Werken oordopjes in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:50

Wij gebruiken ze ook. Vandaag nog twee keer opgestegen en twee keer geland en dan helpt het toch enorm.

Mijn man vooral heeft door een medisch iets héél veel last als hij ze niet gebruikt, dus voor hem is het een hele verlichting. Kauwgom helpt hem veel te weinig op momenten dat er sterk gestegen of gedaald wordt.

Wel zorgen dat je ze binnen handbereik hebt. Ik doe ze in vanaf het moment dat ik in mijn stoeltje zit. Eentje doe ik dan af en toe uit om de crew of mijn man te verstaan, want ze sluiten zeker met motorlawaai je gehoor goed af. Maar daarna steek ik het dopje gewoon weer in m'n oor.

Bij de apotheek vind je ze ook.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:53

Ik had voor een vliegreis naar Canada deze en die werkten goed :)
Ze zaten lekker, dempten het vliegtuiggeluid iets en hielpen tegen de druk (geen slikken ofzo nodig), maar normaal gezien red ik een vlucht met een zuurtje en een aantal keer slikken tijden het opstijgen ook prima.

Edit: Ik heb idd ook wel eens gelezen dat je de stewardessen om warme watjes kunt vragen, dat is schijnbaar ook heel geschikt voor kleine kinderen :)
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 15-09-16 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:55

Ik heb ook die oordopjes gebruikt. Hemels! Haha. Ik had ze van de ANWB speciale vliegtuig oordopjes, gewoon in de winkel gehaald.
Ik heb ze de hele reis ingehad omdat mijn oorpijn (en oogpijn, het idee dat mijn ogen er uit ploppen) al beginnen bij de eerste tekenen van landen. Ook door de huisarts aangeraden om otrivin te gebruiken bij het inchecken, voor het opstijgen en voor het landen zodat alles in een keer open is en ik daar geen last van zou krijgen! Neusspray mag dus gewoon mee in je handbagage!

Succes met vliegen, hopelijk helpt het!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:55

Tessa, die heeft mijn man ook, werken idd zéér goed!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:05

Ik had ook heel erg veel pijn met landen vooral als ik moest vliegen. Maar sinds ik die blauwe dopjes van de vorige pagina gebruik gaat het goed! Eerst neuspray, dan dopjes in en dan ook nog kauwgom. Dan eigenlijk zo goed als geen last meer.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:24

Tessa_1 schreef:
Ik had voor een vliegreis naar Canada deze en die werkten goed :)
Ze zaten lekker, dempten het vliegtuiggeluid iets en hielpen tegen de druk (geen slikken ofzo nodig), maar normaal gezien red ik een vlucht met een zuurtje en een aantal keer slikken tijden het opstijgen ook prima.

Edit: Ik heb idd ook wel eens gelezen dat je de stewardessen om warme watjes kunt vragen, dat is schijnbaar ook heel geschikt voor kleine kinderen :)

Warme watjes in een bekertje heb ik ook gehad toen.. hielp mij echt niets.. tranen rolden over m'n wangen.. niet normaal hoeveel pijn dat deed.. en het open ploppen eenmaal aan land was minstens net zo erg..
Voor mij werken de oordopjes gelukkig wel heel goed.. ik heb ze bij de apotheek gekocht

Isapaardje

Re: Werken oordopjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:36

Ja hier ook ervaring mee dat ze werken. Ik had gewone dichte oordopjes bij me en op advies deed ik er maar aan 1 kant eentje in (weet niet meer precies de reden daarvoor), maar dat was voldoende. Geen oorpijn (terwijl het zonder echt vreselijk pijnlijk was en ik halve vakantie oorpijn heb gehouden).
En ja, het ziet er niet fraai uit, en nog een ja, je hoort weinig met dichte oren, maar alles beter dan die pijn bij het landen. Wel indoen als ze omroepen dat de landing wordt ingezet, want anders ben je net te laat als de pijn al is begonnen.