Waar in Nederland kamperen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Waar in Nederland kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:51

Zoek op Texel, Utrechtse heuvelrug en de Veluwe :j

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:53

Maasduinen in Limburg, veluwe of wadden eilanden? Allemaal mooie gebieden waar je goed kan wandelen. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:59

Ik denk dat het wel tegen gaat vallen, om naar normale bossen te gaan, nadat je jaren in de Ardennen bent geweest.

Ik zou dan eerder voor de Waddeneilanden gaan, of Limburg. Dan heb je ook de heuvels en de bossen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:59

TurdusMerula schreef:
Zoek op Texel, Utrechtse heuvelrug en de Veluwe :j

Texel is heel cool en wil ik absoluut niet afraden. Houd er alleen rekening mee dat dat vanuit Zeeland zeker 3 uur rijden is, nog voor je op de boot gaat en op Texel weer naar je camping gereden. Je bent dus zo 4 uur kwijt enkele reis.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:00

Landgoed het Wildryck in Diever is een mooie camping in een prachtig gebied (Drents-Friese Wold) :j En alle plekken hebben eigen sanitair, best fijn. Bij mijn weten zijn honden toegestaan, maar dat zou je even moeten checken.

Wel op 3 uur en 10 minuten rijden, maar zeker de moeite waard :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:06

Tulandro schreef:
Ik denk dat het wel tegen gaat vallen, om naar normale bossen te gaan, nadat je jaren in de Ardennen bent geweest.

Ik zou dan eerder voor de Waddeneilanden gaan, of Limburg. Dan heb je ook de heuvels en de bossen.

Normale bossen :D
Nederland kent echt wel een paar verborgen pareltjes van bossen hoor. Zeker de moeite waard om 3 dagen in rond te banjeren. De combinatie bos en hei is trouwens we erg nederlands. Dus ergens zou je zo iets moeten bekijken. Dat vinden de meeste buitennederlanders echt geweldig. Bovendien bloeit de hei in augustus...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:09

Veulen84 schreef:
Tulandro schreef:

Normale bossen :D
Nederland kent echt wel een paar verborgen pareltjes van bossen hoor. Zeker de moeite waard om 3 dagen in rond te banjeren. De combinatie bos en hei is trouwens we erg nederlands. Dus ergens zou je zo iets moeten bekijken. Dat vinden de meeste buitennederlanders echt geweldig. Bovendien bloeit de hei in augustus...

Sorry, maar ik vind het persoonlijk niet vergelijkbaar. Maar je hebt wel gelijk, de combinatie met hei is prachtig. Rondom de drunense duinen soms? Is ook goed aan te rijden.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:27

Camping De Krakeling in Zeist (provincie Utrecht), ligt in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug en je kunt direct vanuit de camping het bos in met de honden. Huisdieren zijn gratis en honden zijn dus ook welkom :) Link: http://www.dekrakeling.nl/
Volgens Google Maps 1u47m rijden vanaf Sas van Gent.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:14

Texel is prachtig, maar iets minder ver, scheelt toch zeker wel een uur, is Bergen en Schoorl. Prachtig duingebied ter beschikking waar je uren kunt lopen én strand én een leuke stad in de buurt, Alkmaar.

Daar komt nog eens bij dat vaak het weer net even minder nat is dan de rest van het land. Dat is geen overbodige luxe! :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:23

De Helfterkamp in Vaassen. (Meerdere) honden toegestaan. Vanuit de camping loop je zo de bossen in. Op de camping is een beek en meerdere stukjes bos waar de honden los mogen lopen en zwemmen. En je zit midden in de kroondomeinen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:44

Qua omgeving vind ik de Drunense duinen en de Veluwe wel erg mooi hoor. Wij trekken meermaals per jaar met de paarden en 2 honden naar de Veluwe. Met campings heb ik geen ervaring omdat we meestal een B&B boeken. Die zijn er ook waar honden zijn toegelaten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:47

http://www.landgoeddeploeg.nl

Midden op de Veluwe, bij de bossen achter Paleis Het Loo, daar kan je prachtig wandelen. In het bos mag de hond niet los, maar door het buurtschap Wenum-Wiesel wel. Rondom het landgoed is het lekker rustig, geen doorgaand verkeer.
Als je geluk hebt wordt hengst Mats ingespannen voor de Jan Plezier en kan je ook zo een mooi stuk van de omgeving zien.
Verder zijn er mogelijkheden voor een buitenrit op een echt Groninger Paard.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 07:20

tiwi1969 schreef:
http://www.landgoeddeploeg.nl

Midden op de Veluwe, bij de bossen achter Paleis Het Loo, daar kan je prachtig wandelen. In het bos mag de hond niet los, maar door het buurtschap Wenum-Wiesel wel. Rondom het landgoed is het lekker rustig, geen doorgaand verkeer.
Als je geluk hebt wordt hengst Mats ingespannen voor de Jan Plezier en kan je ook zo een mooi stuk van de omgeving zien.
Verder zijn er mogelijkheden voor een buitenrit op een echt Groninger Paard.

Dit is echt wel eentje om op te slaan als we eens met onze paarden op stap willen gaan !! :D

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:31

Gulperberg!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:30

Www.natuurkampeerterreinen.nl
Groene campings door heel Nederland.

Hier zit vast ook wel iets bij van je gading. En per terrein staat erbij of honden al dan niet welkom zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:22

Kijk eens bij de Facebook pagina kamperen met je huisdier die hebben een hele site met campings waar honden welkom zijn zelfs waar je hond los mag lopen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:44

daisssx schreef:
HiFive5 schreef:
Allen al heel hard bedankt voor de reacties ! Ik neem aan dat in alle campings dat jullie doorsturen, er honden welkom zijn?

Jaa honden zijn welkom, naast de camping is een groot losloop gebied. De camping zit ook tussen de bomen :D

Dat losloopgebied ken ik, wij hebben jaren op de camping tegenover de Jutberg gestaan (Boszicht). Ik vond het juist geen groot losloopgebied. Het is echt heel klein en je bent er zo door heen. De uitgestrekte bossen echter kun je uren wandelen. Het is oa vlakbij de Posbank en dat is echt een prachtig stuk Nederland. Sowieso is de hele Veluwe een aanrader als je in de bossen wilt wandelen. Meer en uitgestrektere bossen als op de Veluwe hebben we in NL niet.

Waar de hond wel op veel plekken los mag is in de Achterhoek, maar dat is misschien net te ver rijden. Mijn ouders staan bijvoorbeeld op de camping in Hengelo Gld, diverse campings (rustige kleine campings) waar de hond mee mag. Mijn ouders bijvoorbeeld lopen zo van de camping het bos in. Mooie omgeving met wisselend bos, en weides. Rustige landwegen en vooral veel zandwegen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:01

In de omgeving Bergen / Schoorl zal het misschien per camping verschillen of je een hond mee mag nemen. In het duinengebied is het niet toegestaan om je hond los te laten lopen. Tenminste niet in het hoogseizoen. Volgens mij vanaf oktober pas weer.

Op de Waddenheilanden zijn honden altijd welkom.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:07

De Reebok in Oisterwijk. (N-B)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:28

Laatst op camping de waldsang te bakkeveen gestaan, mooi camping met uitgang aan het bos.

Wij hebben daar een week lang gefietst, hardgelopen en gewandeld en waren zo verbaast over de natuur!
Zo konden we naar Frankrijk maar we kennen ons eigen land nog niet eens goed bleek zo wel weer!
Fantastische bossen en heiden en genoeg faciliteiten in de buurt.
Honden ook toegestaan.

Een echte aanrader!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:38

Echt camping namen kan in je niet geven, maar hier in Limburg kun je goed wandelen.

Ik woon zelf in Zuid-Limburg, en hier kun je echt fantastisch wandelen. Hier liggen een paar kleinschalige campings waar honden zijn toegestaan.

In Epen ligt de rozenhof, die is wel iets groter, en in Terziet ligt een kleine camping met één veld. Maar weet helaas geen naam.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:58

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:13

De Ottermeerhoeve, in de buurt van Roosendaal kun je ook eens naar kijken. Ik weet alleen niet of honden toegestaan zijn, daar zul je zelf even een mailtje voor moeten sturen.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:16

Samoza in Vierhouten
Hond mag daar gratis mee, tevens gratis honden douche ( en natuurlijk ook voor de mens een eigen sanitair gebouw)
Er worden daar ookwel eens honden werkende georganiseerd, met extra dingen die erte doen zijn voor baasjes en hond.
En zit gelijk tegen de bossen aan, dus wandel gelegenheid genoeg

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:20

Ik raad Vierhouten heel erg aan! Enorm gezellig en je komt er echt tot rust met een prachtige omgeving.
Vierhouten heeft meerdere campings, en ik heb ze allemaal als heel fijn ervaren!