Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorus schreef:zigranta schreef:Weet niet of dit nog steeds zo is, maar toen wij een aantal jaar geleden naar Turkije zijn geweest, hebben we het visum op het Turkse vliegveld gekocht? Was veel goedkoper dan vooraf in Nederland regelen.
Zo hebben wij het in 2013 ook nog gedaan, maar er schijnt eea veranderd te zijn op dat gebied de laatste jaren.
Dani199764 schreef:Ergste nog, er zit ook een scheur in zijn ID kaart, hoop ook niet dat dit problemen op gaat leveren..
Heb nu iniedergeval een Visum aan kunnen vragen via die ene website van Iris82
Alleen hier op is wel te zien dat de geldigheidsdatum van zijn ID niet klopt natuurlijk. Dit moeten ze haast wel zien.. Morgen maar even uitzoeken wat de gevolgen daar van kunnen zijn.
Citaat:Is mijn beschadigde paspoort of identiteitskaart geldig?
Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig. U kunt deze bij uw gemeente inleveren en vervangen door een nieuwe. De kosten voor de aanvraag moet u zelf betalen.
Brainless schreef:Dani199764 schreef:Ergste nog, er zit ook een scheur in zijn ID kaart, hoop ook niet dat dit problemen op gaat leveren..
Heb nu iniedergeval een Visum aan kunnen vragen via die ene website van Iris82
Alleen hier op is wel te zien dat de geldigheidsdatum van zijn ID niet klopt natuurlijk. Dit moeten ze haast wel zien.. Morgen maar even uitzoeken wat de gevolgen daar van kunnen zijn.Citaat:Is mijn beschadigde paspoort of identiteitskaart geldig?
Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig. U kunt deze bij uw gemeente inleveren en vervangen door een nieuwe. De kosten voor de aanvraag moet u zelf betalen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... art-geldig
kosseh schreef:Met een scheur in je ID word je gewoon toegelaten.
Heb ik ook een tijdje gehad en engeland en turkije ben ik er toch mee ingekomen.
Als je een visum hebt kunnen aanvragen dan zou die toch ook geldig moeten zijn. Staat er niks over op de site waar je het nu hebt aangevraagd?
Dimple schreef:Lekker geregeld, volgende x even goed alles nakijken voor dat je boekt.
Ik zou of je reisbureau of consulaat bellen, maar er komen nu zoveel verschillende dingen op je af dat je nog niet weet waar je aan toe bent.
Succes.
Punz schreef:Gewoon morgen noodpaspoort aanvragen, kost je een reis naar schiphol / twente of Eelde en de kosten van aanvragen natuurlijk, maar dan heb je hem morgen
Gewoon de gemeente bellen en informeren, ze sturen je dan naar een vliegveld, waar eea dan geregeld kan worden.
Dani199764 schreef:Dimple schreef:Lekker geregeld, volgende x even goed alles nakijken voor dat je boekt.
Ik zou of je reisbureau of consulaat bellen, maar er komen nu zoveel verschillende dingen op je af dat je nog niet weet waar je aan toe bent.
Succes.
Ja dat ga ik zeker doen, heb zelf alles wel op oorde hoor, en we zouden het visum eigenlijk gistermiddag samen regelen (dan had die ook gewoon nog nieuw ID kunnen aanvragen) maar hij is toen gewoon niet op komen dagen, wou het toen zelf voor ons beide regelen maar hij reageerde ineens niet meer en ik weet al die codes van zijn ID niet uit mijn hoofd. Als excuus had die dat zijn telefoon leeg was en hij is zelfs snachts niet meer thuis gekomen ook, ik kon dus ook echt niks doen verder, ja mijn eigen visum maar die heb ik gewoon geregelddoe nu die van hem maar eigenlijk te laat.. Ben er ook best boos over want straks zijn we beide ons geld kwijt en ik zit met een heel hoop gedoe extra nu, want zelf regelt die het niet.
Om het nog erger te maken, ik heb vlieg angst dus ben behoorlijk gestressed al er van, deed dit eigenlijk voor hem![]()
Iemand nog goeie middeltjes tegen vliegangst? Hahaha
Dorus schreef:janderegelaa schreef:Ga je toch gewoon met je beste vriendin als hij je zo laat zitten....
Krijg je alleen wel extra kosten om het ticket op haar naam over te zetten, maar dat zou zeker ook door mijn hoofd gaan als hij zo reageert.
kosseh schreef:Als er echt niks te doen is zou ik de gok gewoon wagen.
Je geld terug krijgen lukt niet, en misschien kom je toch door de douwane heen.
beter dan het gelijk opgeven