Ik durf niet meer op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Re: Ik durf niet meer op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:54

Ik snap je goed.. ik ben zelf enorm angstig om te vliegen en het word er met alle toestanden niet beter op.

En toch doe ik het, sterker nog, ik typ dit vanaf een strand in Griekenland... je moet gaan.. als je eenmaal in de zon zitten valt het allemaal van je af.

Tuurlijk zou ik risicolanden vermijden maar er zijn zoveel meer mooie plekjes!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:00

Persoonlijk zou ik me, gezien mijn eigen ervaringen op vliegveld Weeze (mensen die gewoon in het verkeerde vliegtuig konden stappen en er pas achterkwamen tijdens het standaard omroepbericht voor de start), wel enige zorgen maken over de vliegveiligheid. Maar Turkije is al heel lang aan het rommelen en dat weet een reisorganisatie ook, kans dat je precies daar terecht zal komen is imo niet zo groot.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:03

Een reisburo boekt geen reizen naar landen waar het niet veilig is voor haar klanten. Zou me er niet te druk om maken, wie weet ga je wel naar Italie of Spanje ofzo, superleuk toch? Positief denken ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:09

Wij vertrekken morgen naar Frankrijk en ik moet bekennen dat mijn voorpret behoorllijk verpest is. Ja, ik ben bang. Gelukkig zitten we op het platteland en daar blijven we ook. We gaan geen druktes of steden opzoeken. Toch zie ik er als een berg tegenop inmiddels...

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:17

Over twee weken gaan wij ook naar Frankrijk, schrik je toch een beetje. Maar voor mij drukt het de pret niet, zitten meestal toch op de camping of het stadje dichtbij. Maar je blijft het erg vinden natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:26

Wij zitten ook op de camping. Ben voornamelijk bang dat ze iets zullen flikken op de wegen, vanwege de drukte.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:27

Shirley schreef:
Een verassingsreis klinkt inderdaad nogal dreigend ;)
!

Het is in ieder geval een warm gebied!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:34

Sammie schreef:
Shirley schreef:
Een verassingsreis klinkt inderdaad nogal dreigend ;)
!

Het is in ieder geval een warm gebied!

Dan maar hopen dat het door het weer kom en niet door bommen en aanslagen. :P

Met die reden zit ik nu in een klein dorpje in Tjechië! Denk dat ze het hier niet eens kunnen vinden! :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:38

Ik heb hetzelfde als jou, gaan aanstaande zondag weg, gewoon naar de alpen, midden in de bergen waar niemand is. Maar gister toch een paniekaanval door de angst gekregen.

Hopelijk ge je naar een leuk veilig land waar je jezelf even kan ontspannen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:41

Ik snap je angst. Ik heb zelf ook wat kriebels voor de komende vierdaagse. Maar ik geloof erin dat er toch wel iets gebeurd als het jouw tijd is. Sluit je jezelf op in huis dan val je mss wel van de trap oid. Dus met dat in m'n achterhoofd kun je net zo goed lekker doorleven. De kans dat je omkomt door een aanslag lijkt me nog steeds kleiner dan dat je een verkeersongeval oid krijgt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:41

Ik zit op dit moment ook een maand in Frankrijk en ik kreeg wel even kriebels, maar het kan echt overal gebeuren. Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat president Hollande zegt de bombardementen in Syrie te gaan intensiveren.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:52

Wij hebben dit jaar ook heel bewust geen reis naar Turkije geboekt, voorbije 4 jaar zijn we wel telkens geweest. Nu gekozen voor Mallorca en we vliegen vanaf een kleine luchthaven, ook bewust omdat ik er niet heel gerust in was.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:11

Ik snap je angst.
Je kan contact opnemen met de reisorganisatie dat je beslist niet naar bepaalde landen wil.

Kennis gaat over een paar weken naar Nice naar haar zus.
Zus en kinderen hebben de ellende gezien.
En dan is het wel heel dichtbij.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:33

Nooit stoppen met leven. Geniet van iedere seconde. Als er wat gebeurd dan zij het zo. Dat is hoe ik erin sta.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:39

Gewoon gaan! Er kan altijd en overal wel iets gebeuren. Als je zo gaat leven dan heb je eigenlijk geen leven meer. Je kan ook op de hoek vd straat door een dronken automobilist doodgereden worden. Denk dat die kans groter is dan dat je dood gaat bij een aanslag.
Ik snap wel dat je angstig bent, maar de kans is zo klein dat er een aanslag gepleegd wordt. En ja zoals ingedebruijn al zegt. Dan is het nou eenmaal zo.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:42

Weet je, je kan ook zometeen de straat op lopen en geschept worden door een mafkees die teveel gedronken heeft. Of gewoon niet op zit te letten.

Gewone huis- tuin en keukenongelukken eisen in Europa echt nog altijd heel veel meer levens dan terroristische aanslagen, maar niemand die zich laat weerhouden door de kans door een ongeluk ergens om te komen. We gaan de meest idiote en gevaarlijke dingen doen op vakantie, waar je ook serieus dood aan kan gaan, maar als we denken dat er een kans bestaat dat er een terroristische aanslag zou kunnen gaan plaats vinden zeggen we meteen alles af. Dat vind ik een tikkie bizar, en je geeft de terroristen precies wat ze willen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:14

Mijn zoon zit in het zuidoosten van Frankrijk voor 2 of 3 maanden.
Ik ben meer bezorgd over de politie en ordebewakers dan over 'terroristen'.
Ik ben meer bezorgd over verkeersonveligheid dan over 'terroristen'.
Heb hem net aan de lijn gehad; hij heeft de grootste lol en maakt zich nergens druk over. Hooguit over het ontwijken van le flics. Die waar ik me dan weer wel druk over maak want die hebben wel vuurwapens en zitten vol met dezelfde angst en haat naar alles.

Kortom ga en leef. Durf te leven en laat je niet koeieneren door de Staat. Ga dus liever niet vliegen want dan word je met omkeerde bewijslast door niet zelf denkende ordervolgers met mitrailleurs als potentieele terrorist behandeld.
LEEF, GENIET *\%/*

mick75 schreef:
Dat vind ik een tikkie bizar, en je geeft de terroristen precies wat ze willen.

Nee Mick; het in onze eigen Staat die dat doet. DIE blaast dit buiten alle proporties op, exploiteert de angst en voert ONS beperkende maatregels in.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:20

Gewoon gaan!
ik weiger mezelf beperkingen op te leggen, simpelweg omdat ze ons dan hebben waar ze ons hebben willen....
Het is dat wij dit jaar niet weg kunnen, maar ik was zeker niet van plan geweest om thuis te blijven als dat niet had gehoeven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:22

Mee eens, je mag voorzichtig zijn op plekken waar veel mensen samen komen, maar ga niet thuis in een hoekje zitten. Ik werd weduwe door een ongeluk thuis op ons eigen erf, kan dus ook. Geniet van het leven!!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:23

Klinkt als sprs.me ? Die houden het nieuws heel erg goed in de gaten! Nice is ook een bekende locatie van hun, zij lieten de reizigers die naar Nice zouden gaan om 2.00u snachts weten dat ze op een andere tijd op het vliegveld moesten zijn, omdat ze de reis hadden omgeboekt naar een andere locatie (zit in hun facebookgroep waar ik dat las van een reiziger). Ze houden het heel goed in de gaten, en mocht het om een andere organisatie gaan; het komt vast wel goed! Ze sturen niet zomaar iemand naar een land waar het onrustig is :) Gewoon proberen te genieten!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:21

Huertecilla, het is zowel de staat die het doet, mee eens, maar wij als individu kunnen er zelf voor kiezen ons te laten leiden door die angst en er dus in mee te gaan, daarmee zowel de terrorist als de overheden hun zin gevend, of ons te realiseren dat de kans dat je door een noodlottig ongeval, sport of een dronkenlap of zo om het leven komt of in het ziekenhuis beland op de meeste plaatsen nog steeds flink groter is. En toch gaan we massaal naar dergelijke risico's op zoek maar voor de terrorist zijn we bang.

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 21:49

Nogmaals super bedankt voor alle gerustellende berichten :) Ik ben ben net terug, en heb een heerlijke zorgeloze (!) vakantie gehad.

Het is Alcanada (Mallorca) geworden :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:25

Fijn!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:28

Ik ken je gevoel....

Ik ga met mijn vriend volgende maand een week naar Rome, dit is tot nu toe nog een rustige plek gebleven maar toch vind ik het eng. Het wordt voor mij ook de 1e keer vliegen en een vakantie in het buitenland ( Duitsland en Belgie niet mee gerekend ). Ik vind het allemaal best spannend en soms denk ik, had ik maar nooit geboekt. Maar tegelijkertijd heb ik er zoveel zin in, dus gewoon gaan genieten :D

Fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:15

Oh.. Rome <3 Daar zou ik wel 2 weken willen vertoeven!