Vliegtickets zijn nu dan echt geboekt, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:56

Gewoon je usb kabel meenemen! En lekkere warme sokken ;)
Schoentjes uit en fluffy sokken aan <3

En verder gewoon genieten. Vergeet niet regelmatig een rondje te lopen in het vliegtuig. Dan stap je een heel stuk "minder stijf" uit.
Ook even opletten op een evt. powerbank in je bagage, daar zitten namelijk ook restricties aan. Het zou zonde zijn als je die moet inleveren ;)

Tandenborstel en mini tandpasta zijn bij mij heilig op langere vluchten.... dat vind ik persoonlijk echt een aanrader

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:02

Oehh ik ken het gevoel! Ik ging in 2015 voor het eerst zonder mn mama naar amerika, wel met een vriendin (wat het al minder eng maakte). Maar toch, zij had niet veel ervaring met vliegen.
We zijn van alles tegen gekomen, heel veel tegenslagen, veel uren vertraging gemaakt.. maar nu ben ik wel gekweekt sinds die reis ~~}> makkie! Alles staat supergoed aangeduid.. en jij moet blijkbaar niet aan je koffers denken? Want als je naar Amerika reist moet je ze weer in en uit checken, dan door pasport douane (2x) en dan nog eens gewone douane voor je handbagage (dan wil je dus genoeg overstaptijd := )
Maar ik zie dat jij lekker veel uren er tussen hebt! valt echt allemaal mee hoor.
In ieder geval heel veel plezier daar!
En met wat geluk heb je geweldige crew :D

Londen vind ik wel echt geen prettige luchthaven op 1 of anere manier :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:09

Ik haal mijn paspoort morgen op, en dan wordt ook het visum geregeld. In mijn handbage moet ik inderdaad niet vergeten tandenborstel, extra kleren e.d. te doen. Telefoon doet ik ondertussen voor de zekerheid wel uit, en dan kijk ik in het vliegtuig of ik hem op kan laden. Moet er niet aandenken dat mijn telefoon opeens leeg is, kan ik niet eens iemand bellen als er wat is. De stoelen voor de lange vliegreizen heb ik al gereserveerd, ik zit helemaal achterin bij het gangpad, dus dan kan ik er uit als ik wil zonder over iedereen heen te stappen.

En bij het online inchecken staat er: online check-in opens in (en dan iets van 2 dagen), dus dat kan ik dan van te voren doen toch?

Voor Londen ben ik ook een beetje bang, maar het scheelt dat ik niet naar terminal 5 naar 1 hoeft o.i.d., ik kan mooi op 5 blijven. (ookal zal het wel super groot zijn). Anders vraag ik het aan een medewerker, die lopen er vast genoeg rond.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:11

[***] schreef:
Ik haal mijn paspoort morgen op, en dan wordt ook het visum geregeld. In mijn handbage moet ik inderdaad niet vergeten tandenborstel, extra kleren e.d. te doen. Telefoon doet ik ondertussen voor de zekerheid wel uit, en dan kijk ik in het vliegtuig of ik hem op kan laden. Moet er niet aandenken dat mijn telefoon opeens leeg is, kan ik niet eens iemand bellen als er wat is. De stoelen voor de lange vliegreizen heb ik al gereserveerd, ik zit helemaal achterin bij het gangpad, dus dan kan ik er uit als ik wil zonder over iedereen heen te stappen.

En bij het online inchecken staat er: online check-in opens in (en dan iets van 2 dagen), dus dat kan ik dan van te voren doen toch?

Voor Londen ben ik ook een beetje bang, maar het scheelt dat ik niet naar terminal 5 naar 1 hoeft o.i.d., ik kan mooi op 5 blijven. (ookal zal het wel super groot zijn). Anders vraag ik het aan een medewerker, die lopen er vast genoeg rond.

Ik kreeg toen ik een paar maanden terug ging vliegen een mailtje dat ik kon inchecken :) Gok dat jij dat ook wel zult krijgen
Edit: was een dag van tevoren trouwens, niet dat ik binnenkort ga vliegen en een paar maanden terug al in kon checken _O-

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:12

LadyMadonna schreef:
Oxazepam?

Ik weet het niet meer zeker aangezien er meerdere eindigen op pam (diazepam/oxazepam) :p

Nyaleti

Re: Vliegtickets zijn nu dan echt geboekt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:17

Ik heb deze zomer voor het eerst alleen gevlogen, naar Zuid- Afrika met een tussenstop in Dubai. Daarvoor wel paar keer met vriendinnen met transavia naar het zuiden van europa zeg maar wat dit was voor mij ook wel wat anders. Ik had vooraf meer spanning van het overstappen in Dubai (groot vliegveld etc.) dan van het feit dat ik alleen naar zuid afrika ging :+ Alles is perfect gegaan! Je hebt ruim de tijd tussen de vluchten door en alles staat duidelijk aangegeven, niemand is bekent op een vliegveld toch? En anders gewoon 100x vragen, je ziet die mensen toch nooit meer!

Vlieg je deze vrijdag al? Als je het lef hebt om iets zo kort dag te boeken dan heb je ook wel het lef om te vliegen toch :)) *D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:18

[***] schreef:

Niet te veel druk maken om de vliegvelden. Die zijn over het algemeen ontzettend easy en alles staat aangegeven. Zodra je uit het vliegtuig komt gewoon een beetje de menigte volgen en verder gewoon de bordjes volgen naar de juiste gate. Komt helemaal goed ;)

Achteraan in het vliegtuig kan ik je echt aanraden! Naar mijn ervaring meestal het rustigst! + kinderen zitten meestal helemaal vooraan zodat de ouders er makkelijker bij kunnen. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:20

Maar als je achteraan zit heb je meestal geen keuze meer voor het eten -O- :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:22

xTitanic schreef:

Maar TS heeft een speciaal dieet dus dat is er sowieso :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:30

casperzazoe schreef:
Vlieg je deze vrijdag al? Als je het lef hebt om iets zo kort dag te boeken dan heb je ook wel het lef om te vliegen toch :)) *D

Ja, gister bedacht om te gaan, vandaag een spoedaanvraag voor een paspoort gedaan en vliegtickets gekocht. :D

Maar de reis ga ik echt goed voorbereiden, ik ga nu alles opschrijven zodat ik in ieder geval niks vergeet. En voor de rest de komende nachten nauwelijks slapen door de zenuwen, kan het gewoon niet helpen haha

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:34

Wat gaaaaaf!! Australie is echt geweldig, ik ben jaloers! Wat ga je doen? :) Probeer vooral goed te bedenken wanneer je gaat slapen zodat je het minst last hebt van de jetlag. In jouw geval zou ik proberen wakker te blijven in je eerste en tweede vlucht en bij de 3e gaan slapen. Als je makkelijk slaapt in het vliegtuig zou je ook de 2e al kunnen slapen. Heeeel veel plezier!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:39

Ojaa Linda, je kunt ook melatonine halen bij de drogist. 1 mg is voldoende als je normaal gesproken goed slaapt. Melatonine is een hormoon dat zorgt dat je slaperig wordt, het helpt bij het verminderen van jetlagverschijnselen (je kunt 'gewoon' in slaap vallen wanneer het nacht is daar :j )

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:43

xTitanic schreef:

Dan ben ik benieuwd met welke maatschappij jij gevlogen hebt. Ik heb nu 3 keer tussen Nederland en Nieuw Zeeland gevlogen, alle keren achteraan gezeten, en nog geen 1 keer gehad dat ik niet meer kon kiezen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:46

Ik zou geen water uit de kraan drinken op het vliegveld. Eigenlijk overal zijn namelijk speciale gefilterde drinkwater fonteintjes. Veel veiliger en het water smaakt even niet naar zwembad. In Australië is het water wel veilig alleen het smaakt naar zwembadwater.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:48

__Sannne schreef:
xTitanic schreef:

Dan ben ik benieuwd met welke maatschappij jij gevlogen hebt. Ik heb nu 3 keer tussen Nederland en Nieuw Zeeland gevlogen, alle keren achteraan gezeten, en nog geen 1 keer gehad dat ik niet meer kon kiezen.

Ik ben het nu 2x tegengkomen en das bij United Airlines en American Airlines en de andere keren weet ik niet of de mensen achteraan nog keuze hadden ;)
Maar mama heeft het vandaag ook gehad, of nouja, gisteren..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:52

mvdende schreef:
Ik zou geen water uit de kraan drinken op het vliegveld. Eigenlijk overal zijn namelijk speciale gefilterde drinkwater fonteintjes. Veel veiliger en het water smaakt even niet naar zwembad. In Australië is het water wel veilig alleen het smaakt naar zwembadwater.

Ligt er aan waar je bent, in steden zoals Melbourne en Sydney vond ik het prima te doen. In de woestijn heb je echt slootwater :r

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:07

Mri schreef:
Gewoon je usb kabel meenemen! En lekkere warme sokken ;)
Schoentjes uit en fluffy sokken aan <3

En verder gewoon genieten. Vergeet niet regelmatig een rondje te lopen in het vliegtuig. Dan stap je een heel stuk "minder stijf" uit.
Ook even opletten op een evt. powerbank in je bagage, daar zitten namelijk ook restricties aan. Het zou zonde zijn als je die moet inleveren ;)

Tandenborstel en mini tandpasta zijn bij mij heilig op langere vluchten.... dat vind ik persoonlijk echt een aanrader

Net als mini deo's. :D
Oordopjes, lippenbalsem en handcreme.
Verder had ik altijd sloffen mee. Ik krijg altijd dikke voeten aan boord.

Dekentje is onhandig, vallen altijd op de grond. Neem een fleece vest mee en trek een makkelijk zittende broek aan(wijde/jogging broek).
Omdat je een hele lange vlucht heb heb je kans op opgezette voeten/benen. Regelmatig een stukje lopen en veel water drinken.

Op je lange tussen stop zou je bv naar een lounge kunnen om te douchen.
Daar kun je tevens wat eten (heel veel) en ff lekker luieren. En is vaak niet eens zo heel duur.
Zoek hiervoor even op de site van het desbetreffende vliegveld.

veel plezier en er is genoeg entertainment aan boord dus je telefoon lekker uitzetten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:11

xTitanic schreef:
__Sannne schreef:

Ik ben het nu 2x tegengkomen en das bij United Airlines en American Airlines en de andere keren weet ik niet of de mensen achteraan nog keuze hadden ;)
Maar mama heeft het vandaag ook gehad, of nouja, gisteren..

Dat is ook niet netjes.. :n

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:13

Ik vond het water in Sydney en Melbourne ook al behoorlijk slootwater. Maar water is dan ook z'n beetje het enigste wat ik drink.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:26

Ik drink ook alleen maar water, heel soms een juice d'orange, maar dat is het dan ook :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:46

Wat ik meestal doe is een joggingbroek aan. Compressiekousen (hardloop-sokken) aan tegen de dikke stalpoten. En een plek aan het gangpad, zodat je af en toe kunt lopen zonder je medepassagiers wakker te maken. Op langere vluchten vind ik een opblaasbaar nekkussentje wel fijn. Oordopen omdat mensen soms baby's meenemen en die blijven niet stil op lange vluchten. Verder een flinke berg muziek, e-books, films op de tablet. Koptelefoon niet vergeten.

Verdwalen zal wel meevallen. Je aankomst en vertrek is steeds op dezelfde terminal schreef je. Vliegvelden zijn vaak zo georganiseerd dan aankomst en vertrek ieder een eigen verdieping hebben in een terminal. Dus arrivals op terminal 3 zit onder departures op terminal 3, arrivals op terminal 7 zit onder departures op terminal 7 etc etc. Dus als jij als transitpassagier vertrekt vanuit dezelfde terminal als waar je aankomt, hoef je niet het hele vliegveld over, maar kan je gewoon de roltrap naar de andere verdieping pakken.

Have fun!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:25

Wat gaaf TS, heel veel plezier!

Heathrow terminal 5 valt trouwens reuze mee hoor! Genoeg winkeltjes om je te vermaken of cafeetjes om iets te drinken/te wachten. :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:38

Je vloeibare spulletjes moeten in een apart doorzichtige zakje in Europa met een max van 1 liter. Tandpasta valt daar ook onder.

In de Airbus A380 kun je sowieso btw telefoon opladen hoor, ik kon dat vorige maand (vloog met Emirates) met een gewone Nederlandse stekker!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:52

Hele fijne vlucht en fijn verblijf in Australië gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:12

Nou Heathtow is super groot maar ik ben gewoon zonder te verdwalen bij de goede gate gekomen :p