Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 06:31

Ik geloof dat ze malariapillen aanraden, maar ik heb ze nog voor geen van mijn reizen geslikt. Als het daar winter is zijn er sowieso weinig muggen.

Ik weet niet meer goed van wie we de rondleiding hadden. Volgens mij had oscar de andere groep meegenomen. Wij hadden een blanke zuid afrikaan, die zichzelf wel heel graag hoorde praten.

Huurauto was van europecar, we hadden een kleine ford. Voor 22 dagen waren we 210 euro kwijt.

Jammer dat je de canopy tour niet kon doen manzano!

miccamaaike

Re: Voor wie nog twijfelt.. Zuid Afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:11

Niello als je in de Zuid-Afrikaanse winter gaat hoef je geen mallaria preventie. Vanaf september worden ze weer aangeraden, maar in juli/augustus kun je prima zonder.

Wat een nette huurprijzen zeg!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:14

Niello schreef:
Moet je voor dit gebied malariapillen slikken?

Voor het Kruger gebied is het aangeraden om tussen September en Maart malaria pillen te slikken. Ik zou ze ook alleen pakken als het echt moet want je kan er erg ziek van worden en heftige dromen van krijgen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 15:59

Ja dat klopt en daarom hebben wij ervoor gekozen om geen pillen te nemen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:37

Wauw wat heb je prachtige foto's gemaakt! <3

Moholoholo is leuk he :D wij hadden wel de rondleiding van Oscar :o :j
En kruger inderdaad: Thuiskomen! Het noorden is ook zeer zeker aan te raden! Minder "groot wild" en rustiger, maar zoveel vogels en de natuur bij Punda Maria is ook érg mooi. Vooral Nyala road <3 <3 <3 <3 Ik wil weer terug! :):)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:51

Wat leuk om te zien, ik krijg heimwee! Afgelopen jaar 2 maanden in Hoedspruit gezeten. De Bush babies waren mijn favoriet :+:

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:13

Ilona schreef:
Wat leuk om te zien, ik krijg heimwee! Afgelopen jaar 2 maanden in Hoedspruit gezeten. De Bush babies waren mijn favoriet :+:

:D Pedrooo.

Ik heb er ook een half jaar gewoond, heerlijk land.
Civetkat hadden wij regelmatig in de tuin :j Was dan bij onze prullenbakken aan het rommelen.

Side-striped jackal had ik nog niet gezien, gaaf! Ik had destijds heel veel geluk door een pangolin te spotten. <3 En black rhino's.

Olifants vind ik het gaafst :j Die enorme rivier waar je dan op neerkijkt, dat geeft mij echt het ultiem Afrika-gevoel haha.

Botswana lijkt mij ook geweldig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 17:54

Oh wat gaaf een pangolin en black rhino! Daar word ik jaloers van. In Hoedspruit zou ik ook wel kunnen wonen.

Olifants is echt prachtig ja!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:43

Ja, het scheelt als je er een half jaar woont. Ik heb ook 19 slangen gezien _O- Maar dat was ook voor de bevolking daar bizar veel.

Welke landen heb je verder allemaal gehad? Kan ik wat inspiratie op doen :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 20:45

Paar jaar geleden Swaziland, Lesotho en ook drie keer in Mozambique geweest. Mijn zusje heeft 6 jaar in Mozambique gewoond.

Slangen heb ik weinig gezien, wel een paar toen ik een keer in mei in het kruger was. We hadden in berg en dal wel een schorpioen op de deurmat. Jakkes!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:46

Gaaf! Best een gave plek om te wonen lijkt me :D

Edit: ieh! Schorpioenen nauwelijks gezien, maar 1 geloof ik. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:47

Dat eenalaatste beestje lijkt wel een grote das, wat grappig! Mooie foto's zeg, heel gaaf :j

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:45

Kan iemand mij vertellen hoe het eten in Zuid Afrika is? Heb nogal een gevoelig maagdarmstelsel. Lijkt mij wel een geweldige ervaring om er naar toe te gaan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:16

Ik vond het eten er meer dan prima! Nergens last van gehad. (even ter vergelijking dat mn darmen in indonesie wel compleet aan de hobbel waren)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:20

Je moet rekening houden met wat vetter eten en over het algemeen zit er wat meer suiker in. Maar het merendeel dat je op de kaart ziet zstaan in de restaurants, vind je hier in Nederland ook :). Vooral als je bij echt vers voedsel blijft, zou het geen probleem moeten zijn (denk aan wild, of vis aan zee, salades).
Als je zelf kookt dan kun je in de supermarkten alles vinden voor een maaltijd die je thuis ook zou klaarmaken :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:31

Ik heb in geen enkel lanf zo lekker gegeten als in Zuid-Afrika. Nou ja, behalve misschien de schnitzels in Oostenrijk. Maar koken kunnen ze als een malle, en uit heel veel verschillende keukens!

Verse hamburgers, veel soorten (maaltijd)salades, mooie stukken biefstuk en wild, aziatische wraps, de keuze is enorm :j

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:24

Bedankt voor jullie reacties. Krijg er steeds meer zin in :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 16:51

Inderdaad. Het eten is prima. Wij hebben ook heel veel gebbqd en het vlees is zoveel beter dan hier! Wel heel veel buiten de deur geluncht en geen problemen, hoewel ik ook erg gevoelige darmen heb.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:41

Ik heb super gevoelige darmen, maar heb nergens last van gehad. Heb nog nooit ergens zo lekker gegeten als in Zuid Afrika :9

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:29

idapaulien schreef:
Wauw, ontzettend gaaf! <3

Ik zit momenteel voor een half jaar in Zuid Afrika voor mijn studie. In december wil ik gaan reizen en ik heb de Magoebaskloof nu op mijn lijstje gezet. Dankje wel!
Nog een vraag over het Krugerpark. Ik had hier en daar gehoord dat het enorm toeristisch was en ik wilde er niet meer naar toe gaan (hier in de omgeving zijn erg veel (kleine) reserves met de big five ), maar is het toch een aanrader?

Ik zit momenteel ook voor studie in ZA (ik werk met carnivoren), en ga in december en januari reizen. Het is mijn derde keer hier inmiddels, ben dol op Zuid-Afrika. Ik woon in Johannesburg, en jij?
Wat betreft Kruger, december is hartje zomer en dieren zoeken overdag dan ook schuilplekken op. Daarnaast is december DE vakantiemaand voor Zuid-Afrikanen, en veel gaan dan ook naar het Kruger. In deze periode is Kruger dan inderdaad ook erg toeristisch. Als je geen andere keus hebt dan in december gaan zou ik het er toch op wagen, Kruger voelt voor mij (zoals TS ook al zei) echt als thuiskomen. Het is tenslotte het grootste park met het meeste wildlife en de grootste kans op Big 5. Ik vind het een aanrader, toeristisch of niet. Maar ik heb makkelijk praten want Kruger is niet zo erg ver van mijn huis. Ik ga er in januari weer heen :).

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:11

Gezien de andere vragen in dit topic en dat ik hier veel mensen zie die (net als ik) verliefd zijn op het land, is het misschien een leuk idee om een algemeen topic over Zuid-Afrika te openen om in te kunnen kletsen, ervaringen te delen en vragen te stellen? :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:35

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:49

Wauw, nooit geweten :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:56

idapaulien schreef:
Wauw, ontzettend gaaf! <3

Ik zit momenteel voor een half jaar in Zuid Afrika voor mijn studie. In december wil ik gaan reizen en ik heb de Magoebaskloof nu op mijn lijstje gezet. Dankje wel!
Nog een vraag over het Krugerpark. Ik had hier en daar gehoord dat het enorm toeristisch was en ik wilde er niet meer naar toe gaan (hier in de omgeving zijn erg veel (kleine) reserves met de big five ), maar is het toch een aanrader?

Ik ben hier een keer geweest, maar ikzelf vond het erg tegenvallen. Ik had al veel game drives gehad op het project. middlesized reservaat en we konden offroad, ligt er 100 m van de weg een leeuw? Dan rijden we gewoon overal tussen door (wel veel littekens..) zodat we haar goed kunnen zien. In het Kruger was het voor mij te toeristisch. Stonden er 5 auto's, waren er olifanten. 10 auto's waren leeuwen en 50 auto's was een luipaard :+ Bederfde voor mij heel erg de pret omdat je stond te wachten totdat je het dier een beetje fatsoenlijk kon zien en je dan binnen 5minuten ook weer door moest.. Maargoed, mijn ervaring!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:47

Dat verschilt idd enorm. Wij hebben een half uur bij 2 leeuwen gestaan die ongeveer op de weg zaten, zonder enige andere auto erbij. Heel gave foto's kunnen maken.