Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kitlover schreef:esmolove schreef:Ik volg ook. Wij gaan toevallig morgen richting hongarije richting pécs.
Veel plezier!
Oh gaaf, dat is heel dichtbij waar ik zit! Hoe gaan jullie er heen?
Welkom nieuwe volgers!!
esmolove schreef:Wij zijn onderweg met onze bus die we hebben omgebouwd tot een camper.
Kan je waar jij werkt een ook mee buitenrit als je niet op de camping zit? Ik wil graag paardrijden in hongarije![]()
Hoe is het weer daar? Wij zijn nu in Oostenrijk gaan vandaag een dagje naar Wenen toe.
Selka schreef:En ben je nu wel met het vliegtuig mee?
Ik volg!
croyslover schreef:ze spreken hier voornamelijk hongaars, daarna de meeste duits en een aantal engels , succes
kitlover schreef:De omgeving is zo mooi hierHet is echt alsof je een schilderij binnen komt lopen!
Er zijn ook totaal geen ruiterpaden oid, je mag ook gewoon over akkers en dergelijke heen gaan.
Ook loopt er super veel wild rond, gisteren al 4 herten, 2 zwijnen en een vazant tegengekomen. Vandaag heb ik alleen dieren in de bosjes gehoord.
Dag 1:
Om kwart voor vier opgestaan, kleding aangedaan en als een zombie in de auto gestapt, ik ben niet zo geweldig met vroeg opstaan
Meteen bagage ingecheckt en door de douane geweest. Daar heb ik een uurtje gewacht tot ik mocht boarden.
Eenmaal in Hongarije meteen de taxi ingestapt. Ik dacht zelf dat het een klein taxi bedrijf zou zijn die mij op kwam halen maar het bleek gewoon een soort Uber te zijn op een grotere schaal, ik zat dus helemaal alleen in een auto met een Hongaar die geen Engels sprak![]()
Op de camping aangekomen heb ik meteen mijn spullen uitgepakt en hebben we de pony's gepakt om een ritje te doen. Het plan was om ongeveer 2 uur te rijden maar we waren verdwaald dus het duurde meer dan 4 uur voor we weer terug waren..
foto's van de omgeving;
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
Dag 2
Lang uitgeslapen vandaag. De eigenaren waren boodschappen doen in het dorp en ik mocht uitslapen als ik daar zin in had. Uiteindelijk ben ik pas om 11 uur opgestaan
Dit keer zijn we met de paarden op pad geweest. Het paard waarop ik reed, Linda, is niet makkelijk met opzadelen of opstappen. Ze laat je niet dichtbij komen door achteruit te lopen en rond te draaien. Vastzetten kan niet omdat ze dan gaat hangen.
Ik heb een groot stuk van de rit gefilmd met de gopro dus die komt nog hier te staan zodra ik alles op de computer heb gekregen!
---esmolove schreef:Wij zijn onderweg met onze bus die we hebben omgebouwd tot een camper.
Kan je waar jij werkt een ook mee buitenrit als je niet op de camping zit? Ik wil graag paardrijden in hongarije![]()
Hoe is het weer daar? Wij zijn nu in Oostenrijk gaan vandaag een dagje naar Wenen toe.
Geen idee of anderen hier ook kunnen rijden, tot nog toe hebben we nog geen rijdende gasten gehad, maar ik ben er zelf pas ook een dag natuurlijk xD
Het weer is goed te doen, gisteren was het echt warm weer met aan het eind van de dag wat spetters. Vandaag was het wel echt heel warm maar nu zitten we te wachten tot het onweer los gaat barsten.Selka schreef:En ben je nu wel met het vliegtuig mee?
Ik volg!
Haha, gister moest ik inderdaad wel opstaancroyslover schreef:ze spreken hier voornamelijk hongaars, daarna de meeste duits en een aantal engels , succes
De meesten hier praten of verstaan Nederlands, dit halve dorp komt namelijk uit Nederland. Daarnaast spreken de 'originele' bewoners Duits of gebrekkig Engels.
Met de klanten voornamelijk Nederlands aangezien bijna iedereen die hier heenkomt uit Nederland komt! Ik ben wel druk met het Hongaars leren omdat ik het toch wel fijn vind om uiteindelijk met de mensen in het dorp en de wat grotere omliggende steden te kunnen communiceren.
esmolove schreef:Wij zijn onderweg met onze bus die we hebben omgebouwd tot een camper.
Kan je waar jij werkt een ook mee buitenrit als je niet op de camping zit? Ik wil graag paardrijden in hongarije