Mijn avontuur in Hongarije!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 17:39

Vandaag niet veel bijzonders gebeurd. 11 uur begonnen, dus later dan altijd.
Hebben het land nagelopen voor de omheining. De paarden mochten weer het land op, die zijn weer helemaal happy! :D

Filmpje staat op mijn fb pagina openbaar.. Internet is niet snel genoeg om buiten fb te uploaden. :')

https://m.facebook.com/naomi.kreleger.5?ref=bookmarks

Morgen een jong paard rijden, Bátor. Mooie vos ruin en staat ook te koop.. Wie weet word dat mijn souvenir. <<) Vind hem tot nu toe wel erg leuk. Schijnt erg braaf te zijn en lekker te zitten. :=
Zou alleen niet weten hoe ik dat moet doen. Stal enzo is misschien wel handig. Maar laat ik er eerst maar op rijden. Straks vind ik hem 3 keer niks.. :')

Hier een foto. Nog wel lekker onder de blub en zand.. Is ook geen paard van het bedrijf maar van een oudere man, maar wordt wel gereden door ons.
Afbeelding

veranadautje

Re: Mijn avontuur in Hongarije!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:38

erg gaaf zoon stage

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:08

Wat tof! Ik volg :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 16:49

Leuk dat er zoveel volgers zijn!

Vandaag de eerste keer op Bátor.. En wat zit hij lekker! :oo
Als hij het goed doet op buitenrit.. Wie weet wordt hij dan echt mijn souvenirtje.. Als de stalling e.d geregeld kan worden. Zal straks even vragen aan mijn moeder of zij enkele stallen kan contacten met de vraag of er plek is. Mocht dat zo zijn en ik zou hem écht mee willen nemen.. Kan ik er nog eens een paar keer diep over nadenken, heb nog even tijd om na te denken en uiteraard om uit te proberen. :)

Rijden ging goed. Hij was erg braaf, moet nog wel veel leren en ik ook, haha. Maar kent het wel allemaal al. Bokt ook niet, een echte grote lieverd! :D

Afbeelding

Na de pauze twee zadels ingevet. En straks de pony's en paarden water geven.. Bátor is niet de enige die conditie gaat krijgen.. :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 11:17

Gister weer wezen rijden op Bátor.. Hebben beide heel hard gewerkt en wat een leukerd! Ging al velen malen beter met rijden! Op het end wilde hij niet meer zo graag. Snap ik wel, het is warm en werken is zeer vermoeiend. :P

Dinsdag gaan we als het goed weer rijden en donderdag half uurtje in de bak en daarna even naar buiten.. Dus ik ben enorm benieuwd! :D

Er is iig plek vrij voor een paard, dus dat is dan goed nieuws! (Of slecht nieuws, voor mijn portemonnee dan.)

In de middag ben ik zadels gaan vetten.. Begon toch wel last te krijgen van mijn spieren door het rijden in de ochtend.. Dus niet mee gegaan op de buitenrit. Was bang dat ik er niet meer af zou komen. (en ik kom er dan ook echt niet af.. Ja met heel veel moeite alsof ik 90 jaar ben). _O-

Afbeelding

Vandaag half dagje vrij. Het is echt enorm warm.. Maar er is nu ook niks te doen, want er wordt eindelijk mest op gehaald. Werd tijd aangezien ze dan weer wat kwijt kunnen. :D
Vanmiddag zijn de lessen. Dus waarschijnlijk moet ik daar mee helpen of meerijden. :)

En nu? Nu is het niks doen. Wachten tot de middag.. Want buiten is het te warm en weet verder niet zoveel. Dus denk dat ik maar rustig ga zitten. :P

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 11:22

Leuk paardje Bator.....

Af en toe wat rust voor de spieren is noodzakelijk, is kwestie van opbouwen....net als met paarden
inrijden of trainen!

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:53

Super leuk om te volgen! Die Bator is echtleuk!!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:04

Wat gaaf pup! (ik zie je topic nu pas :S)
Ik hoop voor je dat je een souvenirtje meeneemt xD

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 14:13

Ja Bátor is echt een schat van een paard. Super braaf!

Kan echt niet wachten op de buitenrit.. Want als dat goed gaat dan gaat ie mee naar Nederland. Vind hem echt geweldig! :D
Zelfs de eigenaar vind het geweldig om het allemaal te zien, zo goed dat het gaat! :D

Vanochtend meegeholpen met de les. Waren beginners, een deed het echt heel goed en de ander gaat ook snel voorruit. Erg leuk om te zien.
De rest van de dag doen wij niet zoveel.. Het is 30 graden in de schaduw.. 40+ in de zon. :+

Mijn lichaam is ook een beetje over de zeik door de warmte. :=

@Lonneke
Geeft niet. Beter laat dan nooit, toch? :P

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:10

het is hier in hongarije inderdaad heel warm!
hier in csemo is het 31 graden, en daar?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:40

Was 40+, nu heel erg afgekoeld door een dikke wolk en omdat het al later is.

Zoals ik al dacht, niet veel bijzonders vanmiddag. Borstels schoongemaakt, man man man dat was wel nodig zeg! _O-
Maar heerlijk om in de schaduw met deze hitte te zitten en je handen in het water. :P

Morgen dagje vrij. Dan ga ik misschien de bergen weer in om de pony's te plagen met mijn camera. *-:)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:43

zit jij aan de nadere kant van hongarije? (ver van boedapest?)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 17:48

Uurtje met de auto geloof ik? Zou het niet weten.. We hadden file.. :')

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:52

puppy1128 schreef:
Uurtje met de auto geloof ik? Zou het niet weten.. We hadden file.. :')

wij moeten anderhalf uur , nog in de pest provincie (onder boedapest, bij cegled in de buurt , daar doen wij booschappen want csemo is heel klein)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:45

Waw, dat neemt nogal een wending bij jou! Ik ben benieuwd! :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 17:55

Vandaag niet veel gedaan. Beetje aan mijn stage verslag gewerkt en foto's gemaakt van de pony's en Bátor. Wilde vanavond posten.. Maar ben best moe.. Vanacht niet heel fijn geslapen en dat merk ik. (hoofd heel warm en echt moe. Beetje alsof ik rozig ben).

Morgen weer aan het werk. Dus hoop dat ik vanacht een beetje kan slapen. :P

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 16:21

Vandaag de laatste borstels en zadels schoongemaakt. In de ochtend zouden we eigenlijk met Bátor naar buiten gaan. Maar hadden even handen te kort dus we gaan morgen ochtend. :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:31

Wat een gaaf avontuur beleef je zeg!

Leuk om de foto's te zien, blijf die maar lekker posten :j

Tot wanneer blijf je nog?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 07:03

Spoiler:
lideli schreef:
Wat een gaaf avontuur beleef je zeg!

Leuk om de foto's te zien, blijf die maar lekker posten :j

Tot wanneer blijf je nog?

11 november is de dag, dat ik weer naar huis toe mag. :))

Mag ook eerder.. Ben er (achteraf) 2 weken te veel, maar denk dat ik het te leuk vind om eerder te gaan.. En dan moet ik mijn vlucht omboeken. Maak tot nu toe nog geen extra vrije dagen.. Zou niet weten wat ik iedere keer dan zou moeten doen, behalve foto's maken en bewerken. :+

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:32

Nou, als je langer kan en mag blijven... ;) Dan wist ik het ook wel!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 20:12

Afbeelding

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, met Bátor voor het eerst een buitenrit maken! :D

Ging super voor de eerste keer. Auto en bus waren wat spannend maar liet zich inhouden en was weer snel relaxed.
Tractor op het laatst vond ie iets minder leuk.. Hij klom bijna een boom in. _O-
Maar hij 'herstelde' snel en liep weer rustig verder alsof er niks aan de hand was.. Drol. :+

Op veel stukken was hij echt heel relaxed, alsof ie het al langer doet. Dapper paard, haha!

Hij ging af en toe wel een beetje slingeren.. Hij wist niet zo goed waar hij moest lopen waardoor ik hem af en toe even bij moest sturen met mijn benen en teugels. Want half in de greppel lopen is toch fijn lopen? :o?

Hij was wel echt moe.. Bergen klimmen is echt niet niks en ik geloof hem echt. :')

Dus voor een eerste rit echt heel erg geslaagd. :D

Morgen avond gaan we meedoen met een beginners springlesje. Gaat hij (hopelijk) leren zijn benen op te tillen.. _O-

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:12

Gaaf! Wordt het toch een souvernirtje denk ik ;)

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:27

Klinkt super leuk! Binnenkort nog een rondje buiten?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 15:32

Deze week in ieder geval niet met Bátor. Van het weekend regen helaas en ook druk schema. Straks wel een springlesje met hem.

Voor de rest geen idee wat ik allemaal nog ga doen. Denk dat ik morgen vrij neem. Vanacht weer slecht geslapen. :=

Maar als Bátor het de volgende keer weer goed doet buiten wordt ie hoog waarschijnlijk wel mijn souvenir ja. :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 18:30

Springles ging goed. Hij werd lekker enthousiast en wilde er echt voor gaan. Alleen zijn benen optillen is nog een dingetje. :+

3 achter elkaar was ook heel moeilijk voor hem. Dus gister toen ik weer ging rijden (dit keer wel wat rustiger aan) hadden we 1 balk en daarna 2.
Om vervolgens weer naar 1 te gaan en een klein stukje hoger te gaan.

Ben er ook achter gekomen dat ik dus op een laars vretend monster zit.. :+
Afbeelding

Hopelijk wordt het niet al te slecht weer.. Vandaag vrij omdat het behoorlijk regende en onweerde.. Maar alles wordt ook nat (joh :')) en glad.. Dus rijden wordt dan ook gevaarlijk helaas.
Dus hoop dat het beetje droog blijft voor de rest en niet het vanaf woensdag weer droog is.. Het is net Nederland hier.. Praat gewoon Nederlands, eet Nederlands en nu ook Nederlands weer? _O-

Nouja. Als het weer een beetje gaat regenen kan ik ook werken aan mijn stage verslag.. Zal die wel optijd af zijn denk ik. :')

Dus wat ik komende dagen ga doen.. Ik heb geen idee. :P