"Verre" reis september/ oktober 2016: waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 08:59

Bedankt weer voor de reacties!

Resistance, die staat inderdaad hoog op de lijst! :D Mijn man heeft alleen vliegangst dus 11 uur vliegen is voor hem de max.

Gisteren gaf mijn man aan zich toch meer in Thailand te willen verdiepen, dus ik denk dat dat hem wordt en anders Costa Rica.

Zuid Afrika zou ik ook heel graag willen doen, maar na de afgelopen twee drukke reizen willen we nu iets relaxter aan doen en mezelf kennende gaat dat in ZA niet lukken. Iets met: "Als we er toch zijn, wil ik dit en dit en dat ook zien." :+

citroen, bedankt voor de tip van die locatie! Als het CR wordt dan nemen we deze zeker in overweging!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:56

Caribisch gebied: st. Eustatius, Guadeloupe, Saba, st. Lucia? Vriend van mij kan er geen genoeg van krijgen! Helaas alleen geen rechtstreekse vluchten, dus je zult iets langer onderweg zijn?

Hij slaapt vaak in leuke (kan heel luxe) guesthouses en lodges.

Veel voorpret toegewenst!

_AB_

Re: "Verre" reis september/ oktober 2016: waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:03

Thailand! Je hebt er zon, zee, strand, jungle, snorkelen, mooie natuur, lieve mensen en heerlijk eten! Vriendlief en ik willen zeker weer eens die kant op!
Mijn vriend , zwager en schoonouders zijn naar Kenia geweest, dat schijnt ook prachtig te zijn!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:10

Als je richting Dominicaanse Republiek wil kan ik Cabarete in het noorden adviseren. Ver weg vd all inclusief resorts vandaan en mooi uitvalsbasis richting de mangrove en jungle. Mooie plekjes genoeg en vriendelijke bevolking. Geen direct gevaar waar op Punta Cana voor wordt gewaarschuwd naar uiteraard altijd je verstand gebruiken.

N'JOY zijn Nederlands stel die daar ook echt hele leuke activiteiten en tochten organiseerd.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 04-06-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:13

Cuba staat ook nog hoog op mijn lijstje.

Ou of the box en niet tropisch maar adembenemend mooi: CANADA!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:46

Cuba is idd fantastisch! Of Thailand is ook geweldig. Canada is ook een aanrader, dat is nog relatief dichtbij.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:56

Jamaica <3 de ultieme droomplek!!voor mij iig :+ onvergetelijk mooi,super gastvrije bevolking..zwemmen met paarden (die er goed verzorgd uitzien,integenstelling tot cuba)gave vlotreis gemaakt door de vallei,en als afsluiting kingston..wij verbleven zelf in negrill..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:39

Costa Rica is prachtig, net als Nicaragua. Wij gaan altijd in september/oktober, en daar dus ook in die periode geweest, geen probleem. Het is alleen wel langer vliegen want het is niet rechtstreeks (of het moet veranderd zijn, wij zijn er al enkele jaren geleden geweest).
Verder kan ik Brazilie ook ten zeerste aanraden, ook een prachtig land.
En Colombia! Land met de op een na hoogste bio-diversiteit (na Brazilie). Wij zijn verliefd geworden op dat land. [BEU] [FOTO] Colombia, een land vol verrassingen en [BRT] Paardrijden in NP Valle Cocora, Colombia zijn foto's te zien van onze reis daar naar toe.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:19

Thauland! Ik heb in een ouder topic over Thailand laatst een post geplaatst over plaatsen die ik bezocht heb, zal m hier voor je kopiëren. Thailand heeft ook veel cultuur, maar zeker ook heel veel mooie natuur. Plus dat veel culturele highlights vaak ook in een hele mooie omgeving liggen.

"Ik ben met kerst ruim 2 weken in Thailand geweest, het is daar echt fantastisch! We hebben een rondreis van 8 dagen gemaakt en daarna 7 dagen in een resort in Cha Am geweest. We zijn niet heel ver naar het noorden gegaan, maar hebben wel super veel mooie dingen gezien!

-Drijvende markt ( kan in veel plaatsen). Wij zijn in Damnoen Saduak geweest en vervolgens naar de Rose Garden (Sampran Riverside). Hele mooie tuinen.
-Kanchanaburi: Erawan Waterfalls. Toeristisch, maar enorm gaaf. Als het nu zo droog is, is het waarschijnlijk niet zo leuk maar het is met voldoende water zeker de moeite waard. We hebbben ook met de oude, originele, trein de tocht over de River Kwai gemaakt. Heel indrukwekkend en erg mooie uitzichten. Ook kan je daar een museum en erebegraafplaats bezoeken.
-Ayyuthaya. Is hierboven al genoemd, is zeker een aanrader!!
-Sukhothai: dit national park staat niet voor niets op de UNESCO Werelderfgoedlijst: het is er echt prachtig. Ik zou je aanraden om fietsen te huren en het park dan te verkennen. Le charme sukhothai Resort is een aanrader: prachtig rustig, klein Resort met luxe bungalows.
-lopburi: apenstad, ook hierboven al genoemd.
-khao yai national park:groot national park waar wij een jungle wandeltocht gemaakt hebben en zelfs een wilde olifant tegen gekomen zijn!

Wij hebben de rondreis gemaakt met privechauffeur en privegids in een minivan. In tegenstelling tot enzino, heb ik dit als heel fijn ervaren. Hele vriendelijke mensen en erg goede chauffeur. We hadden een grote, luxe minivan voor ons alleen.

Wij zijn direct met Eva air gevlogen, prima vliegreis. Redelijk goed eten, snacks tussendoor, veel drinken, goede "computer" voor films en spelletjes en vriendelijk cabinepersoneel.

Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring "

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:12

Bedankt weer allemaal! Ik ga m'n lijst aanvullen met jullie tips. :P

Didi146: super fijn! Als we naar Thailand gaan willen we inderdaad ook een gedeelte van de reis rondreizen en afsluiten in een resort, dus bedankt voor het delen van je tips!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:33

Mexico!! Spotgoedkoop, 10 uur vliegen en prachtige jungle. Mooiste land voor mij nog steeds! Tweede grootste koraalrif ter wereld, prachtig voor duiken (Cozumel is bekenste!) en prachtige stranden en eilanden. Is tenslotte ook Caribbean. Zelf hier mijn duikbrevet gehaald.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:59

Enige nadeel aan Mexico in die periode (en daarom is het ook zo goedkoop) is dat je in het orkaanseizoen zit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:10

Zit je in Florida ook :+ en Cuba en en en

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:17

Thailand inderdaad! Het is alleen wel regenseizoen in september. Daar zitten wij nu ook mee (wel goedkoop vliegen). Dus ik zou dan eerder rond oktober gaan.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:26

Neonlight schreef:
Enige nadeel aan Mexico in die periode (en daarom is het ook zo goedkoop) is dat je in het orkaanseizoen zit.

Ik heb gewoond in Mexico, ook tijdens orkaanseizoen en het valt echt mee. Ik zat er precies vorig jaar toen 'de grootste orkaan ooit' aan land kwam. Enige dat we merkten was 3 dagen flinke regen. (Niet eens de hele dag,meestal alleen eind van de middag een flinke bui.)
Voor het orkaanseizoen moet je echt niet wegblijven. Rond september en oktober heb je de meeste kans op slecht weer,maar dan alleen korte flinke buien. De temperatuur is dan ook veel beter dan tijdens de zomer.

Edit: eerlijk gezegd is het de beste tijd van het jaar om te gaan.