Met vriend naar Frankrijk... Heimwee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:16

Ik ga over een halfjaar 2 weken naar japan en heb ook enorme last van heimwee, even een stipje dus.

Ik heb geen tips voor je, voor mij was het laatst zo erg dat ik na 3 dagen ponykamp weer naar huis ging. Alvast veel sterkte en succes voor je. :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:19

TS, desnoods neem je een tablet of laptop mee en ga je dagelijks een kwartiertje skypen/bellen met je familie?
Misschien helpt dat?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:20

Maar maava even inhakend op jouw post. Waarom ga je dan naar huis en zet je niet door?
Er is niks aan de hand. Na een week zijn je ouders er ook nog? Wat maken die paar dagen dan uit? Waarom zet je jezelf daar niet overheen? Nu is het echt een belemmering in je leven.

Niet aanvallen bedoeld!! Maar ik vraag mij dat oprecht af. Mijn rationele brein snapt er niks van :P

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:23

Selka schreef:
Maar maava even inhakend op jouw post. Waarom ga je dan naar huis en zet je niet door?
Er is niks aan de hand. Na een week zijn je ouders er ook nog? Wat maken die paar dagen dan uit? Waarom zet je jezelf daar niet overheen? Nu is het echt een belemmering in je leven.

Niet aanvallen bedoeld!! Maar ik vraag mij dat oprecht af. Mijn rationele brein snapt er niks van :P

Geen probleem hoor. :D Maar ik had het daar mede door de heimwee gewoon echt niet meer naar mijn zin, elke nacht huilen, geen zin meer in hebben om bezig te zijn behalve de twee uurtjes paarden per dag. Doorzetten had het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt en er voor gezorgd dat ik het niet naar me zin had en geen plezier meer had, wat ik wel het belangrijkste van een ponykamp vind. :j

geerke

Re: Met vriend naar Frankrijk... Heimwee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:27

gewoon gaan,die drie weken is zo om...maak er wat van,en schuif die heimwee en negatieve gevoelens opzij.Je kunt toch wel drie weken zonder je ouders?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:28

Bedankt voor de reactie maava! Oke dus het is niet mogelijk jezelf er overheen te zetten en mocht je dat wel doen wordt het erger. Lastig hoor! Zou het heel vervelend vinden om zo beperkt te worden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:33

Ik begrijp dit echt helemaal, behalve dan dat ik het maar niet meer afspreek sinds mijn 12e :=

Nu kun je het eigenlijk niet meer maken om af te zeggen, maar ik zou wel eerlijk tegen ze zeggen dat je het een stuk moeilijker vindt dan verwacht. Waarschijnlijk is het al makkelijker als ze weten hoe het zit, en dan proberen om zoveel mogelijk alleen naar de leuke dingen te kijken. Dan ben je vast voor je het weet in Zweden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:42

Maar waarom ben je verdrietig? Kan je dat uitleggen?

Omdat je ouders zonder jou vertrekken?
Als je 18 bent wordt dat helaas voor jou een keer realiteit. Door werk/relaties/school oid kan je niet altijd meer met je ouders aan het handje mee.

Wat dat betreft kan je deze weken ook zien als een leerproces. Je hebt een vriend en zijn familie die je opvangen als het niet gaat, hebt mooie afleiding aan het gaan naar Frankrijk op vakantie.

Afzeggen kan je absoluut niet maken (zij hebben hun plannen en geld ook deels aan jou aangepast).
Je kan wel aangeven dat je het lastig vind. Maar als je het niet probeert weet je ook niet of het gaat.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:48

MarliesV schreef:
Maar waarom ben je verdrietig? Kan je dat uitleggen?

Omdat je ouders zonder jou vertrekken?
Als je 18 bent wordt dat helaas voor jou een keer realiteit. Door werk/relaties/school oid kan je niet altijd meer met je ouders aan het handje mee.

Wat dat betreft kan je deze weken ook zien als een leerproces. Je hebt een vriend en zijn familie die je opvangen als het niet gaat, hebt mooie afleiding aan het gaan naar Frankrijk op vakantie.

Afzeggen kan je absoluut niet maken (zij hebben hun plannen en geld ook deels aan jou aangepast).
Je kan wel aangeven dat je het lastig vind. Maar als je het niet probeert weet je ook niet of het gaat.

Mee eens :j Je kunt het op z'n minst proberen. Ik vind het wat voorbarig om er nu al vanuit te gaan dat het allemaal niks is, terwijl je ook kunt gaan en het even aan kunt kijken. Misschien vind je het juist wel super leuk en heb je het gewoon naar je zin.

Wat anderen ook al zeggen, als het écht niet gaat kun je altijd vanuit Frankrijk nog overleggen/beslissen wat je gaat doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:42

TS, hoe sta je er voor na er ff over geslapen te hebben en nu je ouders echt weg zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:44

Inmiddels zijn mijn ouders er al twee dagen en ga ik morgen weg...

Het was vooral heel erg toen ze wegreden en ik alleen achterbleef in huis. Ook toen ik net even alleen thuis was ging het mis, daar kan ik echt niet tegen. Als ik met vriend en zijn familie ben is het gezellig en heb ik er ook wel zin in, maar ik kijk toch het allermeest uit naar Zweden... Ik zou alsnog het liefst morgen in het vliegtuig daarheen stappen. Maarja, dat gaat niet...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 06:45

Lekker alles laten gaan, dan zit je niet met opgekropte gevoelens als je weg gaat. :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 07:02

Ik vind afzeggen of eerder weg gaan ook niet kunnen.. Als ik je vriend of schoonfamilie was zou ik echt not amused zijn. Breng ze wel op de hoogte van je gevoelens zodat ze je kunnen begrijpen, maar houd die drie weken gewoon vol! Het is echt zo voorbij en jullie gaan waarschijnlijk allerlei leuke dingen doen! En inderdaad, probeer op je eigen benen te leren staan. Je bent inmiddels op een leeftijd gekomen dat er steeds meer dingen van jou zelfstandig worden verwacht, laat dit een goede oefening zijn :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 07:47

Heb je geen zin dan heb je geen zin. Alleen als je nu afzegt dan vind ik dat je de extra kosten voor het grotere huisje wel moet betalen.
Met een schoondochter op vakantie die er geen zin in heeft lijkt me ook niks. En drie weken naar Frankrijk waar je niet wil zijn is ook niet leuk.
Snap eigenlijk niet waarom niemand je hier voor gewaarschuwd heeft. Drie weken met je schoonouders. :+ .
Maar wanneer je niet gaat zal het zeker gevolgen voor je hebben (en niet alleen financieel) want er is een partij die hier niet blij mee gaat zijn. Is dat het je waard?

Kortom: Of je gaat mee en maakt er het beste van. Leert er je les uit dat je dit niet meer zo moet aanpakken.

Of je zegt dat je niet mee gaat en lost het op een nette manier met ze op.

Het is altijd jou keuze.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:24

Als ik het lees dan denk ik geen heimwee maar gewoon je familie (ouders) niet los kunnen laten dat is, vind ik, wat anders dan heimwee maar heb er geen ervaring mee.

Ik vind het naar je vriend en zijn ouders toe niet erg leuk dat je schrijft ik kijk toch het meest uit naar Zweden.
Ben je ooit alleen thuis, ga je ooit iets alleen ondernemen? Want ik denk dat daar een beetje het probleem zit dat je erg hangt aan je ouders.
Maar top dat je hebt doorgezet om toch met je vriend mee te gaan naar France en je zal zien als je een beetje je hoofd leeg kan houden van Zweden het erg leuk zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:33

rumay schreef:
Als ik het lees dan denk ik geen heimwee maar gewoon je familie (ouders) niet los kunnen laten dat is, vind ik, wat anders dan heimwee maar heb er geen ervaring mee.

Ik vind het naar je vriend en zijn ouders toe niet erg leuk dat je schrijft ik kijk toch het meest uit naar Zweden.
Ben je ooit alleen thuis, ga je ooit iets alleen ondernemen? Want ik denk dat daar een beetje het probleem zit dat je erg hangt aan je ouders.
Maar top dat je hebt doorgezet om toch met je vriend mee te gaan naar France en je zal zien als je een beetje je hoofd leeg kan houden van Zweden het erg leuk zal zijn.

Het is niet dat ik hang aan mijn ouders, ik kan heel goed zelf iets ondernemen. Het is meer dat ik opgegroeid ben met veel mensen om me heen. Mijn zus zie ik nu echter heel weinig want die studeert in London, mijn broer zie ik ook niet vaak want die heeft het heel druk. En die komen de eerste drie weken; daar was ik graag bijgeweest. Het gebeurt niet vaak dat wij allemaal in één huis zijn.

Mijn familie is gewoon heel hecht. Als ze niet in Zweden waren geweest en broer en zus er ook niet waren was dit al veel makkelijker geweest.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:53

Dat alleen thuis zitten is maar even zo te lezen, maak er het beste van. Eindelijk die afstandsbediening voor jezelf! En straks in Frankrijk zijn er wel mensen om je heen. Niet je eigen familie, maar wel mensen die je kent en je eigen vriend.

Ga niet de hele vakantie in Frankrijk zitten denken 'zat ik maar vast in Zweden'. Probeer je even voor te stellen dat je vriend met jou en je familie mee zou gaan naar Zweden en dat hij de hele vakantie lang alleen maar bezig zou zijn met hoe ontzettend hij uitkijkt naar het einde van de vakantie met jullie en naar het moment dat hij weer naar zijn eigen familie kan. Niet echt een leuk idee hè? En daarnaast zou je je waarschijnlijk rot schamen naar je ouders toe, zeker als die extra geld hebben uitgegeven zodat je vriend mee kon gaan. Nogmaals meis, maak er het beste van, ga er echt voor om iets leuks van die vakantie te maken. Voor je vriend, maar zeker ook voor jezelf.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:07

Resistance dat verklaart beter waarom je niet naar Frankrijk wil, helaas dus verkeerde afspraken met jouw familie wie wanneer waar is.
Dan zie ik het nog niet als heimwee maar meer als je zus en broer missen en of dat nu thuis of in zweden was maakt niet uit.
Jammer dat je ze niet ziet volgende keer betere afspraken proberen te maken :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:45

Waarom besloot je toch naar Frankrijk te gaan en niet naar Zweden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:32

Omdat ik het inderdaad niet kon maken... en we gaan het gewoon aankijken. Mijn vriend weet ervan en snapt het gelukkig.

En arme ik... we zitten net een half uur in de auto en nu besef ik me opeens dat ik de zalmwrap en mozzerella sandwich die ik voor mezelf had gekocht ben vergeten... :( :') Die zijn dan maar voor de buren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:39

Ik heb zoiets van kom op meid, je bent 18, wordt volwassen. Misschien hard, maar als je afspraken maakt waarbij vooral rekening met jou wordt gehouden, moet je dat beter doordenken de volgende keer. Maar idd, zie het als een leermoment, je gaat het prima 3 weken volhouden. En als je wel last krijgt van heimwee, bedenk dan dat je er niet dood van gaat, dat je niet omvalt en dat je hier uiteindelijk sterker van wordt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:59

Jeetje, hoeveel jongelui krijgen 3 weken vakantie Frankrijk en daarna nog eens 3 weken Zweden aangeboden op hun 18dejaar!

Jouw schoonfamilie heeft het enorm met jou voor dat ze je 3 weken vakantie aanbieden en jij gaat een beetje zitten mokken omdat je niet naar Zweden kan.

Hechte familie is leuk maar kom op, je kunt appen, internetten en skypen , ook in Frankrijk , het is niet het einde van de wereld.

Ik hoop dat je in staat bent om het Zweden idee even aan de kant te zetten en heerlijk met je vriend geniet in Frankrijk.
3 prachtige weken samen waarin jullie vast allerlei leuke dingen kunnen doen.

En een tip
Zoek nu al leuke dingen op die je daar kan doen zodat je er ook tenvolle van geniet en met een planning wordt het ook gelijk een stuk leuker omdat je mee voorbereid.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:38

Heeft niet met volwassen worden te maken, je hebt dit of niet, heb je het niet dan snap je het gevoel niet.Ik had het ook, het gaat over maar kan soms lang duren.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 07:59

Ja maar of je dat gevoel nou wel/niet hebt, dit is toch haar eigen keus geweest? En ik geloof, als je het maar wilt dan kun je je overal over heen zetten, hoe moeilijk het ook is. Het is soms ook goed om dat soort moeilijke en verdrietige gevoelens te ervaren.. weer even met bijde benen op de grond :) maar leuk is het vaak niet.

Ik hoop dat TS een leuke tijd gaat hebben in Frankrijk :) dan gaat de tijd ook sneller

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:40

Zo, 2 weken al voorbij! Frankrijk is een mooi land! :j

Foto van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Echter ben ik toch tot het besluit gekomen om volgend jaar weer lekker naar Zweden te gaan voor 6 weken. Dit komt door de vele ergernissen van hier. Tussen mijn vriend en ik is alles hartstikke goed, maar ik heb wat meer moeite met mijn schoonvader... en dat is nog zacht uitgedrukt. Momenteel kan hij niet autorijden en zit daardoor de volledige tijd in de auto op zijn vrouw te zeiken en schelden wat ze allemaal wel niet goed doet (mens rijdt hartstikke goed), als hij zelf even rijdt zit hij zich op vervelende wijze te irriteren aan het verkeer waardoor hij scheldend aan het stuur zit te rukken en bumperkleeft... ik heb al meerdere malen op het punt gestaan om te zeggen als hij nu niet normaal kon doen hij de auto maar aan de kant zet en ik wel bij de zus van mijn vriend in de auto ging. Ook is wachten voor hem een groot probleem; als het letterlijk een minuutje langer duurt dan gepland breekt de hel los. En zo zijn er nog veel meer ergernissen... :n

Verder is iedereen hartstikke gezellig - het was even wennen maar ik heb mijn plekje wel gevonden. Toch ga ik volgend jaar niet meer mee, om bovenstaande reden. Ik zit er af en toe door te trillen op mijn stoel en kan er totaal niet tegen wanneer iemand gelijk in woede op de tafel zit te bonken en te schelden wanneer zijn tablet even sloom is... Dat iemand op dergelijke wijze een vakantie kan verpesten.

Morgen gaan we naar een ander huisje voor nog een weekje en daarna weer naar huis. En dan... Zweden! <3