Wat moet je gezien hebben of waar moet je geweest zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat moet je gezien hebben of waar moet je geweest zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:43

De piramides van Gizeh!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:04

Iets dichterbij, maar Kroatie, de Plitvice meren en Krka watervallen is iets wat je m.i. echt eens gezien moet hebben. In de zomer ook lekker warm (ik ben er 12 jaar terug geweest, en geen dag onder de 27 graden gehad, begin juli)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:06

Ik vond Punta Cana DR erg gaaf! En dan vooral Saona!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:17

Indonesie is heel erg gaat en dan ook zeker de
Onderwaterwereld! Nieuw zeeland staat ook hoog op mn lijstje en canada/alaska ook!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:55

Iris92 schreef:
Ik vond Punta Cana DR erg gaaf! En dan vooral Saona!

Ja!

Ts ben je er al uit?

Voor mij is heel de Caribbean favoriet. Dominicaanse Republiek, Mexico allebei even super.
Dit jaar willen we naar Jamaica en Cuba al staat Costa Rica ook zeer hoog op ons lijstje.
De natuur, de stranden, de sfeer. Ik hou er van. <3

Reusje, ik ben in Alaska geweest en was zeker heel gaaf en indrukwekkend! Hoewel het toch niet op nummer 1 staat (ben meer een zon mens) is het zeker de reis waard!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:57

Monument valley en antilope canyon in de USA. Pure wereld wonderen beide :j
Afbeelding

Afbeelding

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:02

Nieuw-Zeeland, Fiji, Thailand, Scandinavië, Canada en Indonesië zijn ook erg leuk!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:47

Er zijn zóveel mooie plekken, maar best veel dingen zijn ook nog wel te doen met kinderen. Uiteraard zijn sommige dingen afhankelijk van leeftijden maar tieners kunnen bijvoorbeeld prima mee op safari in Afrika en met kleintjes is Scandinavië ook een prima optie. Ik zou gaan kijken voor iets in Zuid-Amerika of Azië. Of een iets meer off the beaten path bestemming zoals inderdaad een madagaskar.

Ik ben vorige maand in Peru geweest en heb echt een waanzinnige tijd gehad. De meest fantastische dingen gezien en gedaan, maar die waren echt niet mogelijk geweest voor kids. Sandboarden in de woestijn, Gletchers bezocht, Machu Picchu en de incatrail, bergen en vulkanen, jungle.... maar veel dingen beleef je het beste te voet. En een heel aantal dingen zijn ook gewoon niet op een andere manier te bereiken. Maar die voettochtjes kunnen vrij heftig zijn en voor kids gewoon niet te doen. Daarnaast is het voor kleine kids in dat soort landen ook moeilijk te snappen en misschien wat beangstigend denk ik. Die cultuur is natuurlijk heel anders dan ze gewend zijn.

Dit is met andere landen in die werelddelen ook geen uitzondering. En geen idee natuurlijk hoe avontuurlijk je bent ingesteld en of je dat zelf ziet zitten, maar ik zou 100% voor zo een soort land/combi van landen gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:56

moonsparkle schreef:
verootjoo schreef:
Safari in Afrika! bv in Kenia of Tanzania (mijn favorieten)

Je hebt nog helemaal niks van Afrika op je lijstje :P

Madagascar heb ik ook aan zitten denken :) alleen en sorry als ik daar een groot vooroordeel over heb want ik heb totaal geen ervaring. Ik lees nogal veel over op je resort blijven ivm criminaliteit en opdringerige verkopers. Maar wellicht is dat alleen bij grote resorts in de buurt? We willen ergens graag zelf een auto kunnen huren om op pad te gaan.

Heb je ergens foto's of een verslag over jouw reis daar? En misschien heb je het totaal anders ervaren dan wat ik heb gehoord of gelezen. :o

Madagascar is echt fenomenaal!

Ik heb 7 jaar geleden daar een groepsreis gemaakt. Het is er zooo super mooi. Heel bijzondere afwisselende natuur. Totaal nog niet toeristisch. Mensen zijn ontzettend vriendelijk. Grote resorts heb ik daar niet gezien. Je kon er gerust als toerist over straat. Heerlijk eten. Bijzondere cultuur.
Heel groot gedeelte van de dieren (en planten) die daar leven komen enkel op Madagascar voor. Ik zou er super super graag nog een x naar toe gaan. Kortom, daar moet je echt geweest zijn!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:59

australie of dichterbij dan noorwegen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 01:25

Wat een prachtige foto's diel zor!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 01:34

Japan! Van sub-tropische stranden tot heilige bergen, bamboo bossen, beren, Tokyo, schoonheid, super clean en goddelijk eten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 01:41

Nog niet geopperd volgens mij maar Israël? Prima zelf met de auto te doen en je hebt prachtige plekken. Paar foto's van de zomer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prachtig land :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 01:49

Kom gezellig naar Nieuw Zeeland! Het is hier echt prachtig. De natuur gaat hier van groene heuvels naar vulkanen naar prachtige bergen en gigantische meren. Oh en vergeet niet de ontelbaar vele watervallen. Het is ontzettend makkelijk om hier rond te reizen. Met een gezin kan ik zeker aanraden om een camper te huren en lekker zelf op pad te gaan.

Buiten dat de natuur prachtig is, is er ook ontzettend veel te doen hier. Denk aan; Hobbiton/LotR Movie sets, skydiven, raften, kanoen, zeilen, walvis/dolfijnen spotten, zwemmen met dolfijnen, er zijn pinguins en wilde zeehonden die je kan opzoeken, paardrijden, heel veel wandeltochten, bungee jumpen, ziplinen, zorben (in zo'n grote plastic bal een heuvel af) en ook vele andere leuke dingen.

Ik vind Nieuw Zeeland echt een must see. Wil je zowel het noorder- als het zuidereiland doen, zou ik toch minimaal 5 weken de tijd nemen. Maar mocht je meer tijd hebben zou ik zeker langer blijven!

Edit; even wat fotolinkjes toevoegen;

https://www.instagram.com/p/BFvH98PD-5z/?taken-by=sannealkema
https://www.instagram.com/p/BFkiBKWD-9L/?taken-by=sannealkema
https://www.instagram.com/p/BFLexlhj--G/?taken-by=sannealkema

En dit; het meest indrukwekkende uitzicht dat ik ooit van een paardenrug heb gehad, moeilijk om goed vast te leggen op foto, maar het was echt adembenemend
https://www.instagram.com/p/BFI0bhdj-9P/?taken-by=sannealkema

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:15

Jaaa Blue Duck <3 Ik ben het 100% met Sanne eens, had zo de post zelf geschreven kunnen hebben :=

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:30

india & nepal,

Guatamala, Honduras, belize mexico (maya gebeuren),

Vietnam & Cambodja.....

keus te over.

Kijk anders eens bij djoser, fox, koning aap etc...die bieden allemaal rondreizen aan. Staat veel moois tussen om ideen op te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:49

Egypte, Zuid-Korea, Australië en Mexico <3

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:37

Precies dezelfde vraag hadden wij 2,5 jaar geleden zo'n beetje.
Wij zijn in de zomer van 2015 5 weken naar de USA geweest. Onze eerste rondreis ooit. De parken in Utah, Californië en Yellowstone hebben echt ons hart gestolen. Ik sluit niet uit dat we nog een teruggaan die kant op.

Afbeelding

Vervolgens zijn we vorig jaar winter nog naar Fins Lapland geweest, dat kan ik je echt ontzettend aanraden, een onwijs bijzondere ervaring. Het voelde echt als een winterwonderland en het noorderlicht is inderdaad ook echt heel bijzonder om te hebben meegemaakt.

Afbeelding

Dit voorjaar zijn we nog 3 weken naar Zuid-West Canada geweest, heel veel wildlife en ook prachtige natuur. We zijn de tel met de beren op na een paar dagen kwijt geraakt :o

Afbeelding

Afbeelding

Als ik nu niet hoogzwanger was geweest dan hadden we deze winter nog graag naar Nieuw-Zeeland gegaan, maar dat zal er voorlopig wel niet meer in zitten ;)

Wij hebben bewust voor de 'veiligere' landen hebben gekozen zodat we geen groepsreis hoefden te maken, waar goed Engels wordt gesproken en met goede medische voorzieningen ivm mijn zwangerschap. Is een beetje waar je je zelf prettig bij voelt...

Moet er ook wel bij zeggen dat Azië ons niet trekt, maar dat bijvoorbeeld Thailand volgens mij ook wel populair is.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:56

Mexico kan ik je zeker aanraden, blijf verliefd op dat land <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:02

Nieuw-Zeeland!

Zelf nog nooit geweest.
Familie woont er en verschillende familieleden zijn er op vakantie geweest!

Van bergen naar vulkanen naar groen naar watervallen... <3

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:19

Japan!

Wat een prachtig mooi land zowel qua landschap als cultuur en mensen. Regelmatig ademloos bij dingen gestaan en eind dit jaar gaan we gelukkig weer. Van drukke stad, naar wijds landschap, hoge bergen op en prachtige valleien in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Een volledig verslag van onze rondreis kan je vinden op de blog die wij hebben bijgehouden:
https://jamatajapan.wordpress.com/

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:51

Ik mis in je opsomming van staten van de USA nog de hele ZW hoek, ben je daar nooit geweest?
Wat mij betreft het mooiste deel van de USA met Yellowstone, de omgeving rond Moab, Bryce, Grand Canyon enz enz.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:15

Ik ben twee jaar geleden in Costa Rica geweest. Ik vond het een erg mooi land en heb het zeker naar mijn zin gehad, maar ik miste toch een beetje meer cultuur (dat kan natuurlijk ook deels liggen aan de reis die ik gemaakt heb). Een paar jaar terug ben ik in China geweest. Dat zou ik je persoonlijk meer aanraden ;)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:26

Oman, wij zijn niet van de 2x zelfde bestemming, dat deden wij voor dat we in oman waren geweest nooit, maar hier zijn we al 2x heen geweest en de 3x is in onze gedachten al aan het dwalen.
Aardige mensen, mooie natuur(wadi's), veel te zien en een hele andere al dan wel leuke cultuur!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:42

Ik vind zelf de Malediven een must see. Iedereen heeft daar een beeld van maar pas als je er bent kom je er achter hoe het echt is. Once in a lifetime zeg maar.

En ik denk dat het Midden Oosten zwaar onderschat wordt. Zelf vind ik Israël geweldig, Jordanië is ook prachtig en Marokko is denk ik het mooiste land wat ik ooit heb gezien. (Marrakech moet je na een dag verlaten en dan zie je het échte Marokko, Fés en de Atlas vind ik bijvoorbeeld echte aanraders.)

De Rocky Mountains zijn ook prachtig.... Vanuit Colorado bijvoorbeeld.