Orka's/walvissen spotten?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11369
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:11

Scum schreef:
Lukasje schreef:
Wij hebben orka's en walvissen in Alaska gespot. Ik was, en blijf diep onder de indruk _/-\o_


Same here. In Canada waren ze helaas niet te zien. In Alaska volop :) Alaska staat zowiezo voor mij op nummer 1 qua wildlife.


Off topic reactie maar inderdaad, Alaska <3

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:55

Ik zou je de Azoren aanraden. Vrijwel een garantie dat je walvissen en dolfijnen ziet.
Wij hebben toen een walvis safari gedaan waarop we twee walvissen en veel dolfijnen zagen.
En apart nog een tocht waarbij we met de dolfijnen in het water gingen. Dat was echt heel, heel, heel gaaf!

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:00

Ik kan je de Azoren echt aanraden. Prachtig eiland, heel bijzonder klimaat. Naast walvissen/dolfijnen etc. kun je er ook prachtig paardrijden door de prachtige natuur vol met bloeiende hortensia's. Ik vond het echt een hele bijzondere plek, en maar 3,5 uur vliegen!

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Orka's/walvissen spotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kon het niet laten, een paar foto's van de Azoren. Wij zijn met een kleine, snelle boot gegaan samen met een stel biologen. Ze hadden ook geluidsapparatuur mee waarmee je de walvissen kon horen dalen naar de diepte. Heel veel respect voor alle vissen, mochten alleen het water in als de dieren dat toelieten. De dolfijnen waren op trek dus erbij het water in had niet zoveel zin.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Orka's/walvissen spotten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 20:30

En wat kom je daar dan zoal tegen? Hoef er overigens absoluut niet mee te zwemmen... Kan perfect zwemmen, in een zwembad of waar ik kan staan ;)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:37

LadyMadonna schreef:
En wat kom je daar dan zoal tegen? Hoef er overigens absoluut niet mee te zwemmen... Kan perfect zwemmen, in een zwembad of waar ik kan staan ;)

Ik verdiep me al een tijdje in de Azoren en in theorie kom je deze tegen: http://1.bp.blogspot.com/-z4pkiCDTGRg/U ... bution.png

Maar ben ook benieuwd wat je in de praktijk zag, horsiegek. In welke maand was je er?

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Orka's/walvissen spotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:59

Ik was er begin juli, we zagen common dolphins en sperm whales, weet even de Nederlandse benamingen niet. De dag ervoor hadden ze ook orka's gezien en die week hamerhaaien. Op de foto zie je een muurtje met alles wat ze die week hebben gespot. Ook grote zeeschildpadden. Het schijnt een van de beste plekken ter wereld te zijn om ze te spotten. Het gebied is ook beschermd dus er wordt best bewust met de zeedieren omgegaan. Je hebt natuurlijk nooit garantie om iets te spotten maar de schippers hebben spotters op de uitkijk staan vanaf het eiland waardoor ze wel op de groepen af kunnen gaan. Ik heb 5 walvissen gezien waarvan 2 tegelijk en de dolfijnen waren met een stuk of 30 op pad.
Verder kun je op het eiland heel gaaf hicken, dat kun je gewoon op eigen houtje doen. Hele gave bossen met paden en klimtochten die eindigen bij watervallen, geisers en mooie beekjes. Met de paarden gingen we ook de bossen in en door de "polder", gewoon door de weilanden van de boeren.
Als je er naartoe gaat kan ik je aanraden een auto te huren, de wegen zijn er goed en zo kun je mooi het eiland verkennen. Ik zat zelf op het grootste eiland in Ponta Delgada, maar Pico schijnt ook mooi te zijn.

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:05

Jaaa Ponta Delgada zijn wij ook geweest :j
Er is inderdaad prachtige natuur te vinden, wij hebben een wandeltocht gedaan naar een grote waterval, best zwaar maar heel erg leuk. En de temperatuur vind ik echt ideaal, zo'n 25 graden in de zomer. Dan kun je ook nog wat ondernemen.
Wij waren er een week en heb echt iedere dag iets gedaan. Voor 1 eiland is een week lang genoeg, als je langer gaat kun je natuurlijk eiland hoppen.

Een auto huren is zeer aan te raden inderdaad!

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3080144757
Vaag filmpje, maar hier in je een beetje mijn dolfijnen avontuur zien :))

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Orka's/walvissen spotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:08

Haha ja de wandeltochten zijn pittig, ik kwam afgetrainder terug als dat ik er naartoe ging :'). Maar zo ontzettend genoten, ik zou er zo weer naartoe gaan.

Nyaleti

Berichten: 6339
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:19

Het is misschien een beetje offtopic maar ik wil deze zomer naar de Azoren toe, om walvissen te spotten. Nu ben ik wat aan het rond zoeken wat de beste plek is om te verblijven? Is er een groot verschil kwa eilanden (wat er te zien is, welke walvissen er zitten)? Omdat er hier een aantal mensen zijn die daar zijn geweest vraag ik het in dit topic :)

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Orka's/walvissen spotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:48

@casperzazoe, volgens mij maakt het qua walvis spotten niet veel uit op welk eiland je zit, maar omdat Sao Miguel het grootste is denk ik dat je daar wel meer aanbieders hebt en meer spotters vanaf het eiland. Ook is daar meer te doe in de vorm van activiteiten (hiking, paardrijden, wandeltochten, etc.) en restaurantjes/barretjes/winkeltjes.