schotland wie o wie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 00:50

Goof schreef:
B&B's zijn echt veel goedkoper dan jij hebt berekend nu.
Bedenk ook dat je reistijd nooit exact correct zal zijn. Het leuke van zelf rijden met de auto is dat je op iedere schitterende plek of in ieder leuk stadje dat je onderweg tegenkomt kunt stoppen en kunt genieten. Daarbij zijn de wegen anders dan in Nl, je rijdt er nooit de max snelheid, je rijdt veelal veel bochten en door de bergen.

Dit is wat ik bij trivago gevonden heb, maar misschien kijk ik wel verkeerd hoor dus Als je tips hebt?

De route tijden heb ik enkel overgeschreven van google maps zodat ik een beetje een indicatie heb van afstand/tijd
Remember schreef:
Op Skye zou ik eerder de punt boven Portree rijden, heb je een hele mooie route langs de kust en kom je langs 'Old man of Storr' en kun je een gave weg door de Quirang rijden! Ik neem aan dat je Dunvegan hebt gedaan voor het kasteel (geweest en vond het mooi maar ben meer vd natuur dan vd cultuur :o ), en wat is er in Trumpan?

Edit; en het is inderdaad duur, zeker als je met een B&B ook nog voor alles uit eten moet. Dat was onze keuze voor een huisje en dan meer in dezelfde regio blijven, scheelde echt een hoop! En achteraf blij dat we niet op de bonnefooi zijn gegaan, waren echt maar heel weinig 'vacancies'

Enkel en alleen de westkust genomen van sky vanwege de positieve verhalen en in dunvegan stond het goedkoopste hotel haha later ook dat kasteel erbij gezien

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:59

Vind het erg veel rijden voor 5/6 dagen, het stuk naar Skye is erg lang, onderschat dat niet! De rijtijden van Google Maps zijn echt zwaar onderschat. Zou Skye er voor deze trip denk ik uitlaten, aan 1 dag op Skye heb je eigenlijk ook weinig: de mooiste plekken zijn vooral te zien als je wat gaat wandelen. Voor het aantal dagen wat je hebt zou ik Glasgow-Glencoe (tussenstop op Loch Lomond)-Inverness (tussenstop Loch Ness)-Cairngorms-Edinburgh doen, en bv een extra nacht in Cairngorms of Glencoe zodat je wat meer van de omgeving kan zien!

Youth Hostels zijn super in Schotland, mensen van allerlei leeftijden en je kunt er vaak een stuk goedkoper een privé kamer krijgen dan bij een B&B. Hangt een beetje van je luxelevel af :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:36

Ik lees hier veel ervaringen met B&B's, is dat in de maand augustus ook zo goed te doen dat je savonds gewoon ergens heen rijdt en wel ziet? En de hostels, zitten die vaak vol? Voor de mensen die op de bonnefooi gaan: wat budgetteer je ongeveer per nacht voor 2 personen?

gaucho

Re: schotland wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:38

In september was dit in glencoe / Skye in ieder geval geen optie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:49

imd schreef:
Ik lees hier veel ervaringen met B&B's, is dat in de maand augustus ook zo goed te doen dat je savonds gewoon ergens heen rijdt en wel ziet? En de hostels, zitten die vaak vol? Voor de mensen die op de bonnefooi gaan: wat budgetteer je ongeveer per nacht voor 2 personen?

Ik ging toen ook in augustus en er was echt overal wel plek. En zo niet, zit er 1 straat verderop wel weer een B&B. Echt geen probleem.

Wat ik precies betaald heb weet ik niet meer, dat is al enkele jaren terug nu. De prijzen zullen vast ook wel iets omhoog zijn gegaan. Volgens mij betaalde ik rond de 25 - 30 pond pppn.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:38

Wij willen ook graag naar Schotland :D Maar we zijn beiden echt analfabeten wat betreft het plannen van een reis oid :') Ik zou wel graag kastelen willen bezoeken en plaatsen met veel historie. Zijn er dan nog plekken die eruit springen, of zijn mijn zoekcriteria dan alsnog te breed?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:52

SophievdV schreef:
Wij willen ook graag naar Schotland :D Maar we zijn beiden echt analfabeten wat betreft het plannen van een reis oid :') Ik zou wel graag kastelen willen bezoeken en plaatsen met veel historie. Zijn er dan nog plekken die eruit springen, of zijn mijn zoekcriteria dan alsnog te breed?

Voor onze reis hebben we:
Hadrian's wall
Eilean Donan Castle
Clava Cairns
Command memorial
En natuurlijk Edinburgh! Daar zit sowieso genoeg historie

Reis schema staat ook in mijn topic in mijn onderschrift

SophievdV

Re: schotland wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:56

Ik ga eerst nog even thuis overleggen hoe lang we eigenlijk naar Schotland willen. Misschien houden we het eerst wel bij een lang weekend :)