Wintersport 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:30

ook net geboekt voor Oostenrijk, Bludenz!
van daaruit naar de gebieden Sonnenkopf, Brandnertal en
Silvretta Montafon
(Lech/St. Anton is ook mogelijk)
zin in, nog 4 maanden wachten :brr: {:}

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:22

liiza schreef:
Dag dames, ik ga eind december richting Lapland. Nu ben ik aan het rondkijken naar kleding en kwam ik op de site van H&M terecht. Heeft een van jullie toevallig ervaring met de skikleding die ze daar verkopen?

Ik ga niet echt wintersporten, maar wel activiteiten in de sneeuw. Ik wil werken met het drie lagen systeem en heb een overal gehuurd die nog over de skikleding heen komt. Kunnen jullie me helpen? Heeft een van jullie ervaring met deze kleding? :)

Geen ervaring mee nee. De gewone kleding van H&M vind ik niet bepaald van goede kwaliteit dus ik zou er mijn twijfels bij hebben. Maar als er nog een laag overheen komt (die neem ik aan, water en wind tegen houdt) dan zou ik een warme donsjas overwegen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:55

Amalarab schreef:
Silvretta Montafon

Grappig daar slaan wij linksaf de bergen in, naar Damuls. Daar kun je dus ook nog naartoe :)

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:01

Wij gaan begin februari naar Gaschurn voor een weekje

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 00:04

miccamaaike schreef:
Amalarab schreef:
Silvretta Montafon

Grappig daar slaan wij linksaf de bergen in, naar Damuls. Daar kun je dus ook nog naartoe :)

bedankt voor de tip! is 30 km, kan mss 1 vd 6 dagen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:21

Amalarab schreef:
bedankt voor de tip! is 30 km, kan mss 1 vd 6 dagen

Graag gedaan!
Je komt dan eerst door faschina, daar vooral voorbij rijden. Zijn maar 3 liften. Van Damuls kun je ook naar Mellau skiën. Zeker een aanrader om dagje Damuls te doen! (Ben niet bevooroordeeld hoor, kom er al 20 jaar :+ ) Damuls is ook nog eens erg sneeuwzeket dus dat is ook altijd handig!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:43

liiza schreef:
Dag dames, ik ga eind december richting Lapland. Nu ben ik aan het rondkijken naar kleding en kwam ik op de site van H&M terecht. Heeft een van jullie toevallig ervaring met de skikleding die ze daar verkopen?

Ik ga niet echt wintersporten, maar wel activiteiten in de sneeuw. Ik wil werken met het drie lagen systeem en heb een overal gehuurd die nog over de skikleding heen komt. Kunnen jullie me helpen? Heeft een van jullie ervaring met deze kleding? :)

Niet met speciale kleding, wel met Lapland. Ik woon er. Als je genoeg laagjes aantrekt maakt het imo niet meer uit waaruit die laagjes bestaan. Waar ga je heem?

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:56

Ooj wat leuk! Heel veel van jullie zitten bin mij in de buurt! Ik woo. Momenteel in Dornbirn, het dichtsbijzijnde skigebied voor mij is bödele maar das vrij klein en de eerste grote daarna in Damüls-Mellau!

Ik blijf helaas maar tot begin februari dus ik hoop dat t seizoen bij ons snel begint!
Gister is er op de eerste toppen bij ons in de buurt sneeuw gevallen :)

En vandaag hadden we besloten dat we toch maar wat moesten oefenen dus we zijn hutjemutje met 6 personen+3sets spullen naar de Kaunertaler gletscher geweest! Wat een heerlijke dag! Nog niet overal lag sneeuw maar t was genoeg om ons een dag heerlijk te vermaken!

Om jullie alvast in de stemming te laten komen, hier een foto van vandaag!

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:46

Wauw wat heerlijk loveslimpie!

En de groetjes aan Damuls als je daar komt :P
Zag dat er al een mini beetje sneeuw was gevallen dus hopelijk is dat een goed voorteken!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:14

Wow, half oktober dat uitzicht <3 Wat gaaf!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:20

heerlijk plaatje, extra veel zin in skiën gekregen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:15

Mag ik mij ook melden? We gaan met een clubje vriendinnen te (apres)skien naar winterberg..

Al valt winterberg niet onder wintersport bij de kenners :p

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:24

Joltsje, ik heb me prima vermaakt in winterberg. Heb er voor het eerst op een snowboard gestaan. Vond het toen heel leuk. Geen idee hoe ik het nu zou ervaren maar toen heb ik igg heel veel lol gehad :)

@Miccamaaike, de sneeuw is helaas wel weg nu, t is een beetje te warm geworden.. Maar ik zag dat in het zuiden (silvretta) een klein beetje ligt. T zou leuk zijn als dat een beetje meer werd :j

Ik sprak afgelopen week een oudere dame die wist me te vertellen dat er rond de kerst altijd wel wat ligt, in januari bijna niks en daarna wel weer, maar ik hoop toch echt dat er dit jaar in januari genoeg ligt...

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:30

ook ik meld me, ga met mn ouders en vrienden in de tweede week van de kerstvakantie naar Val Thorens :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:31

Ja we zijn vaker geweest. Vind het altojd erg leuk. Na een weekend is het ook wel prima.

Oostenrijk nog nooit geweest. Een weekendje is dan ook wel kort. En ik kan niet langer zonder mijn mannetke en kids haha

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:40

Slimpie, in Damuls kun je sowieso wel skiën rond de kerst en in januari ook. Heb nog nooit gezien dat daar dan helemaal niks ligt. Dus komt vast goed!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:12

Rinkex schreef:
ook ik meld me, ga met mn ouders en vrienden in de tweede week van de kerstvakantie naar Val Thorens :)

Leuk! Daar ben ik de afgelopen 2jaar geweest. Is echt een prachtig gebied.

Wij zijn nog aan het kijken voor een leuke plek in Frankrijk voor maart, het wordt waarschijnlijk les Arcs (Paradiski). In januari gaan we een weekje naar Fiss/Ladis/Serfaus (ergens daar, heb niet zelf geboekt).

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:08

Wij willen ergens tussen 18 en 25 februari op wintersport. Met 4 mensen waarvan er 2 skiën. We hebben nog niet veel ervaring, willen lessen en vooral blauwe en soms rode pistes. Graag in Oostenrijk, niet te ver, dichtbij de liften zodat de andere twee er wandelend en met de auto op uit kunnen. Beetje low budget. Geen interesse in après ski.
Heeft iemand toevallig ideeën? Ik zie door de bomen de pistes niet meer :p

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:14

Wij gaan volgend jaar februari ook weer. Heb er super veel zin in! Wij gaan ook naar Oostenrijk, Auffach. Voor mij alweer 7 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Nu hopen op een heleboel sneeuw

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:24

Phylos schreef:
Wij willen ergens tussen 18 en 25 februari op wintersport. Met 4 mensen waarvan er 2 skiën. We hebben nog niet veel ervaring, willen lessen en vooral blauwe en soms rode pistes. Graag in Oostenrijk, niet te ver, dichtbij de liften zodat de andere twee er wandelend en met de auto op uit kunnen. Beetje low budget. Geen interesse in après ski.
Heeft iemand toevallig ideeën? Ik zie door de bomen de pistes niet meer :p

Het Tannheim tal!
Grän heeft een mooie Talabfahrt.
ik persoonlijk vind t nooit zo erg om een half uurtje vd piste te zitten dus kijk eens op
www.pfronten.de voor een betaalbaar huisje, de skihuur bij FlickFlack is ook al betaalbaar.
Dagje Breitenberg is ook leuk, kunnen de niet-skiërs mee nr boven en dan een stuk wandelen door de sneeuw nr een gezellige hut.
Zij kunnen ook evt nr Falkenstein lopen of rijden en sws als afwisseling kunnen jullie een dagje kasteel doen Neuschwanstein.
Reutte is ook goed bereikbaar, daar is nog een pittig en mooi skigebied, enz...
Of anders Nesselwang of de Tegelberg, enz....

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:30

Dee_Es schreef:
Rinkex schreef:

Leuk! Daar ben ik de afgelopen 2jaar geweest. Is echt een prachtig gebied.

Wij zijn nog aan het kijken voor een leuke plek in Frankrijk voor maart, het wordt waarschijnlijk les Arcs (Paradiski). In januari gaan we een weekje naar Fiss/Ladis/Serfaus (ergens daar, heb niet zelf geboekt).
klopt,ben er zelf ook 2 keer geweest! Zat vorig jaar in Sölden! :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:40

Sölden staat ook hoog op mijn verlanglijstje, hoe vond je het daar Rinkex?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:44

Ik ben een keer in Solden wezen skien, mooi gebied, super lange afdalingen en je kunt er echt prachtig skien. Hele grote aanrader!
enige nadeel vond ik dat het er in de kerstvakantie wel echt ontzettend druk was. Maar dat zal vast in meer gebieden zo zijn.

wij zitten er nog over te denken om een korte wintersportvakantie te zoeken voor in de kerstvakantie. Van woensdag 4 tm zondag 8 januari. Moet dan een gebied zijn wat makkelijk te bereiken is, dus liefst noordkant van de Oostenrijkse alpen en dan t liefst zo westelijk mogelijk. Kom ik al snel op het gebied uit waar we altijd naartoe gaan (Damuls), maar ben benieuwd of jullie nog andere ideeen hebben? Kunnen allebei prima skien en ik heb een hekel aan sleepliften :P

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:39

Ik vond vorig jaar Ischgl in de kerstvakantie ook zeker goed te doen qua afstand, alleen is het wel een stuk groter en dus ook wat duurder. Maar wel een aanrader!

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:00

Dee_Es schreef:
Sölden staat ook hoog op mijn verlanglijstje, hoe vond je het daar Rinkex?

Ik vond het tof! Mooi gebied,heerlijke pistes! Lag alleen weinig sneeuw maar met de sneeuw kanonnen waren de pistes prima!