Identiteitskaart Geldigheid vakantie SPOED

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Identiteitskaart Geldigheid vakantie SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:26

De ID kaart is eigenlijk zelfs niet eens meer een officieel reisdocument.
Maar dat weet bijna niemand en het wordt doorgaans nog toegelaten.

Gewoon morgen informeren en anders een spoed document aanvragen, kost enkel wat meer.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 22:30

Ergste nog, er zit ook een scheur in zijn ID kaart, hoop ook niet dat dit problemen op gaat leveren..
Heb nu iniedergeval een Visum aan kunnen vragen via die ene website van Iris82
Alleen hier op is wel te zien dat de geldigheidsdatum van zijn ID niet klopt natuurlijk. Dit moeten ze haast wel zien.. Morgen maar even uitzoeken wat de gevolgen daar van kunnen zijn.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:30

Dorus schreef:
zigranta schreef:
Weet niet of dit nog steeds zo is, maar toen wij een aantal jaar geleden naar Turkije zijn geweest, hebben we het visum op het Turkse vliegveld gekocht? Was veel goedkoper dan vooraf in Nederland regelen.

Zo hebben wij het in 2013 ook nog gedaan, maar er schijnt eea veranderd te zijn op dat gebied de laatste jaren.

Net even opgezocht en is inderdaad sinds 2015 veranderd!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:32

Dani199764 schreef:
Ergste nog, er zit ook een scheur in zijn ID kaart, hoop ook niet dat dit problemen op gaat leveren..
Alleen hier op is wel te zien dat de geldigheidsdatum van zijn ID niet klopt natuurlijk. Dit moeten ze haast wel zien.. Morgen maar even uitzoeken wat de gevolgen daar van kunnen zijn.

Citaat:
Is mijn beschadigde paspoort of identiteitskaart geldig?

Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig. U kunt deze bij uw gemeente inleveren en vervangen door een nieuwe. De kosten voor de aanvraag moet u zelf betalen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... art-geldig

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 22:35

Brainless schreef:
Dani199764 schreef:

Citaat:
Is mijn beschadigde paspoort of identiteitskaart geldig?

Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig. U kunt deze bij uw gemeente inleveren en vervangen door een nieuwe. De kosten voor de aanvraag moet u zelf betalen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... art-geldig

|o
Dit word met de minuut erger.

Nog even nagekeken, en een annuleringsverzekering had inderdaad ook niks gedaan, dus ook als we dat hadden waren we het geld kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:40

Een kapotte ID kaart kom je sowieso de douane niet mee door :n . Dat wordt gezien als een ongeldig en met een ongeldige ID kaart komt je er niet doorheen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:41

Met een scheur in je ID word je gewoon toegelaten.
Heb ik ook een tijdje gehad en engeland en turkije ben ik er toch mee ingekomen.

Als je een visum hebt kunnen aanvragen dan zou die toch ook geldig moeten zijn. Staat er niks over op de site waar je het nu hebt aangevraagd?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:43

Gewoon morgen noodpaspoort aanvragen, kost je een reis naar schiphol / twente of Eelde en de kosten van aanvragen natuurlijk, maar dan heb je hem morgen

Gewoon de gemeente bellen en informeren, ze sturen je dan naar een vliegveld, waar eea dan geregeld kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:44

kosseh schreef:
Met een scheur in je ID word je gewoon toegelaten.
Heb ik ook een tijdje gehad en engeland en turkije ben ik er toch mee ingekomen.

Als je een visum hebt kunnen aanvragen dan zou die toch ook geldig moeten zijn. Staat er niks over op de site waar je het nu hebt aangevraagd?

Ze zijn er de laatste tijd veel strenger op geworden :)

Ik zou het risico niet nemen want ze mogen je weigeren.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:45

Lekker geregeld, volgende x even goed alles nakijken voor dat je boekt.

Ik zou of je reisbureau of consulaat bellen, maar er komen nu zoveel verschillende dingen op je af dat je nog niet weet waar je aan toe bent.

Succes.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 23:08

Dimple schreef:

Ik zou of je reisbureau of consulaat bellen, maar er komen nu zoveel verschillende dingen op je af dat je nog niet weet waar je aan toe bent.

Succes.

Ja dat ga ik zeker doen, heb zelf alles wel op oorde hoor, en we zouden het visum eigenlijk gistermiddag samen regelen (dan had die ook gewoon nog nieuw ID kunnen aanvragen) maar hij is toen gewoon niet op komen dagen, wou het toen zelf voor ons beide regelen maar hij reageerde ineens niet meer en ik weet al die codes van zijn ID niet uit mijn hoofd. Als excuus had die dat zijn telefoon leeg was en hij is zelfs snachts niet meer thuis gekomen ook, ik kon dus ook echt niks doen verder, ja mijn eigen visum maar die heb ik gewoon geregeld :) doe nu die van hem maar eigenlijk te laat.. Ben er ook best boos over want straks zijn we beide ons geld kwijt en ik zit met een heel hoop gedoe extra nu, want zelf regelt die het niet.

Om het nog erger te maken, ik heb vlieg angst dus ben behoorlijk gestressed al er van, deed dit eigenlijk voor hem :')

Iemand nog goeie middeltjes tegen vliegangst? Hahaha

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 23:12

Punz schreef:
Gewoon morgen noodpaspoort aanvragen, kost je een reis naar schiphol / twente of Eelde en de kosten van aanvragen natuurlijk, maar dan heb je hem morgen

Gewoon de gemeente bellen en informeren, ze sturen je dan naar een vliegveld, waar eea dan geregeld kan worden.

Ga morgen ochtend als eerst langs de gemeente zodra die open is.
Bedankt voor de tip!

Iedereen die mee denkt alvast heel erg bedankt! Ga volgendekeer ook zijn spullen eerst maar even goed controleren voor ik boek :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:22

Dani199764 schreef:
Dimple schreef:

Succes.

Ja dat ga ik zeker doen, heb zelf alles wel op oorde hoor, en we zouden het visum eigenlijk gistermiddag samen regelen (dan had die ook gewoon nog nieuw ID kunnen aanvragen) maar hij is toen gewoon niet op komen dagen, wou het toen zelf voor ons beide regelen maar hij reageerde ineens niet meer en ik weet al die codes van zijn ID niet uit mijn hoofd. Als excuus had die dat zijn telefoon leeg was en hij is zelfs snachts niet meer thuis gekomen ook, ik kon dus ook echt niks doen verder, ja mijn eigen visum maar die heb ik gewoon geregeld :) doe nu die van hem maar eigenlijk te laat.. Ben er ook best boos over want straks zijn we beide ons geld kwijt en ik zit met een heel hoop gedoe extra nu, want zelf regelt die het niet.

Om het nog erger te maken, ik heb vlieg angst dus ben behoorlijk gestressed al er van, deed dit eigenlijk voor hem :')

Iemand nog goeie middeltjes tegen vliegangst? Hahaha

Ga je toch gewoon met je beste vriendin als hij je zo laat zitten....

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:07

Hebben wij ook gehad 2 jaar terug, ID was nog maar anderhalve maand geldig en we gingen 2 weken naar Turkije. Geen problemen gehad, ID is gewoon geldig.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:14

Prima als hij zo laks is! Zou ik kijken of ik een vriendin kan regelen die lekker last minute mee gaat :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:00

janderegelaa schreef:

Krijg je alleen wel extra kosten om het ticket op haar naam over te zetten, maar dat zou zeker ook door mijn hoofd gaan als hij zo reageert.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:45

Dorus schreef:
janderegelaa schreef:

Krijg je alleen wel extra kosten om het ticket op haar naam over te zetten, maar dat zou zeker ook door mijn hoofd gaan als hij zo reageert.

Beetje afhankelijk van de vliegmaatschappij maar het zal rond de 100 euro zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:08

Oeh wat vreselijk rot TS, zeker omdat het niet door jouw toedoen is dat je nu zo in de stress zit. Ik zou ook eens kijken of je misschien met iemand anders lekker naar Turkije kunt gaan.
Het overzetten op een andere naam kost wellicht extra, maar dat is nog altijd beter dan weggegooid geld omdat het hele feest niet door kan gaan.

Hopelijk kun je toch nog gaan genieten van je vakantie.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 10:32

Heb helaas geen vrienden waar ik mee op vakantie zou gaan, meer kennissen maar die zie ik zo weinig, vind het een beetje raar om die mee te vragen, weet eigenlijk ook wel zeker dat die niet mee willen of al andere plannen hebben.

We zijn vanochtend bij het gemeentehuis geweest, hier werd aangegeven dat ze niks voor ons konden betekenen. Een nood paspoort geld namelijk niet in Turkije, dus ze zeiden dan betaal je je helemaal scheel en de kans dat je niet toegelaten word is 99%
Ook een nieuwe ID komt op zijn vroegst maandag binnen.

Net met de rijksoverheid gebeld, die hebben ons doorgestuurd naar het Turks consulaat en ambassade, maar die gaven allemaal het zelfde antwoord.
Het Turks consulaat sprak ook zo slecht engels dat het bijna niet te begrijpen was, ze zeiden alleen Yes Yes I can't say enithing about that, own risk..
Nou fijn kunnen we ook niks mee.
Op de website van correndon staat ook weer het zelfde, het ID moet minimaal 8 maanden geldig zijn.
Corendon proberen we nu te bereiken maar staan al bijna een half uur in de wacht..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:45

Als er echt niks te doen is zou ik de gok gewoon wagen.
Je geld terug krijgen lukt niet, en misschien kom je toch door de douwane heen.
beter dan het gelijk opgeven

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:47

kosseh schreef:
Als er echt niks te doen is zou ik de gok gewoon wagen.
Je geld terug krijgen lukt niet, en misschien kom je toch door de douwane heen.
beter dan het gelijk opgeven

Als je al door de Nederlandse douane komt wil niet zeggen dat het op de terugweg ook zo makkelijk gaat.
Je hebt dan nl ook kans dat je niet terug kan/mag reizen.

Daarnaast kan hij al geen visum meer krijgen op zijn id kaart.
Dus dan kom je Turkije al niet binnen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:48

Oei wat een gedoe!

En wat mega laks van je vent, maar goed, dat kan je er nu niet bij hebben qua gezeur.

Hoop dat je er uit komt met Corendon. Misschien kan je een week later? Geen idee of dat een optie is maar dan kan je als nog de boel tijdig regelen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:52

Ik zou de douanier gewoon 20 euro bieden, werkt in Turkije vaak wel...ik ben ooit zonder visum door lief te glimlachen ook het land in en uit gekomen, dus ik zou me niet al te druk maken!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 11:02

We hebben wel beide een visum, maar dan van die ene site van Iris82
hier staat namelijk dat het geen enkele geldigheidsduur nodig heeft, maargoed, ben vooral bang dat we inderdaad straks in Turkije staan en dat we dan zo een retourtje moeten boeken, kan dat wel betalen, maar dan ben ik letterlijk al mijn geld kwijt aan niks, we hebben beide nog maar rond de 300 pp over voor daar namelijk. Al ons spaargeld zit er in, naja al mijn spaargeld, hij leent het geld van mij, dit krijg ik over het jaar heen weer terug.

We hangen nu al een uur in de wacht bij corendon, heldentijd het zelfde liedje :')
Hoop wel dat ze opschieten want het gemeentehuis gaat 12 uur dicht, misschien als ze de vlucht kunnen omboeken dat we nog wel met spoed een ID kunnen aanvragen die hij dan maandag kan ophalen, als ze niet opnemen zijn we daar straks ook te laat mee

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:02

Heb je de aangevraagde visa al wel binnen?