Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Ik zou nu niet vaccineren, als je daar uiteindelijk wel gegeten wordt of gewond raakt kan je je daar alsnog wel laten vaccineren tegen tetanus. Rabiës zou ik zeker niet doen als de kans daarop erg klein is, het is een vaccinatie met flinke risico's.
zonnebloem18 schreef:Ik zou nu niet vaccineren, als je daar uiteindelijk wel gegeten wordt of gewond raakt kan je je daar alsnog wel laten vaccineren tegen tetanus. Rabiës zou ik zeker niet doen als de kans daarop erg klein is, het is een vaccinatie met flinke risico's.
Charaz schreef:Ik zou wel een booster halen, heb je ook geen gedoe als je daar bent en je wordt toch gebeten of je verwond jezelf.
Emmaa_ schreef:Ik zou het eigenlijk gewoon doen. Beter goed voorbereid op reis gaan en je geen zorgen hoeven maken. Een ongeluk zit in een klein hoekje en alle honden kunnen bijten. Net zoals alle paarden kunnen bijten, of een trap geven.
StalNollie schreef:Emmaa_ schreef:Ik zou het eigenlijk gewoon doen. Beter goed voorbereid op reis gaan en je geen zorgen hoeven maken. Een ongeluk zit in een klein hoekje en alle honden kunnen bijten. Net zoals alle paarden kunnen bijten, of een trap geven.
klopt maar een inenting heeft ook veel risico's. wat inderdaad ook aangehaald word is pas halen op het moment als er gebeten word, 72 uur is te doen toch.
zonnebloem18 schreef:Spaanse ziekenhuizen hebben ook huisartsenposten en spoedeisende hulp en als toerist kan je ook terecht bij lokale huisartsen. Volgens de richtlijnen moet de vaccinatie binnen 72 uur gezet worden, dat zou zelfs in Thailand of Cambodja nog moeten lukken tenzij je midden in de rimboe zit.