loveslimpie schreef:Wij zitten nu te kijken om via het Balaton meer in Hongarije, dan Zagreb, naar Ljubljana te gaan. Maar we kunnen niet echt campings ten oosten/ rondom de stad vinden. Hebben jullie nog tips waar ik kan zoeken?
Eisen zijn er niet echt aan de camping. Mochten er in Slovenie van die "wildkampeer" plekken zijn dan is dat ook goed. Ik heb gelezen dat wildkamperen niet mag, maar ik dacht misschien bestaan er net zoals in Nederland van die kampeerpalen.
Ik hoop dat iemand nog goede suggesties heeft!
Wij kampeerden ten noorden van Ljubljana. Google op
Ljubljana Resort Hotel & Camp. Nette camping, maar ook de duurste die we op de hele reis gehad hebben. Groot voordeel: aan de camping is een bushalte met om de 10min een bus die je in 15-20min naar centrum van Ljubljana brengt. Dat was 2,40€ pp heen en terug als ik mij niet vergis.
Dee_Es schreef:Weet iemand hoe het met de top van de Triglav zit betreffende klettersteig? Ik heb al begrepen dat het er erg druk is maar moet je ook echt een klettersteigset meenemen of is een helm genoeg?
En heeft iemand tips voor betaalbaar canyoning in Triglav nat park?
Soca route gaan we sowieso doen en nog ergens een grot in maar misschien een wat onbekendere ivm drukte.
Van wat ik gelezen hebben over Triglav beklimmen (uiteindelijk niet zelf gedaan omdat vriend last had van zn knieën) is dat een helm aangeraden wordt, maar klettersteigset niet nodig is als je langs de oostkant klimt. De noordkant zou een heel stuk moeilijker zijn en heb je wel degelijk al je veiligheidsmateriaal nodig.
Canyoning zou ik sowieso doen vanuit Bovec. Het is daar een pak minder toeristisch dan in Bled en dat merk je aan alle prijzen. In Bovec zijn er veel verschillende organisaties, maar de prijzen liggen bij elkaar in de buurt: 80-90€ pp. Wij hebben de Fratarica canyon gedaan met Aktivni planet, deze organisatie had een samenwerking met onze camping. Wat ik daar geleerd heb over de canyons: de Susec is de meest toegankelijke. Minst hoge sprongen en glijden, wordt zelfs gedaan met kids. Wij deden de Fratarica. Veel springen en glijden, voor mij was het té uitdagend. Ik hou meer van de "technische rappels". Achteraf hoorden we dat die er meer zijn in de upper Predelica. Magnifiek aan de Fratarica was wel de afdaling van de Parabola, ongelooflijke ervaring en uitzicht!
Grotten werd ons ook aangeraden de minder bekende te doen. Wij gingen uiteindelijk naar die van Skocjan. En dat was al heel toeristisch (ik wil niet weten wat dat in Postojna dan geweest moet zijn!). Super mooie grotten alleszins! Om drukte te vermijden: ga niet in het weekend en zorg dat je er bent voor de eerste rondgang start!
Edit: als je de Soca trail doet, ga zeker naar de Soca bron! Ik voelde me er echt op een unieke plek!
Op deze website hebben ze het mooiste stuk van de trail omschreven als wandeling: https://mijnslovenie.com/wandelen-langs-de-soca/
Laatst bijgewerkt door Vaxa op 06-07-17 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt