[FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:34

Wat een prachtige foto's, en ik wil vooral even met klem zeggen dat ik je portretfoto's echt van een ander niveau vind. Wauw. Deze hele serie zou zo een Lonely Planet reisgids kunnen zijn.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:44

Wat een geweldig verslag, je enthousiasme spat van het scherm. En wat een schitterende foto's heb je gemaakt. Adembenemend mooi. En dankzij jou heb ik een nieuwe toevoeging aan mijn reiswishlist ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:55

Wauw prachtig zeg! Mijn ouders vinden Afrika niet leuk, maar misschien dat ik ze hier mee kan overtuigen!

Wat een mooie plaatjes heb jij geschoten, en wat moet het machtig mooi zijn al die dieren nog in het 'wild' te zien!

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 18:10

Wauw, wat een complimenten allemaal! Dank jullie wel! :o

Lysander schreef:
Prachtige foto's! Nu snel gescrold, maar ik ga hier vanavond eens rustig voor zitten! <3

Moet je zeker doen, de foto's in de linkjes zijn het zeker waard!

ilonamandjes schreef:
Wat is dit gaaf zeg... je maakt ECHT super prachtige foto's. Het is ook leuk hoeveel informatie je erbij zet, om eerlijk te zijn zou ik daar nu ook wel heen willen :D heb zelf ook altijd een zwak gehad voor zulk soort landen, maar het is er nog nooit van gekomen.

Met behulp van jouw verslag zou ik zo een reis kunnen uitstippelen haha dus wie weet in de toekomst!
Heb erg genoten van je verhaal en je geweldig mooie foto's. Wat een prachtig land, hier gaat mijn hart wel sneller van kloppen <3 <3 <3

Hebben ze trouwens geen vogelspinnen daar? Die zie ik niet op de foto hahaha... het zou schelen als die daar niet zitten :P

Follow the dream! Het is echt een land dat je niet mag overslaan. Tevens heb ik maar één spin gezien, maar dat was bij lange na geen vogelspin. Niets houd je meer tegen dus. ;)

Marit schreef:
Wauw! Uganda stond nooit op mijn lijstje maar ik ga er nu toch eens over na denken als ik het zo zie!

Uganda moet je echt een keer gezien hebben. Stuk minder toeristisch, maar wel prachtig mooi!

chalpaca schreef:
Wauw, heb genoten van de foto's ik zou daar ook later ontzettend graag een keer naartoe gaan!

Waar wacht je nog op, haha!

Emmaa_ schreef:
Wat een prachtige foto's, en ik wil vooral even met klem zeggen dat ik je portretfoto's echt van een ander niveau vind. Wauw. Deze hele serie zou zo een Lonely Planet reisgids kunnen zijn.

Je bedoeld de portretfoto's van de kinderen? Dat waren echte fotomodeltjes in spé, haha. Wat een mega mooi compliment, dankjewel! <3

BernetteO schreef:
Wat een geweldig verslag, je enthousiasme spat van het scherm. En wat een schitterende foto's heb je gemaakt. Adembenemend mooi. En dankzij jou heb ik een nieuwe toevoeging aan mijn reiswishlist ;)

Uganda is het zeker waard om op je reiswishlist te komen!

sureido schreef:
Wauw prachtig zeg! Mijn ouders vinden Afrika niet leuk, maar misschien dat ik ze hier mee kan overtuigen!

Wat een mooie plaatjes heb jij geschoten, en wat moet het machtig mooi zijn al die dieren nog in het 'wild' te zien!

Wild zijn de dieren zeker, behalve de Neushoorns die kan je wel tussen haakjes plaatsen, haha. Hiermee zou het moeten lukken, ik wens je veel succes. Trouwens Uganda is goedkoper als Tanzania en Kenia en dat terwijl je in Uganda hetzelfde wild ziet + de Chimpansees en de Gorilla's. Ik was uiteindelijk volgens mij rond de 4000 euro kwijt incl. eten en drinken, extra activiteiten, toeslagen, Gorilla permit (Chimpansee zit er al bij), reisprogramma, vliegtickets (vanaf Schiphol), fooien etc. en dan deed ik niet heel zuinig. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:08

Haha! Jammer alleen dat het voortaan in nationale parken word onderverdeeld omdat er anders gestroopt word.. of valt dat mee in Uganda? :D

Dat klinkt heel veel, maar voor zo'n reis is dat zeker niet duur.. Liever wat langer sparen dan voor 800€ all in naar de zon :+ Was dat voor 2 personen of pp?

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 20:37

sureido schreef:
Haha! Jammer alleen dat het voortaan in nationale parken word onderverdeeld omdat er anders gestroopt word.. of valt dat mee in Uganda? :D

Dat klinkt heel veel, maar voor zo'n reis is dat zeker niet duur.. Liever wat langer sparen dan voor 800€ all in naar de zon :+ Was dat voor 2 personen of pp?

Ja, alles zit in Nationale Parken, maar die zijn zo ontzettend groot dat de meeste dieren ook niet buiten de parken gaan/komen! Olifanten en vogels (en ook wel andere dieren) vind je ook zeker buiten de parken om). Vooral bij Lake Mburo, dat is het kleinste Nationale Park van Uganda en bevindt zich direct naast lokale dorpen. Hier vind je ook al snel zebra's, impala's en waterbokken buiten de parken. Er wordt helaas nog wel veel gestroopt. Het land maakt hierbij niet uit, als de dieren zich er bevinden dan automatisch ook de stropers. Nationale Parken kunnen dit ook moeilijk tegenhouden, maar het helpt zeker wel en ze doen echt heel erg hun best!

Voor zo'n reis (die helemaal georganiseerd is), is het niet heel duur. Habari Travel was de goedkoopste reisorganisatie die reizen naar Uganda aanbood. Het is natuurlijk wat je zelf wilt. Ik heb het er meer dan genoeg voor over, maar als je nu al weet dat de reis bijvoorbeeld niet echt iets voor jou is. Tsja, ik kan niet in je portemonnee kijken, haha. Het bedrag was per persoon, haha. ;)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:26

Normaal kijk ik bij 'dit soort' topics de fotos en ga dat weer verder, maar ik ben echt ontzettend onder de indruk van je fotografie. Heb ook verder gekeken in je portfolio op flickr. Maar hoe jij mensen en dieren vast legt is echt zó mooi! Er zit echt ziel in je foto's, heel erg fascinerend!

Heb je er over nagedacht om je foto's te verkopen of op andere manier misschien tentoon te stellen? Want ik denk echt dat mensen hier intereese in hebben. Ik zou een aantal van je foto's best aan de muur willen iig!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:32

Wat een prachtig verslag, en echt heerlijke foto's om naar te kijken! <3
Afrika is toch ook voor mij echt een droomland om heen te gaan, mijn moeder komt uit Afrika is daar opgegroeid ben zelf half Afrikaans dus maar nog nooit in 1 van de landen in Afrika geweest.

Echt nogmaals echt een mooi verlag

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:44

Behalve dat t land echt prachtig lijkt te zijn, ben ik ook echt onder de indruk van je fotos. Heel erg mooi!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:52

Wat super gaaf! Zowel de foto's als de reis

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:04

Nu even alles rustig gelezen en bekeken, en echt prachtig, prachtig! Ik val in herhaling, maar ik kan niet anders zeggen. Je bent met recht een ambassadeur van uganda, ik zou zo heen willen met mijn camera! :D

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:30

Nogmaals, ze zijn echt fantastisch Jikke ! Ik wilde wat favorieten kiezen maar uiteindelijk werden het er te veel ;)

Geweldig verslag er ook bij, zou nu ook zo naar Uganda willen gaan !

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:36

Hele mooie fotos, wat een sfeer en kwaliteit in de fotos!

Gaaf hoor

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:57

Mooie foto's van een mooi land!

Ik ben 4 jaar geleden ook naar Uganda geweest, was je er met worldapping? Zo klinkt het wel namelijk

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 10:44

Wauw, wat een reacties. Dank jullie wel allemaal!

chantalboes schreef:
Normaal kijk ik bij 'dit soort' topics de fotos en ga dat weer verder, maar ik ben echt ontzettend onder de indruk van je fotografie. Heb ook verder gekeken in je portfolio op flickr. Maar hoe jij mensen en dieren vast legt is echt zó mooi! Er zit echt ziel in je foto's, heel erg fascinerend!

Heb je er over nagedacht om je foto's te verkopen of op andere manier misschien tentoon te stellen? Want ik denk echt dat mensen hier intereese in hebben. Ik zou een aantal van je foto's best aan de muur willen iig!

Ik moet helemaal blozen van je complimenten. Dankjewel! _/-\o_ <3

Flickr staat eigenlijk al een tijdje op non-actief bij mij, maar zo fijn dat je precies zegt wat ik altijd probeer vast te leggen. Daar doe ik het voor!
Eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik heb niet de connecties voor een tentoonstelling, maar zou mij wel fantastisch lijken!

Naaoommii schreef:
Wat een prachtig verslag, en echt heerlijke foto's om naar te kijken! <3
Afrika is toch ook voor mij echt een droomland om heen te gaan, mijn moeder komt uit Afrika is daar opgegroeid ben zelf half Afrikaans dus maar nog nooit in 1 van de landen in Afrika geweest.

Echt nogmaals echt een mooi verlag

Wat leuk zeg! Nog meer redenen om zeker een bezoekje te brengen aan dit prachtige continent!

Lysander schreef:
Nu even alles rustig gelezen en bekeken, en echt prachtig, prachtig! Ik val in herhaling, maar ik kan niet anders zeggen. Je bent met recht een ambassadeur van uganda, ik zou zo heen willen met mijn camera! :D

Awh, dankjewel! Dan heb ik mijn doel al volbracht, haha!

xBVN schreef:
Nogmaals, ze zijn echt fantastisch Jikke ! Ik wilde wat favorieten kiezen maar uiteindelijk werden het er te veel ;)

Geweldig verslag er ook bij, zou nu ook zo naar Uganda willen gaan !

Dankjewel Nine! Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar je favorieten hoor!

nadjajump schreef:

Ik ben 4 jaar geleden ook naar Uganda geweest, was je er met worldapping? Zo klinkt het wel namelijk

Drie jaar geleden ben ik inderdaad met Worldmapping naar Uganda geweest! Wat grappig dat je het herkent. Ben jij ook een keer met Worldmapping meegeweest?

Mocht iemand interesse hebben voor een foto aan de muur, dan kan je een pb sturen (of op een andere manier contact met mij opnemen)! :D

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:09

Wauw ! wat een foto's ik krijg gewoon kippenvel hier van , heb ook nog even gekeken op je site , ze zijn allemaal zo mooi.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:11

Wauw! Wat een bijzonder indrukwekkende foto's! Echt heel erg gaaf zeg, daar kun je trots op zijn.

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:15

Waauuww!

Wat een bijzondere en vooral mooie foto's!

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:22

Vanavond na het werk ga ik er eens rustig voor zitten om te lezen en je linkjes te bekijken, maar wauw wat kan jij een foto's maken zeg!

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 12:16

De reacties blijven komen met allemaal complimenten, dat had in niet verwacht! Dank daarvoor!

osanta schreef:
Wauw ! wat een foto's ik krijg gewoon kippenvel hier van , heb ook nog even gekeken op je site , ze zijn allemaal zo mooi.

Wauw, dankjewel. Stiekem is dat wel mijn ultimate goal om voor kippenvel te zorgen.

Melisjeee schreef:
Vanavond na het werk ga ik er eens rustig voor zitten om te lezen en je linkjes te bekijken, maar wauw wat kan jij een foto's maken zeg!

Dankjewel en zeker de linkjes bekijken hoor. Ik ben benieuwd wat je van ze vindt. :)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:36

Ik zie hierboven al dat je, zoals ik al dacht, met worldmapping daar geweest bent. Ik ben in 2013 via Be More een maand als vrijwilliger in Uganda geweest en krijg nu weer heimwee nu ik deze foto's zie en je verhaal lees. Echt een prachtig land met prachtige dieren en mensen.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:11

Wauw, prachtige foto's!

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 21:38

Helemaal mee eens _Mirjam! Dank jullie wel! :D

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:53

xJikke schreef:
nadjajump schreef:

Drie jaar geleden ben ik inderdaad met Worldmapping naar Uganda geweest! Wat grappig dat je het herkent. Ben jij ook een keer met Worldmapping meegeweest?

Ja inderdaad, in 2012 ook in Uganda, was een ontzettend mooie ervaring

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:18

Wauw wat een geweldige foto's! <3

Prachtig land is het ook. Volgens mij werkt het verslavend of niet?

Hier hangt de kamer vol met foto's, mijn ouders zijn vroeger 9 keer in Afrika geweest, 14 verschillende landen! (ook Uganda) Ik helaas nog nooit, maar de verhalen zijn echt zo gaaf. Ooit ga ik er ook heen.
En dan wil ik ook in zo'n groep, dat lijkt me ook heel leuk. Mijn ouders hebben nu nog contact met mensen van reizen van dus meer dan 20 jaar geleden. Een stel uit Londen spreken we zelfs wel eens mee af :)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar in welk park ben jij naar de gorilla's geweest?