Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Crazy_boon schreef:Ik ga komende november ook 6 dagen naar Scotland met 2 vriendinnen. Wij vliegen vanaf brussels tot Edinburgh voor 40pp. Ik geloof dat benzine en eten onze grootste kost gaat zijn, wij krijgen gelukkig een auto te leen van mijn Uncle.
Wij blijven 4 van de 5 nachten bij familie van mij ronduit scotland en 1 nacht op isle of skye via airbnb een cottage gehuurd (€33pp) . Wij doen een rondreis vertrekkend vanaf edinburgh naar st andrews - perth - adberdeen -inverness(lochness, culloden, craig dunain) - Isle of skye - fort william - Edinburgh.
Een auto is zeker een must tenminste als je verder wil komen dan de typical tourist spots.
Treinen zijn ook gewoon duur in the UK
Citaat:Kamperen in vrije natuur betekent in de meeste landen: illegaal kamperen. In Schotland is het met toestemming van de eigenaar van de grond wel toegestaan vrij te kamperen. Aangezien je van te voren meestal niet weet wie de eigenaar is, zoek je gewoon een mooie plek uit waar je denkt je kamp te gaan opslaan. kijk dan rond. Zie je een huis in de omgeving, meld daar dan wat je gaat doen. Meestal wordt er enthousiast gereageerd. Let wel op, het is ten alle tijden verboden om in een nationaal park te kamperen. Dan geldt er geen pardon, dat is glashard verboden.
Marlou_ schreef:Kamperen is nu wel koud hoor! Je mag op veel plekken kamperen als het niet mag staat het aangegeven volgens mij. Wij hebben een auto gehuurd bij europcar. Tip: bekijk de auto heel goed op schade voordat je wegrijd en als er schade is kijken of deze op het formulier staat. Wij zijn genaaid met een sterretje in de ruit die er al zat en gelukkig hadden we een verzekering afgesloten voor schade maar die ruit moest vervangen worden
Judith_ schreef:Auto huren hebben wij bij het vliegveld gedaan. We waren echt niet veel kwijt voor een goede auto en zijn prima behandeld, je krijgt de tijd om zelf je auto te bekijken en te zien of je het eens bent met schadebeschrijving.
Kamperen mag overal maar ik zou zelf toch echt wel iets achter de hand houden.. Wij zijn verrast door een mega storm op ben Lomond. Echt verschrikkelijk. Nu hadden wij een auto en een goed huisje met douche en verwarming. Maar we hebben minstens 20 toeristen gezien die net zo verrast waren door de storm, en vervolgens dus zeiknat hun zeiknat te tentje in moesten wat op het punt stond weg te waaien / te spoelen.
St Andrew is prachtig! Maar klein, met een goeie twee uur ben je daar wel uit. Skye staat nog hoog op mijn verlanglijstje.
Marlou_ schreef:Craigh na Dun uit outlanderik geloof dat dat niet eens bestaat. Zo heet het niet in het echt in ieder geval.
Wij zijn net terug van een rondreis Schotland. We zijn begonnen in Glasgow, toen via de trossachs naar fort William, prachtige route. Glen coe onderweg gezien en vanuit fort William een dag naar Isle of skye gereden via glenfinnan, we zijn toen van fort William naar Inverness en onderweg zijn we nog naar fort August, drumnadrochit en loch ness geweest. Inverness is prachtig, hoofdstad vd Highlands. Toen hebben we een route langs de kust gedaan naar Aberdeen en vanuit daar weer terug naar de Highlands via pitlochry, mooiste stadje ooit! En toen vanuit daar terug naar Edinburgh, ook heeeel mooi.
Als je het mij vraagt is het niet haalbaar in 3 a 4 dagen. Je zou dan oo Inverness kunnen vliegen maar dan nog kom je nergens zonder auto. Alles is zo gestrekt. Een week zou echt beter zijn!