Huwelijksreis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Huwelijksreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:11

Via Travel Bird kun je ook leuke arrangementen vinden :-)

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:11

Ik moet er stiekem om lachen. Heeft meneer zelf geen goede ideeën? Hij weet iig wat Hij niet wil. Misschien kan je hem een paar landen laten uitzoeken en dan kijken welke voor jou ook leuk zijn! Of het andersom doen, dus paar landen dit zijn de opties en dan dat hij n plekje uitkiest?
Kroatie is trouwens wel heel leuk en mooi. Je kan langs de kust en dan naar bepaalde natuurgebieden ( kornatie eilanden, watervallen bezoeken, stadjes, een wijn route volgen met de auto) weet natuurlijk niet hoelang jullie gaan. Maar dan kan je en zwemmen, stuk lopen door de natuur en lekker zonnen aan de zee. Eten is ook niet verkeerd!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 07:17

Miesnaom, hij zou de huwelijksreis regelen, maar na 3x vragen en een ontwijkend antwoord heb ik het heft zelf in handen genomen. Hij vind er niks aan om dit soort dingen te regelen. Op de vraag waar wil jij heen is het antwoord Normandie of Duitsland, maar ik ga niet op mijn huwelijksreis op zoek naar tanks en bunkers :+ dat hebben we de afgelopen jaren telkens gedaan en nu mag het wel eens even iets romantischer :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:48

Ik herken het bang zijn opgesloten te voelen op een eiland. Toch vond ikhet heerlijk op Kos. Helpt dat er een excursie was naar een vulkaan eiland waar je doorheen mocht. Ook Kreta is meer dan strand, je kan bijvoorbeeld door een grote kloof afdalen en wandelen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:57

Valencia! Minder druk dan Barcelone, prachtige stad, mooi strand!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:59

Je kan je huwelijksreis ook wat later plannen dan gelijk er na doen wij ook.
Trouwen in april maar gaan dan als alles mee zit pas in juni juli weg naar Zweden en Noorwegen :D

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:10

Eleionomae schreef:
Ik had graag naar Barcelona gegaan, maar mijn broer zit daar ook precies die week met zijn vriendin en dat vind ik toch een beetje gek haha.

Malta en Italië ga ik ook bekijken :j had zelf ook Lissabon in gedachten maar ook dat is nog best prijzig als je een beetje leuk wilt zitten (op je huwelijksreis wil je toch ook wel n beetje n nette kamer zeg maar haha)

Vorige maand zat ik in Lissabon bij Chez Ana appartement. Was perfect en super moooi en goede ligging. Echt een tip in Lissabon.

Ik dacht ook aan Florance Sienna in Italië. Lekker met de auto van stad naar stad rondtrekken door toscane

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:46

Kroatië! Prachtig, veel te doen, mooie stranden en alles is heel betaalbaar :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:49

Eleionomae schreef:
Miesnaom, hij zou de huwelijksreis regelen, maar na 3x vragen en een ontwijkend antwoord heb ik het heft zelf in handen genomen. Hij vind er niks aan om dit soort dingen te regelen. Op de vraag waar wil jij heen is het antwoord Normandie of Duitsland, maar ik ga niet op mijn huwelijksreis op zoek naar tanks en bunkers :+ dat hebben we de afgelopen jaren telkens gedaan en nu mag het wel eens even iets romantischer :')

Komt me enormmmmmmmm bekend voor dit :+ hier is het ook elke vakantie raak met bunkers en dergelijke musea :+
Atlantikwall loopt helemaal tot de grens van Spanje/Portugal :+ en aan de andere kant loopt de maginotlinie tot de middelandse zee :D misschien kan je in die hoek wat combineren met zon/zee en bunkers :+
Heb inmiddels ervaren dat mijn man gezelliger is als we onderweg een bunker bezoeken :+

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:49

Als Barcelona de goede kant op gaat, waarom dan niet Marbella met een huurauto? Met de auto sta je zo in Gibraltar en zo in Sevilla. Dus leuke dagtrips, samen met strand!

Ook zou Rome (maar dan met hotel met zwembad) best een goede oplossing kunnen zijn. :) Is in ieder geval super romantisch!

Verder denk ik nog aan Porto. Ben er zelf nog nooit geweest, maar vrienden vonden het heel leuk. Valt een beetje in het straatje Lissabon, maar iets minder duur.

Ook zou je een beetje verder zuidelijk kunnen gaan en richting Marokko. Ik ben daar zelf ook geweest en het is echt een prachtig land, met veel te zien en heerlijk weer. De mensen zijn aardig en het eten is er heerlijk! Veel mensen hebben er vooroordelen over, maar daar is echt helemaal niets van waar.
Je zou dan bijvoorbeeld voor Fes of Marrakech kunnen gaan. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 21:40

pinkie87 schreef:
Trouwen in april maar gaan dan als alles mee zit pas in juni juli weg naar Zweden en Noorwegen :D

Iets met een kinderwens die ik niet te lang meer wil uitstellen en het niet weten of ik dan volgend jaar wel op vakantie ga/wil maakt dat we nu wel op vakantie willen ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 21:42

Rome en Porto staan inmiddels ook op mn lijstje :)

Marokko zie ik niet zo zitten momenteel. Het zal er vast volledig zijn maar dat voelt niet goed.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:48

Eleionomae schreef:
Marokko zie ik niet zo zitten momenteel. Het zal er vast volledig zijn maar dat voelt niet goed.

Mag ik vragen waarom Marokko niet goed voelt? Het is daar al jaren rustig. De nieuwe koning heeft een geweldige invloed op dat land. Helemaal omdat hij getrouwd is met een Westerse vrouw. :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:56

MoniqueT schreef:

En vergeet dan Sevilla niet!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:10

Sannens schreef:
Eleionomae schreef:

Mag ik vragen waarom Marokko niet goed voelt? Het is daar al jaren rustig. De nieuwe koning heeft een geweldige invloed op dat land. Helemaal omdat hij getrouwd is met een Westerse vrouw. :)

Geen idee, gewoon het gevoel. Dat gevoel heb ik ook al jaren met Turkije haha. Het voelt niet goed en het trekt me daarom dus ook niet zo :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:31

Eleionomae schreef:
pinkie87 schreef:

Iets met een kinderwens die ik niet te lang meer wil uitstellen en het niet weten of ik dan volgend jaar wel op vakantie ga/wil maakt dat we nu wel op vakantie willen ;)

Dat kan ook samen :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:37

Madeira? Zijn wij 2 jr terug geweest. Fijn klimaat, fijne mensen en vooral práchtige natuur. Hebben er veel wandeltochten gedaan maar je kan er ook prima een dagje relaxen. 'T is alleen wel een eiland :7

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:44

Rondreis door Zuid Spanje, onwijs mooie steden, echt veel cultuur en bezienswaardigheden. Lekker weer. En dan voor jou een paar vrije stranddagen tussendoor plannen!

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:44

Gran Canaria is echt super mooi, maar wel een eiland :') Is Sevilla misschien iets? Of Cavalaire in Zuid Frankrijk is een leuk stadje! Anders kan je even kijken wat Transavia allemaal heeft? Zijn best goedkope vluchten en mooie bestemmingen! :D

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:00

MoniqueT schreef:

Dit!
En kijk eens of je Valencia kan combineren en daarna met de boot van Denia naar Ibiza kan gaan?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 07:32

Dat klinkt ook als een goed idee!
Ogh nu kan ik straks niet meer kiezen :')

En pinkie87 ik snap dat dat ook samen kan maar ik kom uit een familie vol problematische zwangerschappen :+ vandaar mijn voorzichtigheid ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:19

Azoren <3 Daar zijn wij vorige maand geweest en ik vond het echt de leukste vakantie die ik gehad heb. Zwemmen met wilde dolfijnen, walvissen spotten, enorm veel wandelroutes, vulkanische meren enz.
Wel vooral natuur, minder cultuur. Maar ik vond het geweldig, haha.

Voor onze huwelijksreis volgend jaar ben ik (ja ik, mijn vriend vind het allemaal wel prima dus ik meld hem gewoon wat ik ga boeken :') ) aan het kijken naar Italie. Ik twijfel tussen Toscane en Gardameer, of een combinatie hiervan. Ik heb wel het idee dat er in Toscane meer te doen is en dat er minder massatoerisme is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 17:39

Toscane kwam ik bij toeval ook op nadat ik zondag bnn op reis on tour heb gezien. Daar ga ik me dus ook zeker nog even in verdiepen :)
Azoren zijn dus mooi? Ik ben zo bang dat er voor hem niet genoeg te doen is haha.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:15

Toscane is prachtig! Vooral florence vind ik een aanrader! Lucca en Sienna zijn ook leuk om eens een kijkje te nemen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 07:20

We hebben inmiddels geboekt :) het is Venetië geworden :) zitten in Mestre en hebben er een auto bij gehuurd zodat we ook nog naar Padua en/of Verona kunnen gaan :)

Bedankt voor alle input!