maaikemuis schreef:Pisa was ik met een uurtje wel klaar (weinig interessant op de toren na). Smaken verschillen denk ik.
dit inderdaad

http://www.followmyfootprints.nl/grilli ... que-terre/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Pisa was ik met een uurtje wel klaar (weinig interessant op de toren na). Smaken verschillen denk ik.
Cabelona schreef:Als je Venetië als uitgangspunt neemt zou ik vooral ook het Parco Nazionale Dolomiti Bellunesi (nationaal park van de dolomiten). Adembenemende natuur, je kunt hier prachtig wandelen langs verschillende watervallen. Om dit park liggen wat verlaten dorpjes. De provincie Veneto vind ik verder niet heel bijzonder. Bassano Del Grappa is een leuk stadje. Feltre is een kleiner stadje wat ook een hele oude stadskern heeft.
loveslimpie schreef:Ik ben op veel verschillende plekken in Italie geweest. Zover ik ze kan herinneren zal ik ze hieronder opsommen
- Milaan, ik vind het een erg mooie stad, mix van oud en nieuw. Als je gaat is het science museum echt een aanrader, ze hebben daar echt alles, mooi gebouw met binnen tuin en tussen de metro en de ingang van het museum zit een lokaal tentje wat hele lekkere focasia maakt zeker een aanrader. Rondje op de Duomo was aardig maar niet speciaal, Rinascente vond ik leuker dat is een dure winkel alla bijenkorf naast de duomo. Boven in het restaurant heb je een mooi uitzicht op de duomo. Verder het park met aan de ene kant het kasteel en aan de andere kant de Arc. Bij de arc zit er een goed restaurant
- Rome, hebben we vooral de typische oude dingen bezocht dus dat was niet heel bijzonder, maar wel leuk om gewoon een keer mee te maken.
- Verona & Florence vond ik beide ook erg mooie steden.
- Qua kleine dorpjes Vinci, Lucca en Siena. Vooral de halve kerk was apart om te zien. Mijn ouders zijn naar Cinque Terre geweest, dat vonden ze ook erg leuk.
Als je richting Rome gaat kan ik je Bagno Regio ook aanbevelen, een klein dorpje wat kleiner wordt doordat de grond afbrokkeld. Een heel apart gezicht maar leuk om doorheen te wandelen.
Zoals de anderen hier ook zeggen, Pisa is niet heel veel..
Goof schreef:Ga vooral lekker touren door Toscane, dat is echt genieten.
En mijn grootste tip: doe vooral juist de kleine, onbekende, authentieke dorpjes aan. Die zijn zo puur en mooi.
In een ander, recent, topic plaatste ik dit:
Toscane![]()
![]()
Het is daar zo waanzinnig mooi, echt genieten.
Ik zou niet in de zomervakantie gaan, te druk, overal Nederlanders, file-lopen in de bekende steden.
Er zijn al wat mooie plaatsen genoemd. Ik vind Firenze echt fantastisch.
Siena en Lucca zijn zeker de moeite waard, evenals Arezzo.
Vergeet vooral ook de kleine eeuwenoude plaatsjes niet; Montalcino, Montepulciano, Monteriggioni, San Gimignano, San Miniato, Volterra.
DE tip om Toscane te ontdekken is echt; ga touren met de auto, en neem vooral overal de kleinst mogelijke weggetjes. Dan kom je op waanzinnige plekken, miniscule dorpjes, verlaten gebouwen en boerderijen, ruïnes, wijnboerderijen/-proeverijen etc.
Ik heb trouwens een geweldige mooie rit op ijslanders gemaakt door de heuvels en wijnvelden in de omgeving van Sienna. Ook een aanrader!
Sicayes schreef:Over Toscane kan ik je ook nog wel het e.e.a. vertellen![]()
![]()
Heb daar ook nog paardgereden trouwens, op een stal waar (destijds) de paarden van Sting stonden (of nog staan?geen idee) heel mooi door de wijngaarden.
Geweldig mooi stukje. Goof licht de meeste plekken al uit
Ook rondom het Gardameer geweest (Garda, Bardolino, Sirmione) een aantal jaren terug en vanuit daar naar Venetië gereden. (via Verona)
koos2015 schreef:Ah je bent bij Il Vechhio Ranche geweest, Je rijdt dan over het landgoed van Sting in Figline Valdarno.
Heel mooi gebied en als je er toch bent, ga eten bij Perlamora. 25,- pp vier gangen incl wijn arrangement.
loveslimpie schreef:- Rome, hebben we vooral de typische oude dingen bezocht dus dat was niet heel bijzonder, maar wel leuk om gewoon een keer mee te maken.
Foaly schreef:Ik lees verder even mee, wil misschien volgend zomer naar Italië. Heb alleen geen auto (en geen rijbewijs), dus heeft iemand tips voor reizen met de trein in Italië? Zijn treinkaartjes daar duurder of goedkoper dan in NL? Ik had wel gelezen dat het spoorverkeer op zich prima georganiseerd was, dus dat is alvast fijn
Foaly schreef:Het Colosseum niet heel bijzonder
Ik lees verder even mee, wil misschien volgend zomer naar Italië. Heb alleen geen auto (en geen rijbewijs), dus heeft iemand tips voor reizen met de trein in Italië? Zijn treinkaartjes daar duurder of goedkoper dan in NL? Ik had wel gelezen dat het spoorverkeer op zich prima georganiseerd was, dus dat is alvast fijn
Foaly schreef:Het Colosseum niet heel bijzonder
Ik lees verder even mee, wil misschien volgend zomer naar Italië. Heb alleen geen auto (en geen rijbewijs), dus heeft iemand tips voor reizen met de trein in Italië? Zijn treinkaartjes daar duurder of goedkoper dan in NL? Ik had wel gelezen dat het spoorverkeer op zich prima georganiseerd was, dus dat is alvast fijn