Op Erasmus naar Vilnius!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2620

Re: Op Erasmus naar Vilnius!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:33

Leuk, als je er open in staat kan je echt een geweldige tijd beleven op Erasmus!

Ook goed om over na te denken: wil je met andere erasmusstudenten of met lokale studenten op een appartement?
Ik ben zelf op Erasmus geweest naar Granada en heb met Spaanse mensen een appartement gedeeld. Interessant om de taal (ik studeer Spaans) en cultuur te leren kennen, maar ook met mede-erasmus studenten samenwonen heeft zijn voordelen. Je zal veel dagjes uit of weekendjes weg doen waarschijnlijk, 's avonds vaak met andere erasmusstudenten op stap, zij zullen (in mijn ervaring, maar ik zat ook echt in een erasmus-stad) vaak ook meer open staan voor studenten die maar tijdelijk daar zijn omdat ze zelf ook erasmus zijn, en dan is het wel leuk om met mede-erasmus mensen op appartement te zitten. Het hangt er vanaf hoe je er in staat, maar wel goed om op voorhand over na te denken ;)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:10

Het is er al even stil, maar: [HK] Wie studeert er in het buitenland?

Bijzondere keus, lijkt mij leuk om straks wat meer te lezen! Ben zelf in Schotland en Turkije geweest, Erasmus is leuk. En zeker voor iets met huisgenootjes gaan, dat is wel fijn tegen eenzaamheid die ongetwijfeld af en toe op de loer zal liggen.

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 14:51

Ekeif96: Zie net dat ik nog niet gereageerd had! Superleuk dat je ook naar Vilnius gaat :D We gaan elkaar juist kruisen, wanneer ik terug thuis ben, begin jij net. Wat ga je studeren?

Sheran: Nee, gelukkig niet! Dat zou ik niet aankunnen :) Pfoe, rechten in het Frans! Heftig! Ik zou het niet aankunnen denk ik. Mijn derde keuze was Frankrijk (om mijn Frans te verbeteren) maar ben toch blij dat ik naar een land ga waar ik les ga krijgen in het Engels.

MariaMaaike: Wat een naam :’) Ben je al Fins aan het leren? Blijkt echt een ongelooflijk moeilijke taal te zijn (evenals Litouws, haha) Ik duim dat je Media mag volgen, klinkt leuk!

Ik ga ook wat creatievere vakken volgen: Entertainment Management, Urban Studies, Photography, Creative Writing, .. Ben heel benieuwd! Fijn dat je ook met een klasgenootje gaat. Bij mij gaat er ook iemand van mijn klas mee, maar we hebben er toch voor gekozen om apart accommodatie te zoeken.

AmberDL: Ik heb misschien een kamer nu met 2 andere Erasmusstudenten. Lijkt me inderdaad fijner, omdat je dan in dezelfde sfeer zit. :j

Narya: Bedankt voor de tip! Heeerlijk, Schotland! Ooit ga ik daar ook een keer naartoe :D 2 vriendinnen van mij zijn ook naar Turkije geweest, naar Istanbul. Eenzame momenten ga ik sowieso hebben, zeker in het begin als je nog moet wennen en nog maar heel weinig mensen kent. Maar dat zal wel loslopen denk ik :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:39

Atani schreef:
Ekeif96: Zie net dat ik nog niet gereageerd had! Superleuk dat je ook naar Vilnius gaat :D We gaan elkaar juist kruisen, wanneer ik terug thuis ben, begin jij net. Wat ga je studeren?

Ik studeer Integrale Veiligheid/Safety and Security Management. Ik ga zelf een vakkenpakket samenstellen die dus veiligheid (in dit geval forensisch) gerelateerd zijn.

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 11:36

Nog nooit van die studie gehoord, klinkt echt heel interessant!