Mooie stadjes in ons land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:54

Ja Arnhem. Bijvoorbeeld de ondergrondse wandeling in het centrum door historische kelders.

En zeker Nijmegen. Een stad met heel veel historie. Een stadswandeling met een gids en natuurlijk het valkhofmuseum.
Nijmegen is juist heel boeiend.

gaucho

Re: Mooie stadjes in ons land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:59

Deventer, Alkmaar, Kampen. Kleiner maar ook heel leuk: Hoorn, Naardenvesting, Enkhuizen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:00

verootjoo schreef:
Maastricht, Valkenburg, Volendam ( :+), Hoorn, Enkhuizen, Muiden (Muiderslot), den haag, Delft, leiden, Elburg, Nunspeet, giethoorn.

Leiden vind ik trouwens heel leuk om met een bootje te varen :)

Elburg is vrij populair onder toeristen. Het is opzich wel een gezellig stadje met echt de oude historie. Nunspeet vind ik zelf dan weer niet heel erg bijzonder om een rondwandeling te doen, maar heeft wel weer wat meer leuke winkels. Rond kerst is er in Elburg het evenement 'Kerst in de vesting' waarbij echt het oude leven 'terugkeerd' in de stad. Dat is echt een aanrader!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:02

Oh, heel toeristisch maar toch heel leuk: Volendam :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:03

gaucho schreef:

wat is er nou zo leuk aan volendam?
vind t niet heel bijzonder, ja sommgie kroegen zijn gezellig :')

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:04

rocky_1995 schreef:
verootjoo schreef:
Maastricht, Valkenburg, Volendam ( :+), Hoorn, Enkhuizen, Muiden (Muiderslot), den haag, Delft, leiden, Elburg, Nunspeet, giethoorn.

Leiden vind ik trouwens heel leuk om met een bootje te varen :)

Elburg is vrij populair onder toeristen. Het is opzich wel een gezellig stadje met echt de oude historie. Nunspeet vind ik zelf dan weer niet heel erg bijzonder om een rondwandeling te doen, maar heeft wel weer wat meer leuke winkels. Rond kerst is er in Elburg het evenement 'Kerst in de vesting' waarbij echt het oude leven 'terugkeerd' in de stad. Dat is echt een aanrader!

Ja, er is ook regelmatig een grote markt in Elburg dacht ik, ook heel leuk!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:06

Ik vind zelf Almere en Beverwijk heel leuk en mooi.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:18

Het is geen stad, maar misschien de Zaanse Schans in Zaandam?
Station Koog-Zaandijk (ik kan jullie ook wel rondleiden :P )

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:39

LiannePuthzy schreef:
gaucho schreef:

wat is er nou zo leuk aan volendam?
vind t niet heel bijzonder, ja sommgie kroegen zijn gezellig :')

Oude pandjes, de dijk, het zuiderzeegevoel. Kroegen in Volendam heb ik dan weer minder mee ;-)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:55

Eulogy schreef:
Gouda is inderdaad ook leuk :j Het oude stadhuis op de Markt, de grachten, de Sint Janskerk en Museum GoudA vind ik allemaal aanraders.

Wat grappig, woon in Gouda maar ben nog nooit in het Museum Gouda geweest.

De markt ligt nu op de schop ivm onderhoud aan de gasleidingen. Dit moet voor kaarsjesavond klaar zijn. Dus ik zou aanraden om de stad te bezoeken als dat weer klaar is.

En vanaf Gouda kan je met een (OV)fiets ook mooie fietstochten maken door de Krimpenerwaard en het gebied van de Reeuwijkse Plassen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:58

Ik ben pas naar Assen gegaan, gewoon zomaar. En ik vind het echt een ontzettend mooie en gezellige stad. Ik vind het er heel mooi en je hebt genoeg leuke tentjes om wat te drinken. Ook had je dacht ik een hele route voor voetgangers om te lopen. :)

Arnhem vind ik zelf erg leuk om te winkelen, omdat je heeel veel winkels hebt daar.

xxvera97xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:00

Leeuwarden !

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:07

Pebblea schreef:
rocky_1995 schreef:

Ja, er is ook regelmatig een grote markt in Elburg dacht ik, ook heel leuk!

Die is 1x per jaar: Bottermarkt in september. In de zomer hebben ze wel iedere week een wat kleinere braderie.

Wel is er in Nunspeet de hele zomervakantie door iedere dinsdag de Eibertjesmarkt: grote braderie.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:13

daffieduck83 schreef:
Eulogy schreef:
Gouda is inderdaad ook leuk :j Het oude stadhuis op de Markt, de grachten, de Sint Janskerk en Museum GoudA vind ik allemaal aanraders.

Wat grappig, woon in Gouda maar ben nog nooit in het Museum Gouda geweest.

De markt ligt nu op de schop ivm onderhoud aan de gasleidingen. Dit moet voor kaarsjesavond klaar zijn. Dus ik zou aanraden om de stad te bezoeken als dat weer klaar is.

En vanaf Gouda kan je met een (OV)fiets ook mooie fietstochten maken door de Krimpenerwaard en het gebied van de Reeuwijkse Plassen.
Museum Gouda is wat vroeger het Catherine gasthuis was toch? Sinds de renovatie hebben ze er ook een heel leuk café :D Ik heb tot mijn 19e in Gouda gewoond maar ben er nu al een hele tijd niet meer geweest.