekken in deze reisafstand horen we het graag.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:09

Laatste week maart: Instructieweek Venhorst in brabant (vakantiehuis Peelhoven)
28 april een week New York.
Juli/Augustus: Weekje Marbella (2 Vrienden wonen daar)
Laatste week augustus: Instructieweek Venhorst in brabant (vakantiehuis Peelhoven)
September of Oktober: paar dagen Londen

En wie weet later in het jaar nog kleine stedentripje (Berlijn staat ook nog op mijn lijstje)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 05-01-17 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Re: Zomer 2017; waar gaan bokkers naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:15

Hier staat voor binnenkort al Lanzarote op de planning. Daarnaast willen we met kerst/oud en nieuw ver (Malediven of Caribisch gebied). Tussendoor willen we wellicht nog kort naar Ibiza en Formentera en misschien ook naar Dubai/Abu Dhabi.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:16

Wij gaan waarschijnlijk naar Amerika of Mexico as september *\o/*

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:17

Wij zijn er ook nog niet helemaal aan uit..

In september gaan mijn man en ik sowieso naar Van (Schoonfamilie bezoek).
In juni willen wij ook weg, eigenlijk naar Oludeniz maar ligt eraan wat de prijzen daar een beetje doen. Egypte is ook nog een optie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:25

Wij gaan met onze zeilboot op vakantie, en dan het liefst buiten het hoogseizoen om. En dan heerlijk zonder te plannen vertrekken en we zien wel waar we uitkomen :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:43

Mijn vriend en ik zijn een roadtrip aan het plannen: Oostenrijk - Slovenië - Kroatië. De bedoeling is dat we een paar dagen in Oostenrijk verblijven (omgeving Salzburg), vervolgens doortrekken naar Slovenië (omgeving Bled en de hoofdstad Ljubljana) om tot slot door te reizen naar Kroatië (eerst naar Istrië en als laatst een paar dagen naar de Plitvice meren). Onderweg zullen we voornamelijk in hotels verblijven, kamperen ben ik niet zo van. Alleen het plannen van zo'n reis is al leuk. :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:50

Ik ga, dan wel niet in de zomer maar ik vind het wel onder vakantie 2017 vallen :)) , naar Kentucky in m'n eentje :D
Heb iemand ontmoet die daar woont en die ga ik opzoeken. M'n eerste keer buiten europa :):)

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:51

Wij gaan naar Italie, ik ben aan het kijken voor een leuke camping aan het meer van Lugano.
Maar nog niets betaalbaars kunnen vinden, dat is dan weer jammer.
We zijn bouwvak gebonden, dus het is een lastige opgave iets betaalbaars te vinden...

Dus als iemand iets weet :o

{:}

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 15:52

er komen allemaal leuke bestemmingen voorbij zeg. ik hoop dat ons budget volgend jaar ook wat ruimer is. Ik ga me voor nu even oriënteren op Kroatië, ben nooit echt in die hoek geweest en met de auto lijkt het me helemaal te gek, lekker de vrijheid. alleen...ik heb een C1, ik weet niet of ie dat wel trekt :') en m'n ouders zullen niet zomaar hun auto's uitlenen denk ik haha!

Grumpycat: ja dat lijkt mij ook leuk om te doen!! en dan hotels/appartementen idd
listiglistje ; Berlijn is leuk, zeker doen!
8nnemiek, gaaf!
lovelucydan , ook gaaf! Ben in Mexico in 2005 geweest (en een orkaan van cat. 5 meegemaakt dus ik moet een keertje terug :') )

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:53

In April ga ik trouwens met m'n vriendinnen een paar dagen naar Valencia :D In de zomer nog niks gepland.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:56

Alpha89 schreef:
er komen allemaal leuke bestemmingen voorbij zeg. ik hoop dat ons budget volgend jaar ook wat ruimer is. Ik ga me voor nu even oriënteren op Kroatië, ben nooit echt in die hoek geweest en met de auto lijkt het me helemaal te gek, lekker de vrijheid. alleen...ik heb een C1, ik weet niet of ie dat wel trekt :') en m'n ouders zullen niet zomaar hun auto's uitlenen denk ik haha!

Grumpycat: ja dat lijkt mij ook leuk om te doen!! en dan hotels/appartementen idd
listiglistje ; Berlijn is leuk, zeker doen!
8nnemiek, gaaf!
lovelucydan , ook gaaf! Ben in Mexico in 2005 geweest (en een orkaan van cat. 5 meegemaakt dus ik moet een keertje terug :') )

We zagen in Kroatië vaker van die kleine autootjes rijden vanuit Nederland. Zelf zou ik het nooit doen. Zelfs onze Hyundai i30 met een 1.6 moter had in Duitsland (bij Kassel ongeveer) met een aantal flinke heuvels de moeite om er tegenop te komen := Die waren dan ook wel extreem. De rest in Oostenrijk en Slovenië trok hij wel...

Maar vanwege de veiligheid zal ik het niet doen. Met zo'n kleine auto ben je wel sneller in kreukels als er iets gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 05-01-17 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:59

Ik heb een Opel Corsa 1.2, daar zijn we mee naar Slovenië geweest. Hij had het af en toe een beetje zwaar, maar geen berg waar we niet op kwamen, zelfs bergen van 15-20% ging gewoon (met een beetje moeite).
Zag in Slovenië heel veel kleine autootjes rijden, allemaal oude dingen, dat ik dacht uhhhh, gaat dat? Maar blijkbaar kan zelfs dat, waren allemaal Slovenen die er in reden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:59

Ja, ook alweer zin in de vakantie! Ik heb mijn vakantie goed verspreid komend jaar:
april: weekje New York
mei: weekje Ierland
juli/augustus: 3 weken naar de alpen (exacte locatie afhankelijk van het weer)
En dan hoop ik nog een weekje naar Bosnië te gaan, maar dat is niet gepland.

Wij nemen onze C1 ook altijd mee naar de bergen. Of je auto het trekt ligt meer aan de chauffeur dan de auto. Meer vermogen helpt natuurlijk wel. Maar Kroatië zou me te ver zijn. Zou dan liever een auto huren.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 16:03

hmm ik vrees toch dat het 'm niet gaat worden met de auto helaas en dan nog eens volgeladen met bagage en m'n vriend erbij haha. als ik in NL de airco aanheb heeft ie al moeite met optrekken enz dus laat staan in de zomer door bergen rijden xD
was wel leuk geweest om een flinke road trip van te maken maar denk dat het vliegen wordt. ga even speuren naar hotels enz!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:08

Wij gaan dit jaar voor het derde jaar op rij naar Egypte. We gaan vooral om lekker uit te rusten in de warmte en te snorkelen omdat dat daar écht super mooi is! Ik ga dit jaar opzoek naar dolfijnen (al meerderen malen daar van heeeeel dicht bij gezien), schildpadden, de zeekoe en de walvishaai die de laatste tijd veel gezien wordt.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:29

Weekje Veluwe met m'n paps en in de zomer 10 dagen Montenegro met een vriendin.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:06

GrumpyCat schreef:
Mijn vriend en ik zijn een roadtrip aan het plannen: Oostenrijk - Slovenië - Kroatië. De bedoeling is dat we een paar dagen in Oostenrijk verblijven (omgeving Salzburg), vervolgens doortrekken naar Slovenië (omgeving Bled en de hoofdstad Ljubljana) om tot slot door te reizen naar Kroatië (eerst naar Istrië en als laatst een paar dagen naar de Plitvice meren). Onderweg zullen we voornamelijk in hotels verblijven, kamperen ben ik niet zo van. Alleen het plannen van zo'n reis is al leuk. :D

Gaaf. Bled zelf is vreselijk overrated, maar de omgeving is prachtig. Je kunt daar zo mooi touren.
Ljubljana is ook een prachtige stad.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:10

Goof schreef:
GrumpyCat schreef:

Gaaf. Bled zelf is vreselijk overrated, maar de omgeving is prachtig. Je kunt daar zo mooi touren.

Is Bled overrated ja? Dat is jammer om te horen! Gelukkig grenst het wel pal aan een natuurpark, dus dat zou het voor mij nog enigszins goed kunnen maken. :D Ik vind plaatsjes en steden leuk om te bezoeken, maar wij gaan vooral voor de natuur (lekker wandelen, kanovaren, etc.)

Wat jammer zeg, Alpha89! Kun je geen auto huren om lekker mee te touren? (Al denk ik dat dat best wel prijzig is)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:17

GrumpyCat schreef:
Goof schreef:

Is Bled overrated ja? Dat is jammer om te horen! Gelukkig grenst het wel pal aan een natuurpark, dus dat zou het voor mij nog enigszins goed kunnen maken. :D Ik vind plaatsjes en steden leuk om te bezoeken, maar wij gaan vooral voor de natuur (lekker wandelen, kanovaren, etc.)

Vond ik wel. Het is een plaatsje aan een meer. Leuk meer hoor, fort bovenop enzo, maar meer niet. Wij wilden de auto parkeren om even bij het meer te kijken en een stukje te wandelen, moesten een fortuin betalen, dus zijn weer omgedraaid. Ik vind de omgeving en het NP vele malen mooier dan Bled zelf. Echt een aanrader om daarheen te gaan.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:18

Sowieso weer een maand in de VS bij mijn mama.. en misschien nog twee weken naar de Franse Alpen :D
Maar eerst uitkijken naar de lente :j in maart/april ga ik ook weer 3 weken naar de VS (samen met mijn vriend onze gratis vouchers benuttigen twv 800 dollar :o )

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:19

Ik ben een keer met een Aygo (zelfde als C1) naar de nurnbergring gereden met 3 man erin en bagage, dat was toch niet heel fijn rijden. Met een 1.3 en 1.4 motortje (kleine autootjes) wel echt de hele alpen doorkruist en dat gaf geen problemen.

Kroatië is wel echt heel mooi, leuke oude plaatjes en heerlijk water om in te snorkelen. Verder zijn er prachtige parken met watervallen e.d.

Wij gaan dit jaar naar Slovenië, daar 1 nachtje geslapen op weg naar Kroatië en redelijk in love met de natuur daar dus we gaan terug om een weekje te hiken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:20

Wij gaan met een huurcamper vier weken naar Noorwegen-Zweden, zin in!