.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 16:23

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

M_Jacky

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:40

Leuk dat je naar Macedonië gaat! Alvast een fijne vakantie.
Ik ben vorig jaar in Ohrid geweest en vanuit daar excusies geboekt naar St. Naum + zwarte Drim bronnen, Mavrovo National Park en ben wezen paragliden. Ohrid is leuk en gezellig en heerlijke terrassen. Mavrovo was erg gaaf maar ik ben dan ook een natuurliefhebber en hou wel van berg/heuvelachtige gebieden. Paragliden is super vet natuurlijk maar kost wel wat geld. Gelukkig is alles wat goedkoper in Macedonië. De Zwarte bron drimmen zijn erg bijzonder en raad ik je ook aan, maar dat is wel erg toeristisch.

Al met al heel positief over Macedonië.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:43

O ja, en lekker vaak de taxi nemen want dat is daar spotgoedkoop (en laat je niet afschepen, dat was namelijk gebeurd bij een Nederlands gezin dat bij mij in het vliegtuig zat). En inderdaad in Denar betalen, euro's nemen ze op veel plekken ook niet aan. Er zijn veel geldwisselkantoren daar waar je ook je euro's in kan wisselen in Denar.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:46

Niet goed opgelet, je bent al op vakantie geweest. :+

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:29

Wij gaan volgende week nar Ohrid. Hebben jullie nog tips voor excursies?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:04

Ik lees even mee, Macedonië staat ook hoog op mijn lijstje!
@TS, waarom zou je niet voor een 2e keer gaan?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:10

Wij zitten in Ohrid, hotel Mizu. Ga met m'n vriend en nog n stel..
Heb veel goede verhalen gehoord, maar er schijnt zoveel te zien te zijn dat we aan een week dan niet genoeg hebben.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:11

merel_gomez schreef:
Franciska15: De dorpentocht is leuk om te doen, verder de nationale parken bezoeken om te wandelen erg mooi. Het heeft een rijke natuur met veel bergen en bos. Zowel bij Alex tours als Fibula air Travel de organisatie die bij de hotels zijn prima te boeken. voordeel van Alex is dat hij Nederlands spreekt. Verder weinig verschil gemerkt. waar zitten jullie?

Wildgirl: een of andere manier zou ik er gewoon niet zo gauw nog een keer naar terug gaan. Hebben heerlijke week gehad hoor, erg aardige mensen, fijn hotel en mooie natuur. maar nou ga ik eigenlijk nooit terug naar het zelfde, onder het motto de wereld is nog zo groot. Tot nu toe heb ik alleen bij Cuba wel het gevoel dat ik daar nog wel eens naar terug wil..

Kan je de nationale parken ook zelf bezoeken of is dan een excursie handiger? En wat hield de dorpentocht in? :)

Wij gaan ook al over 2 weken naar Ohrid :) aftellen!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 16:30

.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:08

merel_gomez schreef:
_Tamara: ja je kan ze zelf bezoeken. Net wat je zelf prettigst vindt denk even informeren bij de hostess.

Oh top, bedankt! :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:53

We zijn momenteel in Ohrid en we vinden het hier echt zoveel mooier dan we verwacht hadden! We hebben een super hotel aan de boulevard van Ohrid met zwembad en zijn in een kleine 10 minuten lopen in het centrum.

We zijn tijdens 1 van de eerste dagen naar het fort geweest, Sveti Jovan Kaneo (het kerkje aan het water met prachtig uitzicht), klooster van St. Clement en nog een kerk. Toen dus echt Ohrid zelf gedaan :) De dag erna hebben we een fiets gehuurd en zijn we een stuk langs de kust gefietst en dat was ook super mooi!

Maandag zijn we met de boot naar Sveti Naum geweest en dat vonden we beide prachtig! Vooral de tocht erheen met de mooie natuur van Galicica National Park was heel indrukwekkend en de tocht met de roeiboot over de natuurlijke bronnen. Zulk helder water en zo stil!

Gisteren zijn we naar Albanië geweest met George en Duschko. Zij organiseren excursies vanaf het plein in Ohrid met kleine groepjes (5 of 6 personen) en dan doe je ook echt iets anders dan de standaard toeristendingen die Tui doet, oik nog voor een lagere prijs. Zij zijn echt een aanrader! Door de kleine groepjes heel veel gelegenheid voor tussendoor kleine stops als we dat wilden en leuke en interessante gesprekken. Daarnaast ook gewoon een super sfeer! We hoorden mensen die via Tui naar Albanië waren geweest en dat niks vonden en incl 1.5/2 uur wachten voor de grens.. Wij waren er in een kwartiertje over! We vonden Albanië echt heel erg de moeite waard en erg indrukwekkend. We zijn naar een klein vissersdorpje geweest waar bijna geen toeristen komen en waar de tijd echt stil heeft gestaan. Ook hele bijzondere en heftige verhalen van mensen die we gesproken hebben die de communistische en zeer onderdrukte tijd daar hebben meegemaakt. Daarna naar Pogradec geweest en dat was ook wel apart om daar de contrasten tussen arm en rijk te zien. Ook zijn we nog bij zo'n bunker geweest en dat was ook wel echt apart! Vooraf wisten we niet zo goed wat we moesten verwachten, maar het was echt zeer zeker de moeite waard! Op de heenweg zijn we ook nog even in Struga gestopt, maar dat is een heel stuk kleiner dan Ohrid en we vonden dat ook minder sfeer hebben. We hebben ook wat mensen gesproken die vorig jaar in Struga waren en nu in Ohrid en dat dat ook wel echt een wereld van verschil is. Ik zou Ohrid dus zeker aanbevelen!

Morgen gaan we ook met George en Duschko naar Nationaal Park Mavrovo. Daar gaan we een klif in om een grote waterval te bekijken en dan nog verschillende stops in het park.

Wat ons vooral opvalt aan het land is dat de mensen heel vriendelijk en behulpzaam zijn! Daarnaast ook echt goedkoop, avondeten kost ons voor twee personen tussen de €6 en €12 totaal. En dan ook echt goed eten!

We zijn dus erg enthousiast over Ohrid en Macedonië! Als ik terug ben, maak ik denk ik nog wel zo'n fototopic met verslag van alles wat we hebben gezien. :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:48

Afbeelding
Net teruggekomen. Het was supermooi daar, vooral Mavrovo vond ik erg mooi. Als herinnering heb ik de bergthee meegenomen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:52

Ik ben afgelopen vrijdag terug gekomen van een weekje Struga :) Zaten in hotel Drim, prima hotel.. Behalve dat ze nog bezig zijn met renoveren (badkamer op instorten) en er dagelijks bruiloften georganiseerd worden -O-

Wij hebben 2 twee excursies geboekt bij Fibula, ezel safari en dagtocht naar Skopje. Bij de ezels heb ik 1 ezel gezien met langere hoeven, de rest zag er goed uit! Was een erg mooie wandeling! Ezel zat alleen voor geen meter :+ Dagtocht naar Skopje was erg leuk, vooral het museum van de Macedonische Strijd! De boottochten twijfelden we over, maar uiteindelijk niet gedaan.

Ik ga zeker een keer terug naar Macedonië :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:58

14 juni vlieg ik met mijn moeder naar Ohrid! Wij verblijven in hotel tino sveti stefan op ongeveer 4 km van de stad zelf.

Hebben jullie nog tips welke restaurantjes we MOETEN bezoeken en excursies? Wat zijn echt aanraders? Ik neem denk ik wel mijn camera en verschillende fotokaartjes mee, ik zag fotos voorbij komen, wauw ! <3

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 13:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:47

Ik ben me nog aan het oriënteren voor een vakantie, Macedonië klinkt wel leuk. Vorig jaar in Kroatië geweest, vond dat erg mooi!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:10

Ohrid is zo leuk en nu is het nog niet zo ontzettend toeristisch (over een paar jaar wel vrees ik). De natuur daar is schitterend en de mensen zijn vriendelijk.

Voor excursies: http://www.laletours.com/index.php/nl/excursies (Nederlandse mensen die daar wonen, erg leuk!)

Naar St. Naum boek je vooral geen excursie, maar ga je gewoon naar de haven in Ohrid stad. Er gaan diverse boten naar St. Naum toe, één van die boten heeft een kapitein die ook wat Nederlands spreekt. Op St. Naum aangekomen vind je zelf je weg wel, zo groot is het daar niet.

Wij vonden de excursie naar Pelikaneneiland erg leuk, maar dan moet je wel mazzel hebben dat die beesten een beetje mee willen werken. Het waren er veeeeeeeeel... Erg mooi als die opvliegen met z'n allen.

In Ohrid zelf kan je voor een prikkie heerlijk eten, restaurants zat. Eet ook eens een ijsje bij de (grote) ijsboer op het plein. Kost weinig en erg lekker. De stad is schoon, er is genoeg moois te zien en de mensen zijn aardig en niet opdringerig. Toen wij er twee vakanties geleden voor het laatst waren, kostte een taxirit nog zo weinig, dat een taxi voor een dag huren prima te doen was.

Ga je in het hoogseizoen, hou er dan rekening mee dat het daar voor hotels vrij gebruikelijk is om ook in het hoofdseizoen zalen, het restaurant of zelfs het zwembadgebied te verhuren voor bruiloften in de avond. Kan soms wat overlast geven. Wij hebben het één keer meegemaakt en eerlijk is eerlijk, we hebben ons prima vermaakt met mensen kijken vanaf het balkon :D

Veel plezier voor de mensen die Macedonië gaan bezoeken dit jaar!

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:48

Leuk dat dit topic nu weer oppopt, ik ga volgende week voor het eerst heen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:50

Wat leuk een topic
Ik en mijn moeder gaan van 2 juni tot 9 juni naar ohrid Macedonië

Naar het all in clusive hotel aan het meer. Granit heet het volgens mij
Ga het topic eens doorlezen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:58

Eloya schreef:
Wat leuk een topic
Ik en mijn moeder gaan van 2 juni tot 9 juni naar ohrid Macedonië

Naar het all in clusive hotel aan het meer. Granit heet het volgens mij
Ga het topic eens doorlezen

Zijn wij twee keer geweest, prima bevallen :j

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:02

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:58

Wat leuk, wij gaan dit jaar ook naar Macedonie, naar Oaza inn ook bij Ohrid. Ben erg benieuwd en heb er zin in.
Is fietsen een beetje te doen? Wij zitten wat noordelijk van Ohrid (1,5 km) en het hotel verhuurd fietsen.
Ik lees er wisselende dingen over, volgens 1 boekje is een helm verplicht, maar heb daar verder nergens anders iets over gelezen?!?!!?!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:29

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt