Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Maastricht, Valkenburg, Volendam (), Hoorn, Enkhuizen, Muiden (Muiderslot), den haag, Delft, leiden, Elburg, Nunspeet, giethoorn.
Leiden vind ik trouwens heel leuk om met een bootje te varen
rocky_1995 schreef:verootjoo schreef:Maastricht, Valkenburg, Volendam (), Hoorn, Enkhuizen, Muiden (Muiderslot), den haag, Delft, leiden, Elburg, Nunspeet, giethoorn.
Leiden vind ik trouwens heel leuk om met een bootje te varen
Elburg is vrij populair onder toeristen. Het is opzich wel een gezellig stadje met echt de oude historie. Nunspeet vind ik zelf dan weer niet heel erg bijzonder om een rondwandeling te doen, maar heeft wel weer wat meer leuke winkels. Rond kerst is er in Elburg het evenement 'Kerst in de vesting' waarbij echt het oude leven 'terugkeerd' in de stad. Dat is echt een aanrader!
Eulogy schreef:Gouda is inderdaad ook leukHet oude stadhuis op de Markt, de grachten, de Sint Janskerk en Museum GoudA vind ik allemaal aanraders.
Pebblea schreef:rocky_1995 schreef:
Elburg is vrij populair onder toeristen. Het is opzich wel een gezellig stadje met echt de oude historie. Nunspeet vind ik zelf dan weer niet heel erg bijzonder om een rondwandeling te doen, maar heeft wel weer wat meer leuke winkels. Rond kerst is er in Elburg het evenement 'Kerst in de vesting' waarbij echt het oude leven 'terugkeerd' in de stad. Dat is echt een aanrader!
Ja, er is ook regelmatig een grote markt in Elburg dacht ik, ook heel leuk!
daffieduck83 schreef:Museum Gouda is wat vroeger het Catherine gasthuis was toch? Sinds de renovatie hebben ze er ook een heel leuk caféEulogy schreef:Gouda is inderdaad ook leukHet oude stadhuis op de Markt, de grachten, de Sint Janskerk en Museum GoudA vind ik allemaal aanraders.
Wat grappig, woon in Gouda maar ben nog nooit in het Museum Gouda geweest.
De markt ligt nu op de schop ivm onderhoud aan de gasleidingen. Dit moet voor kaarsjesavond klaar zijn. Dus ik zou aanraden om de stad te bezoeken als dat weer klaar is.
En vanaf Gouda kan je met een (OV)fiets ook mooie fietstochten maken door de Krimpenerwaard en het gebied van de Reeuwijkse Plassen.