Lusitana schreef:Ik heb een tantezegger in Dubai wonen en voor de grap even opgezocht wat de vlucht zou kosten vanaf Lissabon en dat valt eigenlijk reuze mee.
Een andere tantezegger heef er trouwens tientallen jaren gewerkt, maar is niet te spreken over de mensen daar en wil er nooit meer heen.
Mijn broer heeft er gewerkt maar die heb ik nooit iets negatiefs horen zeggen over de mensen, maar dat was dan wel weer langer geleden (jaren 80).
Wat zijn jouw ervaingen met de bevolking?
Eigenlijk heel positief!
Moet zeggen dat je tijdens je vakantie relatief weinig met de oorspronkelijke bevolking van de UAE in aanmerking komt, aangezien er zo veel internationale mensen van allerlei nationaliteiten daar werken in de horeca, etc. Ook zat mensen vanuit de UAE gesproken in bijvoorbeeld het hotel, in de taxi, bij bezienswaardigheden, etc. en die waren ook echt heel vriendelijk, netjes en behulpzaam. Daar zou ik dus niet zo heel bang voor zijn, helemaal als je er enkel voor een vakantie komt.
Prijzen vallen sowieso wel erg mee daar! Zit ook nauwelijks belasting op.
Alcohol is daar wel vrij prijzig en dat kan je ook niet maar zo op een terras bestellen, maar in (vaak afgesloten) ruimtes in de hotels kan het wel. En buiten het hotel heb ik ook wel rekening gehouden met de gewoontes daar wat betreft kleding, vind ik wel zo netjes.
dus niet van die super korte broekjes of rokjes en vaak wel de schouders bedekt, etc. Maar je merkt er eigenlijk niet zo veel van
als je de kans krijgt om erheen te gaan, zeker doen! Helemaal met een combi met Abu Dhabi moet prachtig zijn (hebben mijn ouders daarna nog eens gedaan).