Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liek_ schreef:Ik hoop een week in de herfstvakantie te gaan en twijfel voor volgend jaar zomer. Misschien drie weken Schotland, misschien iets korter en dan nog een weekje zon... Geen idee nog. Ik heb ook peuter van 2 waardoor het reizen net iets minder makkelijk gaat, maar dat lost zich vanzelf op.
Heeft iemand van jullie al eens die 'route 66' van Schotland gereden? Dat is een lus van 500 mijl vanaf Inverness langs de kust. Het ziet er erg aantrekkelijk uit, zeker omdat je dan dus ook al langs al die eilanden komt. (Skye, Lewis en Harris, Orkney staan allemaal op het verlanglijstje door dit topic)
Liek_ schreef:Heeft iemand van jullie al eens die 'route 66' van Schotland gereden? Dat is een lus van 500 mijl vanaf Inverness langs de kust. Het ziet er erg aantrekkelijk uit, zeker omdat je dan dus ook al langs al die eilanden komt. (Skye, Lewis en Harris, Orkney staan allemaal op het verlanglijstje door dit topic)
Killyenn schreef:Vanaf Glasgow is Skye een volle dag rijden. Kun je onderweg nog langs het Glenfinnan Viaduct. Skye zelf is in 2/3 dagen wel te doen. Dus als je gunstige vluchten hebt is het zeker wel te doen, maar vlieg je 's avonds heen en 's ochtens terug dan is het krap.
Liek_ schreef:Killyenn schreef:Vanaf Glasgow is Skye een volle dag rijden. Kun je onderweg nog langs het Glenfinnan Viaduct. Skye zelf is in 2/3 dagen wel te doen. Dus als je gunstige vluchten hebt is het zeker wel te doen, maar vlieg je 's avonds heen en 's ochtens terug dan is het krap.
Ja, vanaf Inverness scheelt het zo een paar uur met Glasgow, maar vanaf Inverness heb je weer erg ongunstige vliegtijden. Nou ja, ik heb nog even om te puzzelen
Lukasje schreef:Ooh, als ik jullie verhalen lees, krijg ik zo zin om te gaan!
Is Schotland ook de moeite voor een dag of 4, een kortere periode zeg maar? En boeken jullie een vliegticket en huren jullie ginds dan een auto?
Wat is qua weer de beste periode om te gaan? Kan later op het jaar ook nog?