Voor al de andere helpers die daar waren was het ook hun eerste host ervaring, dus die wisten ook niet anders. Ik wel

Maar aan de andere kant; je moet wel wat verwachten als je naar een boerderij toe gaat. Ik waarschuw mensen ook altijd dat het geen gratis vakantie is, en je wel écht bereid moet zijn om te werken.
Ik heb dus aan beide kanten gestaan; ben zelf reiziger en was workaway lid. Maar ik heb ook de eigenaresse van de ranch waar ik een hele poos verbleven ben, veel geholpen met zoeken van nieuwe mensen. Beantwoorden emails, nieuwe helpers wegwijs maken, was altijd verantwoordelijk voor de paarden en paardrijden etc.
En het is gewoon wel zo dat veel mensen het te rooskleurig inzien.. het werk valt dan toch wel vies tegen en is zwaarder dan gedacht!
En ja, ook ik heb soms flink hard moeten werken. Dat ligt aan het seizoen. Sommige periodes heb ik ook echt wel meer dan 40 uur per week gewerkt, maar voor mij was dat het waard.. En het voelde niet als werk, want ik vond het allemaal leuk.. Andere periodes is het rustig en rijd je de hele dag paard. Ik kan je vertellen; dit ga je wsl op elke boerderij wel krijgen. Je moet een goede werkhouding hebben wil je op een boerderij werken! (En het leuk vinden natuurlijk)
Ook wij hadden geen vaste vrije dagen, dieren hebben immers altijd verzorging nodig. Maar wilden we er eens tussen uit mocht dat altijd wel (in overleg natuurlijk). De plek waar ik zat is echt géweldig. Zo lang je van t ranchleven houdt en je niet bang bent om te werken! Anders is het gewoonweg poedersuiker. En soms moet je er gewoon doorheen. Soms moet je gewoon 2 weken inkomen! Het is toch een beetje een culture shock
Dus ts, je moet voor jezelf een inschatting maken wat je nou precies verwacht en wat je er mee wilt doen. Het is altijd lastig zoiets! Hopelijk gaat het gesprek met je host goed